مقاله بررسی پدیده قیرزدگی، مطالعه موردی کیلومتر ۴۰ محور اهواز – مسجد سلیمان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی پدیده قیرزدگی، مطالعه موردی کیلومتر ۴۰ محور اهواز – مسجد سلیمان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی پدیده قیرزدگی، مطالعه موردی کیلومتر ۴۰ محور اهواز – مسجد سلیمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی پدیده قیرزدگی، مطالعه موردی کیلومتر ۴۰ محور اهواز – مسجد سلیمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی پدیده قیرزدگی، مطالعه موردی کیلومتر ۴۰ محور اهواز – مسجد سلیمان :

تعداد صفحات:۱۲

چکیده:

مقاله حاضر، حاصل یک پروژه تحقیقاتی در استان خوزستان و در مسیر اهواز – مسجد سلیمان جهت بررسی عوامل قیرزدگی در محور مذکور صورت پذیرفته است. قیرزدگی از شایع ترین عوامل خرابی های رویه آسفالتی و از مهم ترین مشکلات راه های کشور به خصوص در مناطق گرمسیرو به ویژه مسیرهای ترانزیتی با بار محوری سنگین محسوب می شود. بروز این خرابی، پتانسیل لغزش وسایل نقلیه را در شرایط آب و هوایی مرطوب فراهم می آورد و باعث کاهش ایمنی راه ها و در نتیجه افزایش تصادفات جاده ای می گردد. مهم ترین عوامل موثر بر پدیده قیرزدگی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جهت انجام این تحقیق، در چهار نقطه از مسیر نمونه برداری انجام شد که۲ نمونه آن قیر زده بوده و ۲ نمونه دیگر نیز جهت بررسی و مقایسه نتایج و کمک به تشخیص دقیق تر عوامل ایجاد قیرزدگی از منطقه قیر نزده است. تمام نمونه ها در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اداره کل راه و ترابری استان خوزستان آزمایش شده و مقادیر وزن مخصوص آسفالت، مقاومت فشاری و درصد فضای خالی، دانسیته نمونه مارشال، نرمی، درصد شکستگی، درصد قیر و ; تعیین شده است و نتایج بدست آمده با ابلاغیه هایمشاور جهت فرمول کارگاهی آسفالت و مقادیر استاندارد در آیین نامه ها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.در این پروژه ما به بررسی ۱۲ عامل موثر بر پدیده قیرزدگی پرداخته ایم و در اینجا تنها به دلایل خیلی مهم می پردازیم. از جمله دلایلی که ذکر نمی شوند به اختصار عبارتند از : آلودگی سطحی رویه های آسفالتی قدیمی قبل از روکش، میزان فیلر های معدنی، تأثیر حمل مخلوط آسفالتی برمیزان قیرزدگی، میزان اندود سطحی (تک کت)، میزان اندود نفوذی (پریمکت). [ ۱و ۲] طبیعتاً تعدادی عوامل وجود دارند که به دلیل نبود اطلاعاتجامع و کامل از جزئیات دقیق پروژه ها امکان بررسی آن ها وجود ندارد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که درصد قیر بسیار بالا و دانه بندی خارج از حد استاندارد همراه با استحکام پایین نمونه ها از عوامل اصلی قیرزدگیدر محور مورد مطالعه می باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.