مقاله کارآفرینی، هسته فنی دانشگاهها بعنوان سازمان یادگیرنده
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله کارآفرینی، هسته فنی دانشگاهها بعنوان سازمان یادگیرنده دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله کارآفرینی، هسته فنی دانشگاهها بعنوان سازمان یادگیرنده کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کارآفرینی، هسته فنی دانشگاهها بعنوان سازمان یادگیرنده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله کارآفرینی، هسته فنی دانشگاهها بعنوان سازمان یادگیرنده :
تعداد صفحات:۱۶
چکیده:
دانشگاهها به عنوان متولیان اصلی پرورش نیروهای متخصص جامعه، نقشی کلیدی در توسعه کارآفرینی دارند. در تحقیق حاضر، کارآفرینی به عنوان عنصر جدایی ناپذیر و هسته فنی دانشگاهها مطرح می شود و ضمن معرفی مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس نظریه سنگه، ارتباط آنها با کارآفرینی بررسی می شود. سپس به ارزیابی ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه اعضا هیات علمی در دانشکده های مختلف پرداخته می شود. روش تحقیق از نوع توصیفیپیمایشی بوده که جامعه آماری آن شامل کلیه اساتید مشغول به تدریس در دانشگاه ارومیه می باشند. در این پژوهش ۲۰۰ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های سازمان یادگیرنده ، کارآفرینی و ویژگی های کارآفرین استفاده شده است که پایایی پرسشنامه سازمان یادگیرنده ۹/۰، پرسشنامه کارآفرینی ۰/۷۶ و پرسشنامه ویژگی های افراد کارآفرین ۰/۹۳ برآورد شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات به کمک بسته نرم افزاری SPSS و با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی انجام گردید. تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق حاکی از آن است که بین قابلیت شخصی، الگوهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی با کارآفرینی اعضا هیات علمی ارتباط معنی داری وجود دارد. بعلاوه بررسی فرضیه های تحقیق با استفاده از U منویتنی نشان داد که بین ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه اعضا هیات علمی دانشکده های مختلف تفاوت معناداری وجود دارد و رتبه بندی نمره کارآفرینی اعضا هیات علمی با استفاده از آزمون تحلیل واریانس فریدمن نشان داد که اعضا هیات علمی دانشکده علوم پایه، علوم انسانی، فنیمهندسی، هنر و دامپزشکی به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم قرار می گیرند. در پایان پیشنهادات کاربردی در راستای نتایج تحقیق ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.