مقاله مبانی چالش های کارآفرینی در دانشگاه های ایران و راهکارهای آن


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مبانی چالش های کارآفرینی در دانشگاه های ایران و راهکارهای آن دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مبانی چالش های کارآفرینی در دانشگاه های ایران و راهکارهای آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مبانی چالش های کارآفرینی در دانشگاه های ایران و راهکارهای آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مبانی چالش های کارآفرینی در دانشگاه های ایران و راهکارهای آن :

تعداد صفحات:۱۶

چکیده:

در این مقاله به بررسی وضع موجود کارآفرینی در دانشگاه های ایران با دیدی انتقادی پرداخته و سعی کرده ایم تا چشم اندازی از وضعیت مطلوب را ترسیم نماییم. لذا در این نوشتار، پس از ارائه تعاریفی از کارآفرینی، سیر تاریخی آموزش کارآفرینی در جهان و ایران، دانشگاه کارآفرین و چالش های کارآفرینی در ایران در سه حوزه ساختاری و مدیریتی، عوامل مربوط به محتوا و روش تدریس و عوامل مربوط به نظام ارزشیابی به بحث گذارده شده است. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع تحلیل اسنادی بوده و به منظور گردآوری داده های لازم جهت پاسخ گویی به سوال های پژوهش، اسناد و مدارک موجود و مرتبط با استفاده از فرم گردآوری داده ها جمع آوری و به شیوه کیفی تحلیل شده اند. یافته‌های پژوهش عبارتند از: مهمترین عوامل مربوط به حوزه ساختار و مدیریت شامل؛ تمرکزگرایی در تصمیم گیری های دانشگاهی، سبک رهبری نامناسب دانشگاهی، عدم انعطاف پذیری در حل مسائل سازمانی دانشگاه با همکاری کارکنان خلاق، عدم حمایت از فعالیت های خلاقانه و کارآفرینانه و بی توجهی نسبت به شیوه های مختلف حل مسائل، عوامل مربوط به محتوا و روش تدریس شامل؛ نظری بودن بیش از حد درس های دانشگاهی، عدم تناسب محتوای دانشگاهی با بازار کار، ضعف آموزش عالی در تجهیز اعضای هیأت علمی به اصول روان شناختی و تربیتی و شیوه های نوین تدریس، عدم توجه به پرورش خلاقیت و نوآوری در کلاس درس و عوامل مربوط به نظام ارزشیابی شامل؛ شیوه غلط ارزشیابی آموخته های دانشجویان و تکیه صرف بر آزمون های تستی بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.