مقاله CFD investigation on premixed micro-combustion of hydrogen–air mixture: effects of chamber size wall heat conductivity and fuel/air flow rate


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله CFD investigation on premixed micro-combustion of hydrogen–air mixture: effects of chamber size wall heat conductivity and fuel/air flow rate دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله CFD investigation on premixed micro-combustion of hydrogen–air mixture: effects of chamber size wall heat conductivity and fuel/air flow rate  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله CFD investigation on premixed micro-combustion of hydrogen–air mixture: effects of chamber size wall heat conductivity and fuel/air flow rate،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله CFD investigation on premixed micro-combustion of hydrogen–air mixture: effects of chamber size wall heat conductivity and fuel/air flow rate :

تعداد صفحات:۷

چکیده:

In the present work a CFD modeling was carried out to investigate the combustion of h2/air mixture in micro channels. Conservation equations of mass, momentum, species transport and energy were discretized on small control volumes and solved using SIMPLE algorithm. Nine species with nineteen reversible reactions were considered in the premixed combustion model. Different operating and geometrical conditions including combustor size, wall conductivity and fuel/air flow rates were investigated. The results show that the wall thermal conditions have strong effects on the combustion especially when the chamber dimension goes smaller and the ratio of surface area to volume becomes larger. All three factors, such as larger heat loss through the chamber wall and smaller chamber dimension size and higher fuel/air flow rate may lead to the thermal quenching of micro-scale combustion. The simulation results also indicate that Stable combustion in the micro combustor is achievable by system optimization of the combustor geometry, thermal conditions and reacting flow dynamics.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.