مقاله کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی از دیدگاه واحدهای مرتبط (مطالعه موردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی)


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی از دیدگاه واحدهای مرتبط (مطالعه موردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی از دیدگاه واحدهای مرتبط (مطالعه موردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی از دیدگاه واحدهای مرتبط (مطالعه موردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی از دیدگاه واحدهای مرتبط (مطالعه موردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی) :

تعداد صفحات:۲۱

چکیده:

هدف از این مقاله پیشنهاد مدل کاربرد گسترش کارکرد کیفیت (QFD) در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی از دیدگاه واحدهای مرتبط است. دراین پژوهش یک واحد سازمانی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای مطالعه موردی انتخاب شده است. معیارهای ارزیابی عملکرد بر اساس معیارهای رویکرد کارت امتیازی متوازن انتخاب و از آنجائیکه در واحد سازمانی مربوطه هیچ جنبه مالی و انتفاعی مطرح نیست، لذا از منظر مالی صرفنظر گردید.واحدهای سازمانی مرتبط با واحد تحت مطالعه به عنوان مشتریان درون سازمانی این واحد در نظر گرفته شدندو برای هر یک از آنها یک ماتریس خانه کیفیت تشکیل داده شد. سپس با قرار دادن معیارهای منظر مشتری درقسمت ورودی ماتریس خانه کیفیت(چه چیزها) و معیارهای دو منظر فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد در قسمت چگونه های این ماتریس، اولویت معیارهای دو منظر فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد از دیدگاه هر یک از واحد های مرتبط، تعیین شد. نتایج نشان می دهد که QFD و ارزیابی عملکرد دو رویکرد مکمل یکدیگرند و چنانچه این دو تلفیق شوند قابلیتهای آنها ارتقاء یافته و ارزیابی به نحوی بهینه انجام می شود. با توجه به مطالعه موردی ، شفاف سازی اطلاعاتی که بین این واحد و دیگر واحدها رد و بدل می شود واهمیت دادن به دقت و صحت طرحهای بررسی شده در واحد ، اولین اولویتهای ماتریس خانه کیفیت از دیدگاه واحدهای مرتبط و میزان نیاز به مراجعه مجدد از سوی واحدهای سازمانی استفاده کننده ازگزارشهای واحد جهت تکمیل گزارشات، بیشترین اهمیت را در میان معیارهای جنبه مشتری دارا می باشد. استفاده از QFD در ارزیابی از دیدگاه واحدهای مرتبط، ابزاری توانمند جهت سرمایه گذاری بهینه منابع سازمان ارائه خواهد کرد و واحد سازمانی تحت مطالعه می تواند با سرمایه گذاری روی معیارهای با اولویت بالاتر، انتظارات واحدهای مرتبط را پاسخ داده و در عین حال تا حد زیادی از اتلاف منابع و امکانات جلوگیری نماید وبه ابن ترتیب سرمایه گذاری بهینه ای جهت حرکت به سمت برنامه ها و اهداف مورد نظر این واحد انجام خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.