مقاله تأثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از راهبردهای شناختی- رفتاری به منظور مدیریت مسائل کلاسی بر رضایت شغلی آنان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از راهبردهای شناختی- رفتاری به منظور مدیریت مسائل کلاسی بر رضایت شغلی آنان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از راهبردهای شناختی- رفتاری به منظور مدیریت مسائل کلاسی بر رضایت شغلی آنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از راهبردهای شناختی- رفتاری به منظور مدیریت مسائل کلاسی بر رضایت شغلی آنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از راهبردهای شناختی- رفتاری به منظور مدیریت مسائل کلاسی بر رضایت شغلی آنان :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

اصطلاح مدیریت کلاس شامل تمام مسائلی است که معلمان به منظور فراهم کردن شرایط یادگیری هر چه بهتر باید در کلاس های خود بر آنها فائق آیند. بر اساس یافته های پژوهشی، اهمیت مدیریت کلاس از این نظر که سازماندهی و مدیریت مسائل کلاسی بطور مستقیم با یادگیری و فعالیت دانش آموزان رابطه دارد، حائز اهمیت است. بطوریکه هر اندازه مدیریت کلاسی از سوی معلمان موفقیت آمیز تر اجرا شود تأثیر مثبت تری نیز در فرآیند یاددهی و یادگیری کلاس خواهد داشت. اثر بخشی مدیریت مسائل کلاسی نه تنها در رفتار یادگیری دانش آموزان، بلکه در همه رفتارهای کلاسی آنان آشکار است. اوینلوی، ۲۰۱۰ در مقاله خود اشاره می کند که بیشتر شکایت های دانش آموزان از فعالیتهای معلمان در مدارس مربوط به مسئله مدیریت کلاس می باشد. از سوی دیگر اهمیت کفایت در مدیریت کلاس تنها به دانش آموزان و رضایت آنان ختم نمی شود، بلکه موضوع مهم دیگر در این رابطه رضایت شغلی معلمان می باشد. میزان رضایت هر فرد از شغلش با میزان کفایت و کارایی او در شغلش ارتباط دارد. در مدیریت منابع انسانی رضایت شغلی به عنوان یکی از شاخص های کیفیت زندگی می باشد و ارتباط آن با عملکرد در شغل بارها به تأیید پژوهش های مختلف رسیده است. ونگ و روزماری به نقل از اوینلوی، ۲۰۱۰ مدیریت کلاس را به عنوان فرآیندی تعریف می کنند که در آن معلمان سازماندهی مکان، زمان و ابزارها را از یکسو از سوی دیگر توجه و پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان را مد نظر قرار می دهند تا بتوانند شرایط مفیدی را برای یادگیری فراهم کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.