مقاله روش های یادگیری کارآفرینان برتر (مطالعه موردی: میرزا تقی خان امیرکبیر و کونوسوکه ماتسوشیتا)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله روش های یادگیری کارآفرینان برتر (مطالعه موردی: میرزا تقی خان امیرکبیر و کونوسوکه ماتسوشیتا) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله روش های یادگیری کارآفرینان برتر (مطالعه موردی: میرزا تقی خان امیرکبیر و کونوسوکه ماتسوشیتا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله روش های یادگیری کارآفرینان برتر (مطالعه موردی: میرزا تقی خان امیرکبیر و کونوسوکه ماتسوشیتا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله روش های یادگیری کارآفرینان برتر (مطالعه موردی: میرزا تقی خان امیرکبیر و کونوسوکه ماتسوشیتا) :

تعداد صفحات:۲۶

چکیده:

اکثریت اندیشمندان معاصر دانش کارآفرینی، جوهره و ماهیت کارآفرینی را مقوله رویاپردازی و تبدیل رویاها به عمل می دانند. از این منظر منابع و روشهای یادگیری نقشی اساسی در پرورش ظرفیت رویاپردازی و عملی ساختن آنها ایفا می کنند. کارآفرینان برتر ایران و جهان از توانایی رویاپردازی و تبدیل آنها به محصولات،‌کالاها، سازمان ها و نهادها برخوردار بوده اند، یقیناً این توانمندی صرفاً حاصل مطالعه کتب و تحصیلات رسمی دانشگاهی نمی باشد. سوال اصلی این پژوهش عبارت است از: کارآفرینان برتر عمدتاً از چه روشهای یادگیری مرتبط با فعالیتهای کارآفرینی استفاده کرده اند؟ به بیانی دیگر امیرکبیر به عنوان یک کارآفرین برتر ایراتی و کونوسوکه ماتسوشیتا به عنوان یک کارآفرین برتر ژاپنی، در فعالیتهای کارآفرینی خود چه روشهای یادگیری را به کار گرفته اند؟ تحلیل محتوای سرگذشتها یا همان تحلیل محتوای اسناد و مدارک معتبر مرتبط با زندگی دو کارآفرین برگزیده، ‌روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش می باشد. نقش آفرینی اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی امیرکبیر و ماتسوشیتا در جامعه و کشور خود، دلیل انتخاب آنها به عنوان موردهای مورد مطالعه می باشد. برای تحلیل محتوای سرگذشت آنان، ‌از چارچوب بسط یافته یادگیری کارآفرینانه کوراتکو (۲۰۰۵) استفاده شده است که بر اساس آن کارآفرینان از چهار منبع اساسی یادگیری شامل، ‌منبع انتشارات،‌ منبع مشاهدات، منبع گفتگو و سخنرانیها و منبع انجام کار جهت یادگیری مرتبط با فعالیتهای کارآفرینی استفاده می کنند، که روشهای یادگیری خاص برای هر یک از منابع چهارگانه تعریف شده است. بر اساس یافته های این پژوهش یادگیری از طریق انجام کار (۵۴%) مشاهده سایر افراد (۲۸%) و گفتگو – سخنرانی ها (۱۱%) عمده روشهای یادگیری امیرکبیر می باشند. از سوی دیگر، یادگیری حاصل از مشاهده سایر افراد و کار ها (۳۷%)، گفتگو ها – سخنرانی ها (۳۵%)، انجام کار (%۲۸)، عمده روش های یادگیری ماتسوشیتا می باشند. پیام روش های یادگیری این دو کارآفرین بزرگ برای مدیران دانشگاهها و پرورش نسل کارآفرینان بالقوه امروز و کارآفرینان نوپای فردای این مرز و بوم این است که یادگیری حاصل از مشاهده رفتار دیگران،‌ گفتگو با دیگران و آموختن حاصل از انجام دادن کار نبایستی در محیط های شبیه سازی شده دانشگاهی مورد غفلت قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.