مقاله زنجیره تأمین


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله زنجیره تأمین دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زنجیره تأمین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زنجیره تأمین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زنجیره تأمین :

زنجیره تأمین

کاربرد شبیه‌سازی در مدیریت زنجیره تأمین
هدف از مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت کل زنجیره تأمین از تأمین‌کنندگان تا تولید‌کنندگان، خرده‌فروشان و مشتریان نهایی است. SCM سه هدف مهم را دنبال می‌کند:
• کاهش حجم موجودی‌ها

• افزایش سرعت معاملات از طریق تبادل داده‌ها در زمان مناسب
• افزایش میزان فروش از طریق در نظر گرفتن نیازهای مشتریان

مدیریت زنجیره تأمین روشی است برای بهبود دسترسی به مواد اولیه، ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتریان. SCM دارای پنج بخش اصلی است: [۱]
• برنامه‌ریزی: مدیریت منابع مورد نیاز برای برآوردن نیازهای مشتریان با کیفیت مورد نظر و به شکل بهینه. این قسمت، بخش استراتژیک SCM به شمار می‌آید.
• منابع: انتخاب تأمین‌کنندگان مناسب، توجه به روندهای قیمت‌گذاری، تحویل و پرداخت به آنها. رویه‌های مدیریت انبار شامل دریافت، بازبینی و انتقال به خط تولید نیز باید تعیین شوند.
• تولید: فعالیت‌های لازم برای کنترل کیفی، بسته‌بندی و آماده‌سازی جهت ارسال کالاها و خدمات

• ارسال: هماهنگ‌سازی دریافت سفارش از مشتریان و آماده سازی شبکه‌ای از انبارها و انتخاب روش‌های حمل‌و‌نقل
• ارجاع: بخشی برای مرجوع ساختن کالاهای معیوب از طرف مشتریان.

یک ابزار مهم برای تحلیل و بررسی زنجیره تأمین می‌تواند شبیه‌سازی باشد. شبیه‌سازی با داشتن امکانات نمایش گرافیکی قادر است مدیران را در تصمیم‌گیری برای بهبود عملکرد زنجیره تأمین یاری دهد. در ادامه به سه مورد از کاربردهای نرم‌افزارهای شبیه‌سازی Enterprise Dynamics در مدیریت زنجیره تأمین در یک کارخانه اشاره می‌شود:
۱ حمل ونقل مواد
Stork Bouwtechniek عملیات طراحی و ساخت سیستم‌های تمام خودکار تولید را برای صنایع بتون انجام ‌می‌دهد. Stork Bouwtechniek بخشی از گروه Stork می‌باشد که عملیات صنعتی آن در سراسر دنیا انجام می‌گیرد.

واحد مهندسی شرکت در Hengelo طراحی سیستم‌های جدید تولید و هم‌چنین توسعه سیستم‌های تولیدی فعلی را برای مشتریان Stork انجام ‌می‌دهد. یکی از پروژه‌های تعریف شده در این شرکت، توسعه کارخانه فعلی یکی از مشتریان به یک کارخانه مدرن‌تر بود. ویژگی‌های فضای کاری و زمان سیکل تولید و این مسئله که کارخانه باید در حین انتقال، تولید را نیز انجام می‌داد، کار را بسیار مشکل‌تر می‌ساخت. به منظور بررسی این موضوع که عملیات پیچیده حمل‌و‌نقل محصولات به گلوگاه تبدیل نخواهند شد، از شرکت Enterprise Dynamics Incontrol درخواست شد که با به کارگیری تکنیک شبیه‌سازی این مطالعه را انجام دهد.

Incontrol دو مدل جداگانه ارائه داد. یکی با در نظر گرفتن وضعیت در حین انتقال و دیگری با توجه به شریط پس از بازسازی کامل کارخانه. هر دو مدل نتایج را به دو صورت گرافیکی و با آمار و ارقام نشان می‌دادند. جدا از نتایج مدل‌ها، انیمیشن سه بعدی بسیار جذابی طراحی گردید که امکان مشاهده تأثیرات طراحی و تنظیمات پارامترها را فراهم می‌نمود.

شبیه‌سازی نشان داد که در برخی از نقاط گلوگاه‌هایی به وجود می‌آید که در ابتدا انتظار نمی‌رفت . این نتایج منجر به ایجاد تغییراتی در طراحی گردید. مدل با نتایج آماری و انیمیشن سه بعدی مشتری را متقاعد نمود که طراحی جدید دارای اعتبار می‌باشد.
۲ سیستم مرتب سازی، انجام تجارت الکترونیک:
DOCData
DOCData انجام عملیات تجارت الکترونیک را برای شرکت‌های تجارت الکترونیک که محصولاتی از قبیل CDهای ویدئویی می‌فروشند، بر عهده دارد. DOCData محصولات را به بیش از ۲۰۰۰۰ مشتری در روز حمل می‌نماید. این شرکت برای هر سفارش، یک صورت‌حساب تهیه نموده و محصولات جداگانه را جمع‌آوری می‌نماید. تمامی سفارشات بر روی تسمه نقاله قرار گرفته، تفکیک و مرتب می‌شوند. هنگامی‌که یک سفارش تکمیل گردید، اقلام به همراه صورت‌حساب در داخل یک بسته قرار گرفته و مستقیماً به مشتری نهایی ارسال می‌شوند.

یکی از اهداف اصلی DOCData افزایش کارآیی کل سیستم و کاهش پیوسته هزینه‌های هر سفارش است. هم‌چنین افزایش مستمر گردش کالا و پیش‌بینی دشوار سایز سفارش نیز از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. به منظور کسب نگرش دقیق‌تر نسبت به این سیستم پیچیده، DOCData به یک ابزار شبیه‌سازی نیاز داشت تا بتواند دید بهتری نسبت به این سیستم بسیار پویا به دست آورد.

شرکت Incontrol Enterprise Dynamics یک مدل شبیه‌سازی برای کل فرآیند شامل دریافت کالا، ذخیره‌سازی و فرآیند مرتب نمودن ارائه نمود. این مدل بسیار انعطاف‌پذیر بوده و توانایی مواجهه با سناریوهای بسیار متفاوتی را داراست. برای مثال تعداد نامحدودی مشتری جدید را می‌توان به سیستم معرفی نمود و مفاهیم لجستیک نیز می‌توانند در سطوح مختلفی از جزئیات تغییر یابند.

در حین مطالعه شبیه‌سازی، مفاهیمی جدید به منظور ایجاد بهبود بیشتر در مفاهیم لجستیکی بدست آمد. مدل شبیه‌سازی اثبات نمود که ابزاری بسیار عالی برای انجام محاسبات و مقداری نمودن مفاهیم جدید به شمار می‌رود. برای برنامه‌ریزی‌های تاکتیکی، مشتریان و محصولات می‌توانند متغیر باشند؛ در برنامه‌ریزی عملیاتی تعداد کارمندان تعیین می‌گردند.
۳ انبارداری: مرکز توزیع اروپا: XEROX – Frans Maas

Frans Maas شرکت ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی در اروپا می‌باشد. در میان سایر عملیات تجاری، آنها مرکز توزیع Xerox در اروپا می‌باشند. در طی سالیان گذشته محصولات Xerox کاملاً متحول شده‌اند. در گذشته Xerox تنها سازنده و توزیع‌کننده دستگاه‌های بزرگ کپی بود، ولی هم اکنون علاوه بر آن سازنده چاپگرهای و کپی‌های کوچک نیز می‌باشد. حجم فروش این دستگاه‌های کوچک بسیار افزایش یافته است. این مسئله بدین معنی است که مفاهیم لجستیکی به طور عمده‌ای دستخوش تحول گردیده است.

به منظور این تغییر ترکیب محصولات تولیدی، Frans Maas به لی‌اوت جدیدی در انبار برای تمامی فعالیت‌های دارای ارزش افزوده لجستیک نیاز داشت. به منظور آزمایش آلترناتیوهای گوناگون، یک مدل شبیه‌سازی مورد نیاز بود. این مدل شبیه‌سازی می‌بایست هم دارای انعطاف لازم بوده و هم جزئیات بسیار زیاد را شامل گردد. به سبب ایجاد تغییرات در سناریوها به طور هفتگی انعطاف پذیری مدل شبیه‌سازی از اهمیت زیادی برخوردار بود. به دلیل پیچیدگی بسیار بالای سیستم و نیز تقاضای شرکت Frans Maas مدل باید شامل جزئیات کاملی از سیستم می‌بود.

شرکت Incontrol Enterprise Dynamics یک ابزار واسط را طراحی نمود که قادر بود سناریوی جدیدی را در عرض یک ساعت توسط نرم‌افزار شبیه‌سازیED بسازد. با استفاده از ارتباط با یک بانک اطلاعاتی Access که حاوی تمامی اطلاعات محصولات بود و برقراری ارتباط جهت تعریف لی‌اوت در Excel، سناریوی جدید به راحتی ایجاد ‌گردید. از بین این سناریوها بهترین راهکار بر اساس کل زمان مورد نیاز برای یک سفارش خاص انتخاب می‌گردید.

جهت دستیابی به بهترین راهکار در خصوص لی‌اوت، یک مدل انیمیشن (با استفاده از ED) ایجاد گردید. نمایش ۳ بعدی از لی‌اوت جدید Frans Maas را قادر نمود که طرح انبار را به هر کسی از کارگر انبار تا اعضای هیأت مدیره بتواند بقبولاند. از آنجا که این مدل شامل محصولات به طور تک‌تک اقلام بوده و هم‌چنین مدل از سفارشات “Real Life” استفاده می‌نماید، مدل به عنوان ابزار عملیاتی به خوبی به کار گرفته ‌شد.

پس از معرفی سیستم مدیریت انبار، ارتباط Online با بانک اطلاعاتی برقرار گردید. با استفاده از اطلاعات سفارشات و دریافت‌های روز بعد، پیش‌بینی دقیقی از حجم کاری برآورد شد. این مسئله Frans Maas را قادر ‌ساخت تا مقدار منابع مورد نیاز از قبیل اپراتور، لیفتراک و ; برای روز بعد پیش‌بینی نماید.
زنجیره های تامین، تامین کنندگان را به یک شرکت تولیدی و شرکت را به مشتریانش ارتباط می دهد. برای اداره صحیح زنجیره تامین لازم است تا نسبت به خدمات عالی به مشتریان، هـزینه های پایین و زمان چرخه کوتاه اطمینان حاصل کنیم. زنجیره های تامین دارای انواع مختلفی هستند که می توان از مهمترین آنها به «ساخت یکپارچه برای ذخیره کردن»، «پس از تخلیه پرکردن به طور مستمر»، «ساخت برمبنای سفارش» و «مونتاژ کانالی» اشاره کرد.

اداره زنجیره تامین با وجود عدم اطمینان در تقاضا و تامین و نیاز برای هماهنگی بین چندین فعالیت تجــــاری شرکاء مشکل است. از اصلی ترین این مشکلات می توان از «اثر شلاق چرمی» و «ذخیره فریبنده» نام برد.
راه حلهایی برای مشکلات زنجیره تامین وجود دارند که از آن جمله می توان به «ادغام عمودی»، «موجودی مناسب»، «استراتژی های کاهش عدم اطمینان محیطی» و استفاده از «تکنیک ها و فنون مناسب برنامه ریزی و تولید» اشاره کرد. فناوری اطلاعات نیز با پشتیبانی از راه حلهای ارائه شده گام موثری در حل مشکلات مذکور برداشته است که از آن جمله به نرم افزارهای SCM، ERP، OPT، ANAL و همچنین حالتهای تکامل یافته و یکپارچه مدیریت زنجیره تامین (SCM) و ERP اشاره کرد. دومین شکل کمک فناوری اطلاعات از زنجیره تامین به

وسیله کارکرد تجارت الکترونیک است که آن را ازطریق خودکارکردن فرایندها و یکپارچه کردن فعالیتهای اصلی شغل تجاری به وسیله یک ساختار الکترونیکی فراهم آورده است. اما اجرای سفارش نیز در تجارت الکترونیک به دلیل نیاز به حمل بسته های کوچک کالا برای مشتریان زیاد مشکل است که این مشکل ازطریق راه حلهایی همانند تحویل درهمان روز و حتی همان ساعت و انبارهای خودکار قابل حل است. موفقیت خیلی از سازمانهای خصوصی، دولتی و نظامی به توانایی آنها در ارائه خروجیهای مصوب وابسته است. ارائه محصولات بهتـــر در یک

طیف وسیع و با هزینه ای پایین و انجام سریع آن. ارائه مطلوب این خروجیها (هزینه، کیفیت، عملکرد، تحویل، انعطاف و نوآوری) به توانایی سازمان در اداره جریان مواد، اطلاعات و پول درون و بیرون سازمان وابسته است. این جریان به عنوان زنجیره تامین شناخته شده است. به دلیل اینکه زنجیره های تامین ممکن است طولانی و پیچیده و شامل تعداد زیادی شرکاء تجاری باشد، مشکلاتی طی آن پیش می آید. این مشکلات درصورت تأخیر درحل به نارضایتی مشتریان و از دست دادن فروش منجر شود و هزینه های بالایی را برای رفع متحمل

سازمان کند. شرکتهایی در کلاس جهانی خیلی از موفقیتهایشان را به مدیریت زنجیره تامین نسبت می دهند، آنچه که به طور وسیعی توسط فناوری اطلاعات (IT) حمایت می شود.
در این مقاله سعی بر این است که ماهیت و انواع زنجیره تامین و اینکه چرا در اینجا مشکلات اتفاق می افتد را توضیح دهیم. سپس فنــاوری اطلاعات مبتنی بر راه حلها را مطرح می کنیم که بیشترین آنها به وسیله نرم افزارهای کاملی از قبیل MRP، ERP آماده هستند. بعد به شما نشان می دهیم چگونه تجارت الکترونیک (EC) می تواند مشکلات زنجیره تامین را حل کند. در پایان مشکلات مربوط به سفارشات انجام شده در سیستم تجارت الکترونیک و بعضی راه حلهای استفاده شده برای حل آنها را توصیف می کنیم.

مدیریت زنجیره تامین چیست؟
مدیریت زنجیره تامین نتیجه تکاملی مدیریت انبارداری است. در دهه ۶۰ کارشناسان با مطالعه بر روی رابطه داخلی بین انبارداری و حمل و نقل و یکپارچه سازی آنها قادر به کاهش موجودی خود شدند که حاصل این مطالعات مدیریت توزیع نام گرفت. در مسیر تکامل با اضافه شدن مباحث مدیریت ساخت، تدارکات و سفارشها به مدیریت توزیع مفهوم لجستیک پدید آمد و وضعیت کنونی یعنی زنجیره تامین نتیجه به هم پیوستن حلقه های عملیاتی مختلف است که در ابتدای آن عــرضه کنندگان و در انتهای آن مشتریان قرار دارند.یک زنجیره تامین بهجریان مواد، اطلاعات، وجوه و خدمات از تامین کنندگان موادخام طی کارگاهها و انبارها تا مشتریان پایانی اشاره دارد و شامل سازمانها و فرایندهایی می شود که کالاها، اطلاعات و خدمات را ایجاد و به مصرف کنندگان تحویل می دهند. این زنجیره شامل خیلی از وظایف از قبیل خرید، جریان وجـــوه، باربری مواد، برنامه ریزی و کنترل تولید، کنترل موجودی و لجستیکی و توزیع و تحویل می گردد.

اهداف نرم افزار مدیریت زنجیره تامین مدرن کاهش عدم اطمینان و ریسک در زنجیره تامین است. با وجود آن، به طور مثبتی بر سطوح موجودی، زمان چرخه، فرایندهای تجاری و سرویس های خدماتی به مشتری اثر می گذارد. این زنجیره فرایندی پویا است که فعالیتهای همزمان، ارزیابیهای مستمر از طرفین درگیر، فناوری های به کار رفته در آن و ساختار سازمانی را

شامل می شود. این فناوری برای مشتریان امکاناتی را فراهم می آورد تا حق انتخاب فراوانی را داشته باشند و به صورت فزاینده ای به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و هدف در آن ایجاد ارزش برای مصرف کننده است. همه این عوامل بر افزایش سودآوری و رقابتی بودن کمک می کنند.قابل ذکر است که تامین کنندگان ممکن است خود تامین کننده داشته باشند و نمودار به سمت چپ همچنان گسترش یابد. به علاوه در جریان مواد یک جریان اطلاعات که دوطرفه بوده و یک جریان پول که درجهت خلاف جریان کالاست، وجود دارد.
۱ ) زنجیره تامین بالادست:

این بخش شامل تامین کنندگان اولیه (که خودشان می توانند مونتاژکننده و یا سازنده باشند) و تامین کنندگانشان هستندکه همه این مسیرها از مواد سرچشمه می گیرد. فعالیتهای اصلی این قسمت خرید و حمل است.
۲ ) زنجیره تامین داخلی:

این بخش شامل همه پردازشهای استفاده شده به وسیله یک سازمان در تبدیل داده های حمل شـــــده به سازمان به وسیله تامین کنندگان به خروجیهاست، از زمانی که مواد وارد سازمان می شود تا زمانی که محصول نهایی برای توزیع به خارج سازمان حرکت می کند. فعالیتها اینجا شامل حمل مواد، مدیریت موجودی، ساخت وکنترل کیفیت است.
۳ ) زنجیره تامین پایین دست:

این بخش شامل همه فرایندهای درگیر در توزیع و تحویل محصولات به مشتریان نهایی است. خیلی زیاد مشاهده می شود که زنجیره تامین وقتی محصــول واگذار یا مصرف می گردد، پایان می پذیرد. اینجا فعالیتها شامل بسته بندی، انبار و حمل است. این فعالیتها ممکن است با استفاده از چندین توزیع کننده انجام شود مثل کل فروشان و خرده فروشان. ایـــن قسمت می تواند به سمت راست به همین ترتیب گسترش یابد.ذکر این نکته نیز مهم است که جریان کالا نیز می تواند درجهت عکس اتفاق بیفتد مثل جریان کالاهای برگشتی.لجستیک معکوس شامل فرایند کالاهای عودتی و برگشتی و نحوه برخورد مناسب با این نوع اقلام و تمام عملیات مرتبط با مصرف مجدد کالا و مواد به منظور افزایش بهره وری، سوددهی و

کارآمدی بیشتر سازمان لجستیکی است. لجستیک معکوس تمام فعالیتهای زنجیره تامین که به صورت معکوس اتفاق می افتد را شامل می شود. به طورکلی لجستیک معکوس را می توان این گونه تعریف کرد «انتقال دقیق، به موقع و درست مواد، اقلام و کالاهای قابل استفاده و غیرقابل استفاده از انتهایی ترین نقطه و آخرین مصرف کننده ازطریق زنجیره تامین به واحد مناسب و موردنظر» و به عبارت دیگر لجستیک معکوس «فرایند حرکت و انتقال برای کالاها و تولیداتی است که در زنجیره تامین دارای قابلیت بازگشت هستند».نباید فراموش کرد

که لجستیک معکوس نیازمند اشتراک مساعی خوب و نزدیک تولید، بازاریابی، امورمالی، سیستم های اطلاعاتی و منابع انسانی برای جلوگیری از تضادها و برخوردهای ناهمگون احتمالی در زنجیره تامین است. در لجستیک معکوس بهبود مستمر از طرق مختلفی صورت می گیرد که عبارتند از: مصرف مجدد مستقیم که کالاها پس از تمیز شدن بدون هیچ تغییری به مشتریان بازگردانده می شوند؛ بازیافت مواد که کاربری مواد و کالاها تغییر داده شده و به مشتریان عرضه می گردد؛ تعمیرات؛ به روز کـــردن مجدد؛ بازسازی و بهینه سازی که می تواند شامل تمامی موارد بازیافت مواد، تعمیرات و به روز کردن مجدد باشد.

انواع زنجیره تامین
در شرکتهای تولیدی سنتی کالاها پس از تولید در انبارها و مکانهای دیگر انبار می شدند که این زنجیره تامین را پیچیده تر می کرد. اگر شرکت از یک مدل تجاری ساخت برمبنای سفارش استفاده کند، هیچ نیازی برای انبارکردن محصولات ساخته شده وجود نخواهد داشت اما درعین حال نیاز برای انبار موادخام و اجزاء سازنده وجود خواهد داشت. بنابراین، واضح است که زنجیره های تامین به ماهیت شرکت وابسته است.

الف) ساخت تجمعی برای ذخیره کردن:
مدل زنجیره تامین ساخت تجمعی برای ذخیره کردن بر تقاضاهای جهت دار مشتری درزمان واقعی به منظور ذخیره کارای موجودی کالای ساخته شده تمرکز دارد. این تجمع ذخیره اغلب ازطریق استفاده از یک سیستم اطلاعاتی انجام می شود که به طورکامل یکپارچه است (SCM/ERP) . بــدین طریق که چنین سیستمی می تواند اطلاعات تقاضاهای زمان واقعی را که می تواند برای تعدیل و توسعه برنامه ها و بــرنامه های عملیاتی تولید استفاده شود را جمع آوری کرد و نسبت به ذخیره اقلامی اقدام کند که موردنیاز مشتریان است. این گونه سیستم ها به صورت یکپارچه ای فعالیتهای برنامه ریزی توزیع، ساخت، برنامه ریزی تفصیلی، کنترل موجودی، هماهنگی تامین با چندین کانال توزیع، جریان اطلاعات صحیح درباره تقاضا، سرمایه گذاری، ظرفیت موجودی، برنامه ریزی تفصیلی نقل و انتقال و; را انجام می دهد.

ب ) ذخیره کردن مستمر:
ایده این مدل برپایه از نو پرکردن موجودی تخلیه شده به طور مداوم به وسیله کــــــارکردن به طور نزدیکی با تامین کنندگان و یا واسطه ها استوار است. بنابراین، ارتباط محکمی بین فرایند اجرای سفارش و فرایند تولیدی موردنیاز است. این مدل کاربردی ترین مدل برای محیطهایی با الگوهای تقاضای ثابت است.

ج ) ساخت برای سفارش:
مفهوم این مدل برپایه سفارش برای مونتاژکردن بلافاصله پس از دریافت سفارش استوار است. این مدل به مدیریت مفید موجودیهای اجزاء و تحویل تدارکات موردنیاز طی زنجیره تامین نیاز دارد. یک راه حل برای غلبه بر این نیاز استفاده چندمنظوره از دستگاهها برای تولید کالاست. یکی از مزیتهای اصلی این نوع مدل ادراکی است که هر مشتری می تواند از محصول موردنیاز خود تجسم کند. به علاوه اینکه هر مشتری کالاهای خود را سریعاً دریافت می کند.د ) مونتاژ کانالی:

 

با یک تعدیل جزئی در مدل ساخت برمبنای سفارش مونتاژ کانالی (CHANNEL ASSEMBLY) به دست می آید. در این مدل بخشهای هر محصول همان طور که در کانال توزیع حرکت می کند جمع آوری و مونتاژ می شوند. برای مثال، می توان بعضی شرکتهای رایانه ای که در زنجیره توزیع بخشهای رایانه، آنها را خریداری و مونتاژ و سپس تحویل مشتری می دهند را نام برد. بنابراین، سفارش رایانه ای مشتری تنها باید برای قرارگرفتن در یک وسیله برای تحویل جمع شوند.
ز ) زنجیــره تامین جهانی:
زنجیره تامینی که تامین کنندگان و یا مشتریان را در کشورهای دیگر درگیر خود می کند به عنوان زنجیره تامین جهانی شناخته می شود.
دلایل اصلی که چرا شرکتها وارد زنجیره تامین جهانی می شوند عبارتند از:
قیمتهای پایین تر مواد، خدمات و نیروی انسانی؛ دسترسی به محصولات و فناوری که در داخل دردسترس نیستند؛ کیفیت بالای محصولات بـــازارهای جهانی؛ استراتژی های فروش جهانی شرکت؛ تشدید رقابت جهانــــی که درنتیجه کاهش هزینه شرکت می شود؛ نیاز به توسعه حضور خارجی و بازرگانی بین المللی. برخی ازمشکلاتی که مممکن است در زنجیره های تامین جهانی وجود داشته باشد عبارتند از مشکلات حقوقی، دستمزدها و مالیاتهای دادوستد، اختلاف فرهنگی و زبانی، تغییرات سریع در نرخهای پولهای رایج تبادلی و عدم ثبات سیاسی.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.