مقاله جایگاه فناوری اطلاعات در مدیریت فرایند آموزش
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله جایگاه فناوری اطلاعات در مدیریت فرایند آموزش دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله جایگاه فناوری اطلاعات در مدیریت فرایند آموزش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه فناوری اطلاعات در مدیریت فرایند آموزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله جایگاه فناوری اطلاعات در مدیریت فرایند آموزش :
تعداد صفحات:۲۸
چکیده:
در هزاره جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱ به سرعت جهان را در نور دیده است و بر بسیاری از نظامهای بشری تأثیر گذاشته است . کشورها نیز برای توسعه سرمایه انسانی اولویت بیشتری را بر راهبردهایی جهت افزایش دسترسی به آموزش با کیفیت و قائل شده اند . اگر جامعه ای در صورت همگرایی با روند جهانی شدن باشد ، قطعاً همانندی و تطابق با روند جهانی جزء اهداف آموزش ملی اش قرار می گیرد و فرآیند آن از طریق فناوری اطلاعات تسریع می شود فناوری اطلاعات به مجموعه بهم پیوسته ای از روشها ، سخت افزارها ، نرم افزارها و تجهیزات ارتباطی که اطلاعاتی را : در اشکال گوناگون جمع آوری ، ذخیره سازی ، بازیابی ، پردازش و یا عرضه می کند اطلاق می شود (لرکیان، ۱۳۸۳ .(۹ به عقیده اکثر صاحبنظران کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانها به دو صورت است: الف- کاربرد عملیاتی : استفاده از فناوری اطلاعاتی در وظایف تخصصی را کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات گویند . اموری مثل ارزیابی عملکرد دوره های آموزشی ضمن خدمت ، نظارت و راهنمایی و بودجه بندی آموزشی و غیره ، از جمله زمینه های کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات هستند . ب- کاربرد اطلاعات: زمینه دیگر کاربرد فناوری اطلاعاتی در سازمان کاربرد اطلاعاتی است . این کاربرد موجبات تسهیل جمع آوری ، ذخیره سازی و انتشارات اطلاعاتی را در سازمان فراهم می کند ، در واقع در کاربرد عملیاتی ، فناوری در سازمان همانند تبدیل داده ها به ستادها در نظام های سازمانی هستند و در کاربرد اطلاعاتی بعنوان هسته مرکزی در جمع آوری ، انتقال و انتشار عناصر و عوامل اطلاعات بشمار می روند و به کنترل و انتشار اطلاعات بر اساس اهداف ، مقررات و .(۲۸: استانداردهای سازمان کمک می کنند(زیفین ، ۱۹۹۲ کاربردهای اطلاعاتی ، فناوری اطلاعات در سازمان عبارتند از: – -۱ انتشار اطلاعات و دانش رسمی در سازمان ، ۲- ایجاد هماهنگی بین واحد های اصلی و فرعی در سازمان ، ۳ ایجاد سرعت و دقت لازم در تصمیم گیری های سازمانی. رویکرد های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام های آموزش وپرورش : رویکرد ظهور کننده : در این رویکرد ابتدا مدارس اقدام به خرید و عاریت گرفتن تجهیزات سخت افزاری و نرم افزری می کنند و در این مرحله هنوز مدارس بربکار گیری و استفاده از روش سنتی و معلم محور در فرایندهای یادگیری تاکید دارند و ازآن در مدارس خود استفاده می کنند. -رویکرد کاربردی: در این مرحله معلمان تسلط زیادی به محیط یادگیری دارند . معلمان و مدیران آموزشی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای انجام وظایف بهتر که در گذشته نیز در مدیریت مدرسه و برنامه ریزی درسی اجرا می کرده اند و نیز درفرآیند های یادگیری کلاسی ، مورد استفاده قرار می دهند . – رویکرد ادغامی:این رویکرد ، تلفیق و ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات درکلیه شئون بخصوص دربرنامه درسی را شامل میشود . – رویکرد تحولی :این رویکرد شامل مدارسی می شود که فناوری اطلاعات و ارتباطی را برای بازسازی و بازنگری منطقی کلیه اجزاء نظام مدرسه جهت ساماندهی به آن مورد استفاده قرار میدهندو موجبات تحول و دگرگونی در مدرسه را فراهم می آورند. الزامات کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش : -۱ تغییر برنامه های درسی سنتی در عصر ارتباطات . -۲ سواد اطلاعاتی دیجیتال ، مبنای یادگیری برای همه . -۳ مدارس باید به فناوری و اطلاعات و ارتباطات مجهز شوند و برای بکار بردن آن مورد حمایت قرار گیرند. -۴ مدارس نیازمند نرم افزارهای بسیار زیاد و با کیفیت در آموزش هستند. -۵ مدارس نیازمند توسعه نقش حرفه ای معلم در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. -۶ رهبری و مدیریت مدرسه باید به کاربرد فناوری در مدرسه متعهد باشند .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.