مقاله بررسی مکانیزم سایش و رفتار اصطکاکی پوشش کامپوزیتی Ni-P-CNT


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی مکانیزم سایش و رفتار اصطکاکی پوشش کامپوزیتی Ni-P-CNT دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مکانیزم سایش و رفتار اصطکاکی پوشش کامپوزیتی Ni-P-CNT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مکانیزم سایش و رفتار اصطکاکی پوشش کامپوزیتی Ni-P-CNT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مکانیزم سایش و رفتار اصطکاکی پوشش کامپوزیتی Ni-P-CNT :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

ذرات نانو لوله کربنی (CNTs) به دلیل دارا بودن استحکام بسیار بالا و ساختار لوله ای شکل، به عنوان موادی مناسب برای ساخت برخی از کامپوزیت ها شناخته شده اند. در این پژوهش پوشش Ni-P و پوشش کامپوزیتی Ni-P-CNT با ساتفاده از روش الکترولس روی زمینه فولادی رسوب داده شد و خواص تریبو لوژیکی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. مشخصه یابی پوشش ها به کمک آنالیز پراش پرتو ایکس (XRD) و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) صورت پذیرفت. ارزیابی رفتار تربیولوژیکی پوشش ها توسط آزمون پین روی دیسک و سختی پوشش توسط دستگاه میکروسختی سنج انجام شد.نتایج آزمایشگاهی نشان داد که ذرات نانو لوله از توزیع یکنواختی برخوردار بوده و عملیات حرارتی د ردمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد به علت مشارکت بالای نانو لوله ها د رپوشش و رسوب فاز سخت Ni3P بالاترین سختی را ایجاد می کند. ضریب اصطکاک از حدود ۰/۱ آغاز شده ولی بتریج با سایش سطح افزایش می یابد و به حدود ۰/۵ می رشد؛ دامنه تغییرات آن نیز گسترده می شود. مکانیزم عمده سایش ترکیبی از مکانیزم خراشان و خستگی است. استحکام بسیار بالا و خاصیت خودروانکاری نانو لو له های کربنی سبب کاهش ضریب اصطکاک و افزایش مقاومت سایشی در پوشش کامپوزیتی شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.