مقاله بهبود بخشبندی مشتریان یک سازمان با ترکیب الگوریتم بهینه سازی K-means و PSO
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بهبود بخشبندی مشتریان یک سازمان با ترکیب الگوریتم بهینه سازی K-means و PSO دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بهبود بخشبندی مشتریان یک سازمان با ترکیب الگوریتم بهینه سازی K-means و PSO کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بهبود بخشبندی مشتریان یک سازمان با ترکیب الگوریتم بهینه سازی K-means و PSO،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بهبود بخشبندی مشتریان یک سازمان با ترکیب الگوریتم بهینه سازی K-means و PSO :
تعداد صفحات:۹
چکیده:
در سالهای اخیر تکنیکهای دادهکاوی همچون خوشهبندی به منظور بخش بندی و شناخت مشخصات و نیازهای گروههای مختلف مشتریان بسیار مورد توجه مدیران هر سازمان و بازاریابها قرار گرفته است. متداولترین الگوریتم خوشهبندی که برای مجموعه داده های مشتریان یک سازمان به کار می رود الگوریتمK-meansمیباشد. در این مقاله ابتدا مشتریان بر اساس مشخصه های دموگرافیک بخشبندی شده سپس جهت خوشهبندی هر گروه دموگرافیک بر اساس رفتارهای خریدRFM)از الگوریتم بهینه سازیPSO برای کاهش اثر ناشی از حساسیت الگوریتم K-means به مراکز اولیه خوشهها و در نتیجه، بهبود بخشبندی مشتریان استفاده میشود سپس مشخصات مشتریان تحلیل می شود و در نهایت برای پیشبینی مشخصه مشتریان جدید ازچند الگوریتم درخت تصمیم استفاده و از لحاظ دقت پیشبینی مقایسه میشود. عملکرد الگوریتم ترکیبی با استفاده از مجموعه دادههایی از فروشگاه زنجیرهای مواد غذایی ماندرین ارزیابی میشود. نتایج ارزیابی بیانگر کاهش خطا و افزایش همگرایی دربخشبندی مشتریان میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.