مقاله رویکرد اعتبار سنجی در آموزش عالی؛ چگونگی ترکیب تیمهای ارزیابی درونی و بیرونی در یک فرآیند ارزیابی واحد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله رویکرد اعتبار سنجی در آموزش عالی؛ چگونگی ترکیب تیمهای ارزیابی درونی و بیرونی در یک فرآیند ارزیابی واحد دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رویکرد اعتبار سنجی در آموزش عالی؛ چگونگی ترکیب تیمهای ارزیابی درونی و بیرونی در یک فرآیند ارزیابی واحد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رویکرد اعتبار سنجی در آموزش عالی؛ چگونگی ترکیب تیمهای ارزیابی درونی و بیرونی در یک فرآیند ارزیابی واحد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله رویکرد اعتبار سنجی در آموزش عالی؛ چگونگی ترکیب تیمهای ارزیابی درونی و بیرونی در یک فرآیند ارزیابی واحد :
تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
بحث کیفیت و ارزیابی آن در اموزش عالی از جمله بحثهای اصلی در اکثر محافل علمی مربوط به نظامهای آموزشی در دو دهه اخیر می باشد. استفاده از رویکردهای ارزیابی گوناگون در این رابطه که هر کدام بخشی از نظام آموزشی (درونداد، برونداد و یا فرآیند) را ارزیابی می کند نشان دهنده آن است که حاحبنظران تا دهه پیش در ارائه الگویی که از جامعیت کامل برخوردار باشد چندان موفق نبوده اند. در این میان و از چند سال گ ذشته استفاده از رویکرد ارزیابی اعتبار سنجی به عنوان یک مدل ارزیابی جامع در بیشتر نظامهای آموزشی دنیا بسیار معمول شده، به گونه ای که با یک مطالعه کلی بر مقالات و کتابهای چاپ شده در دهه گذشته این واقعیت ار می توان درک نمود. در ایران نیز استفاده از رویکرد ارزیابی درونی به عنوان بخشی از فرآیند اعتبار سنجی چند سالی است که آغاز شده و از پیشرفت مناسبی نیز برخوردار بوده است. اما استفاده از رویکرد ارزیابی بیرونی به عنوان ابزاری برای اعتبار بخشی به نتایج ارزیابی درونی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. در این مقاله، بر اساس تجربه ای که از اجرای ارزیابی بیرونی توسط نگارنده حاصل شده است، سعی بر آن است که به بررسی چگونگی ادغام تیمهای ارزیابی درونی و بیرونی در یک فرآیند واحد ارزیابی (هم از بعد تئوری و هم عملی) بپردازیم به گونه ای که متناسب با شرایط حاکم بر محیط های آموزش عالی در ایران باشد، و در نهایت مدلی که حاصل این ترکیب است را ارائه می نماییم.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.