مقاله بررسی تاثیر شکل کاس? پیستون و زاوی? پاشش بر احتراق و شکل گیری آلاینده هادر یک موتور دیزل سنگین


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر شکل کاس? پیستون و زاوی? پاشش بر احتراق و شکل گیری آلاینده هادر یک موتور دیزل سنگین دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر شکل کاس? پیستون و زاوی? پاشش بر احتراق و شکل گیری آلاینده هادر یک موتور دیزل سنگین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر شکل کاس? پیستون و زاوی? پاشش بر احتراق و شکل گیری آلاینده هادر یک موتور دیزل سنگین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر شکل کاس? پیستون و زاوی? پاشش بر احتراق و شکل گیری آلاینده هادر یک موتور دیزل سنگین :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

موتورهای احتراق داخلی همواره به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تولید گازهای آلاینده محیط زیست مطرح بوده اند. با توجه به افزایش شدت محدودیت های آلایندگی در آینده و کمبود منابع انرژی، سازندگان موتورهای احتراق داخلی مجبورند تا به طور پیوسته روشهای آماده سازی مخلوط احتراقی را بهبود دهند تا آلاینده های موتور و همچنین مصرف سوخت را کاهش دهند. با توجه به این مهم، نیاز به ابزارهای تحلیلی جدیدی در زمینه پدیده احتراق بیش از پیش احساس می شود. یکی از این ابزارهای قدرتمند، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) می باشد، که به کمک آن می توان عملکرد موتور را پیش بینی کرد. کدها و نرم افزارهای محاسباتی، معادلات دیفرانسیل جزئی بقاء جرم، اندازه حرکت، انرژی و دیگر معادلات جانبی را برای فرایندهای موتور حل می کنند. این معادلات جانبی شامل فرآیندهایی از پاشش سوخت تا خروج دود را شامل می شود. پس از پاشش، سوخت در اثر برخورد با جریان گاز با سرعت بالا دچار
جدایش شده و به قطرات ریز تبدیل می شود. این قطرات ریز تبخیر شده و با هوا مخلوط می گردد. در بعضی از نقاط که مخلوط به محدوده شعله وری رسید، بعد از طی مدت زمان کوتاهی بطور ناگهانی مشتعل می گردد. فرایند اشتعال شامل دو مرحله احتراق مخلوط پیش آمیخته و احتراق مخلوط کنترل شده است. توصیف این فرآیند ها نیازمند یک فهم درست از دینامیک پاشش و اختلاط و سینتیک احتراق خواهد بود. در طراحی موتور دیزل برای دستیابی به حداکثر توان بدون افزایش آلاینده های مضر، انطباق دقیق شکل محفظ احتراق، حرکت جریان هوای ورودی به محفظ احتراق و پاشش سوخت مورد نیاز می باشد. در مقال حاضر دو هندسه با سه زاوی پاشش متفاوت مورد بررسی قرار گرفت. با افزایش زاوی پاشش، فشار و دمای داخل سیلندر افزایش می یابد. این افزایش دما و فشار بدلیل دور شدن افشان سوخت از دیواره و اختلاط بهتر آن با هوا می باشد. از آنجائیکه دما و اکسیژن دو عامل تعیین کننده در روند شکل گیری اکسید ازت است؛ میزان اکسید ازت نهایی با افزایش زاوی پاشش، بیشتر می شود؛ همچنین با توجه به بهبود بازده احتراق با افزایش زاوی
پاشش، میزان شکل گیری دوده کاهش می یابد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.