مقاله تحلیل جایگاه دانش بومی و رسمی آبخیزنشینان و نقش آن در پایداری سیستم جامع خشکسالی در حوزه های آبخیز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تحلیل جایگاه دانش بومی و رسمی آبخیزنشینان و نقش آن در پایداری سیستم جامع خشکسالی در حوزه های آبخیز دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحلیل جایگاه دانش بومی و رسمی آبخیزنشینان و نقش آن در پایداری سیستم جامع خشکسالی در حوزه های آبخیز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل جایگاه دانش بومی و رسمی آبخیزنشینان و نقش آن در پایداری سیستم جامع خشکسالی در حوزه های آبخیز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحلیل جایگاه دانش بومی و رسمی آبخیزنشینان و نقش آن در پایداری سیستم جامع خشکسالی در حوزه های آبخیز :
تعداد صفحات:۸
چکیده:
دانش، سن گ بنای توسعه است . از آن جا که دانش، حاصل تعامل فرد با محیط پیرامونش می باشد، دانش بومی نیز، حاصل تعامل بومیان بامحیط پیرامونشان است . دانش بومی به مفهوم شیو ه های یادگیری، فهم و نگرش به جهان که نتیجه سال ها تجربه و مشکل گشایی بر اساسآزمون و خطا بوسیله گرو ه هایی از مردم در حال فعالیت می باشد که منابع در دسترس را در محیط خود بکار برده و تجربه کردهاند . تاریخبه ما نشان می دهد که دانش بومی روستائیان بتدریج جمع می شود و آنچه باقی م ی ماند در طول زمان آزمایش شده است . چنین دانشیشامل مشاهدات زیرکانه و دقیق در مورد منابع طبیعی است که کاملاً با شرایط محلی مطابقت دارند . هدف این بررسی، شنا خ ت و تحلیلنقش و جایگاه دانش بومی روستائیان در پایداری سیستم جامع خشکسالی در حوزه های آبخیز کشور است . روش کار، علاوه بر مطالعاتاسنادی و کتابخانه ای در مقیاس بین المللی، ملی و محلی، مبتنی بر مشاهدات محلی – میدانی است . یافتههای تحقیق، نشان م ی دهد کهگرچه بین دانش بومی و رسمی تفاوت هایی وجود دارد، اما نباید آنها را در مقابل هم قرار داد؛ زیرا آنها مکمل یکدیگرند و از تلفیق آنهامیتوان به موفقیت هایی رسید که برای هیچکدام به تنهایی امکان پذیر نیست . دانش رسمی، باید پشتیبان دانش بومی و دانش بومیپشتیبان دانش رسمی ب اشد. امروزه برای تعدیل و با حل مشکلات جامعه روستایی در عرصه های آبخیز، ابتدا، باید به دانش بومی ومدیریت سنتی رجوع کرد؛ اگر کارساز بود آنها را تقویت و بهبود بخشید؛ در غیر اینصورت، از راه حلهای بیرونی استفاده آنها را آزمایشکرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.