مقاله مقایسه تأثیر تمرین بدنی بر قدرت چنگش دست برتر و غیربرتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه تأثیر تمرین بدنی بر قدرت چنگش دست برتر و غیربرتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه تأثیر تمرین بدنی بر قدرت چنگش دست برتر و غیربرتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تأثیر تمرین بدنی بر قدرت چنگش دست برتر و غیربرتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه تأثیر تمرین بدنی بر قدرت چنگش دست برتر و غیربرتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

هدف: هدف این پژوهش مقایسه تأثیر تمرین بدنی بر قدرت چنگش دست برتر و غیر برتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم در ۸ مرحله اندازه گیری بود. روش شناسی: آزمودنی های این پژوهش نیمه تجربی را دو گروه ۱۵ نفره از دختران عقب مانده ذهنی و سالم تشکلی دادند که بطور تصادفی از مدارس استثنائی و همگانی شهر کرمانشاه انتخاب شدند. دو گروه بمدت ۸ هفته ۳ جلسه ای در تمرینات شرکت داشتند. برای اندازه گیری قدرت چنگش دست آزمودنی ها، از دینامومتر استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل واریانس بین گروهی با اندازه های تکراری، تحلیل واریانس درون گروهی و بین گروهی) صورت گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد بین قدرت پنجه دست برتر دختران عقب مانده ذهنی و سالم در مقطع ابتدایی تخت تأثیر تمرین بدنی تفاوت معنی داری وجود نداشت. در صورتیکه بین قدرت پنجه دست غیر برتر آنها تفاوت معنی داری مشاهده شد. بحث و نتیجه گیری: کنترل منظم عوامل آمادگی جسمانی در هفته، ماه و سال شرط مهم انجام کار علمی با کودکان معلول است. با توجه به یافته های پژوهش اگرچه آهنگ پیشرفت در تمامی هفته ها در دو گروه یکسان نبود، اما روند کلی پیشرفت هفتگی دو گروه، معنادار بود. در نتیجه کودکان عقب مانده ذهنی در صورت برخورداری از فرصتهای حرکتی کافی و روش هاغیر تعلیمی و تربیتی مناسب، از امکانات بالقوه رضایت بخشی جهت پیشرفت در قابلیت های قدرتی برخوردار می باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.