مقاله بررسی نحوه استفاده از تصویر سازی شناختی و انگیزشی در کودکان و نوجوانان ورزشکار


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نحوه استفاده از تصویر سازی شناختی و انگیزشی در کودکان و نوجوانان ورزشکار دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نحوه استفاده از تصویر سازی شناختی و انگیزشی در کودکان و نوجوانان ورزشکار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نحوه استفاده از تصویر سازی شناختی و انگیزشی در کودکان و نوجوانان ورزشکار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نحوه استفاده از تصویر سازی شناختی و انگیزشی در کودکان و نوجوانان ورزشکار :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

با وجود کاربرد گسترده تصویرسازی انگیزشی و شناختی در ورزشکاران مخبه و با تجربه، مشخص نیست آیا کودکان و نوجوانان نیز با همان رویکرد بزرگسالان از تصویر سازی استفاده می کنند لذا پژوهش اخیر به ببرسی و مقایسه کارکردهای مختلف تصویرسازی در بین فوتبالیست های کودک و نوجوان پرداخته است. روش اجرا: بدین منظور ۲۵۰ فوتبالیست (۱۱۴±۱/۶ سال) از مدارس فوتبال شهر تهران با میانگین سابقه ورزشی (۱/۵±۱/۹) سال انتخاب شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا پرسشنامه تصویرسازی ورزشی کودکان (SIQ – C) هال و همکاران ۲۰۰۹ را تکمیل نمایند. پرسشنامه شامل ۵ خرده آزمون انگیزشی عمومی- برانگیختگی (MG-A)، انگیزشی اختصاصی (MS)، انگیزشی عمومی- تبحری (MG-M)، شناختی اختصاصی (CS)، شناختی عمومی (CG) می باشد. نتایج: آنالیز داده ها نشان داد که شرکت کنندگان از تصویرسازی با هر دو هدف انگیزشی و شناختی استفاده می کنند. بیشترین میزان استفاده مربوط به تصویرسازی شناختی اختصاصی (۳/۸ ± ./۷) بود و سایر موارد به ترتیب تصویرسازی انگیزشی اختصاصی (۳/۷±./۷) ، انگیزشی عمومی- تبحری (۳/۷±۰/۷)، انگیزشی عمومی- برانگیختگی (۳/۶±۰/۷) و شناختی عمومی (۳/۴±۰/۷) بود. همبستگی نشان داد در حالیکه تصویرسازی انگیزشی با سن ارتباط منفی دارد، تصویرسازی شناختی در کودکان و نوجوانان به صورت همسان بکار برده می شود. بحث و نتیجه گیری: نتایج مطالعه علی رغم تایید بکار بردن انواع تصویر سازی توسط کودکان و نوجوانان، نشان داد آنها بطور متفاوتی، از تصویرسازی شناختی و انگیزشی استفاده می کنند. تمایل بیشتربه تصویر سازی مهارت ها یافته قابل انتظاری بود. ولی کاهش میزان تصویرسازی انگیزشی در سنین نوجوانی نسبت به کودکی می تواند به آستانه انگیختگی و درک متفاوت آنها از استرس مرتبط باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.