پاورپوینت طراحی ماشینهای الکتریکی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت طراحی ماشینهای الکتریکی دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت طراحی ماشینهای الکتریکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت طراحی ماشینهای الکتریکی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت طراحی ماشینهای الکتریکی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت طراحی ماشینهای الکتریکی :

اسلاید ۱ :

موتورهای تک فاز نسبت به موتورهای سه فاز دارای سیم پیچی بیشتری هستند و منبع انرژی باید بین تمام فازها به طور همزمان تقسیم شود که در مورد موتورهای سه فاز به صورت زیر شرح می‌دهیم:

(۸-۱)

ex و ixبه طوریکه x=a,b,c مربوط به EMF های برگشت و جریانها مربوط به موتورهای سه فاز a,b,c هستند.

EMF های برگشت رابطه خطی بار w دارند.EMF های برگشت در رابطه ۱-۸ را می‌توان به صورت زیر نوشت.

ex=kxw

Kx برابر است با سرعت مستقل به شکل EMF برگشت که هر واحد            برابر         است به این ترتیب می‌توان به صورت زیر نوشت:

اسلاید ۲ :

بدین حالت EMFهای برگشت و جریانها به طور وضوح نشان داده می شوند.

در موتورهای سه فازبا سیم بندی بالانس، EMFهای برگشت و جریانها از سه فاز به یک شکل اما داردی جبران ساز                     و          از هر. می باشد.

اغلب به یک موتور مغناطیسی، پایدار همزمان برگردانده می‌شود. در اینجا موتورهای غیر مغناطیسی مورد بررسی قرار می‌گیرند. به طور کلی تولیدات گشتاور با هم برابرند، گرچه دارای نمایش ریاضیاتی متفاوتی و موتور با یکدیگر داشته باشند. Historically از لحاظ تاریخی این دو از دو بخش مختلف می‌باشند.

اسلاید ۳ :

واژه موتور DC بدون جاوزیک در حقیقت از اینست که به طور تقریبی عملکرد موتور DC بدون جاروبک از جارویک مغناطیس پایدار موتور DC با گرفتن مکان الکترونیک قدرت از (جاروبک ها) می‌آید.

واژه مغناطیس پایدار موتور همزمان شرح داده شده از موتور همزمانAC از میدان القایی مغناطسی پایداربه وجود آمده است.

به دلیل این منشاهای مختلف، ۲ موتور به صورت اشتباه نیست به نوع دیگر فرض شده‌اند. چه اختلافی بین ریاضیات به طور عادی برحسب شرح انها وجود دارد؟ جاروبکهای موتور DC در واژه‌ی مانند گشتاور ثابت و محتوی EMF برگشت شرح داده شده اند. اگرچه موتور همزمان مغناطیسی پایدار در واژه هایی مانند فاصله هوایی MMF چرخان شرح داده شده است.

در بخش‌هایی که دنبال کردایم هر کدام از انواع موتورها می‌خواهند به خوبی فرم‌های عمومی و نرمالی که EMF برگشت به صورت سری‌های فوریه نشان داده شده است مورد بحث قرار بگیرد.

اسلاید ۴ :

تولیدات گشتاور ایده‌ال: همانطور که قبلاً گفتیم یک موتور DC بدون جاروبک به طور عمومی موتوری را که EMF برگشت چند ضلعی نامتقارن می‌باشد را شرح می‌دهد. برای این حالت جریانهای فازی که داریا پالسهای مستطیلی هستند بعضی مواقع دارای جریانهای با موجهای مربیع نامشخص می‌باشند. که (۳-۸) می‌تواند برحسب تولیدات گشاور برای این موتور شرح داده شود. این گروه شکلها سه فاز A,B,C  شکل
 ۲-۸ مشخص تر هستند.

در این شکل EMF برگشت i و e که به وسیله سرعت جدا شده‌اند. ۲/۳ سیکل شکل نامنظم را شامل می‌شوند.

که برای هر          شکل EMF برگشت          می‌باشد.

اسلاید ۵ :

ثابت موتور: گشتاور ایده‌ال داده شده در (۹-۸) و ارزش Rms از جریان فاز                ثابت موتور Km از درایو موتور AC سنکرون ایده‌ال هست:

(۸-۱۰)

بنابراین برای شکل EMF برگشت همین دامنه، ثابت موتور برای درایو موتور AC همزمان در حدود ۸۷% است که از درایو موتور DC بدون جاروبک ایده ال با توجه به رابطه ۷-۸ بدست می‌آید.

در حالیکه این ممکن است تمام خصوصیات سودمند از درایو موتور AC همزان را نداده باشد، این افت در ثابت موتور ظاهر می‌شود زیرا درایو موتور DC بدون جاروبک بیشتر به صورت ثابت هارمونیکی در هر دو EMF برگشت و جریان به گشتاور تولیدی استفاده می شود.

اسلاید ۶ :

پس از بیان تحیلی برای شکل EMF برگشت و جریان برای درایو موتور همزمان AC وجود دارد. آن است که به بررسی آنالیز ریپل گشتاور پرداخت شود.

آنها هستند یک تعدادی از نقصهای ممکن در EMF برگشت و جریان که منجر به ریپل گشتاور می‌شوند اول، در نظر گرفتن وضعیت اینکه آیا یک دامنه EMF برگشت با یک دامنه جریان در فازهای دیگر ریاضیات نیست بلکه به صورت اینست که دامنه EMF برگشت با جریان از فاز a یک فاکتور از (۱+ D ) بیشتر از ایده‌ال می‌باشد در این مورد (۹-۸) به صورت ۱۱-۸ بازنویسی می‌شود.

اسلاید ۷ :

بنابراین، گشتاور ثابت تولیدی به (۳+D)KpIp/2 افزایش می‌یابد و واژه ریپل گشتاور در هارمونیک دوم از فرکانس الکتریکی اساسی با دامنه            ظاهر شده است.

سرعت از دامنه از ریپل گشتاور به گشتاور ثابت تولیدی به صورت روبرو است:

(۸-۱۲)

استفاده کردن این اصطلاح ، یک خطای ۳% دامنه در یک فاز تولید یک پیک ریپل گشتاور از حدود %۱ می‌کند.

اسلاید ۸ :

به عنوان حالت قبل، یک موتور سکرون AC با شکل EMF.Sin برگشت، که در آن شکل EMF برگشت هست تنظیم EMF برگشت بر سرعت W در radm.

در این مورد،‌اگر EMF برگشت و شکل جریان از فاز A به ترتیب به صورت زیر نوشته شود:

با قرار دادن در رابطه (۳-۸)

(۸-۹)

اسلاید ۹ :

با درایو موتور DC بدون جاروبک ایده‌آل، گشتاور ثابت بدون هیچ ریپل گشتاور تولید می‌شود اینجا شکل EMF برگشت Sin باشیم. با یک تراز وسط جریان سینوسی یا در فاز با EMF برگشت که منجر به گشتاور ثابت با دامنه خطی متناسب با دامنه جریان Ip است. در مقایسه با جریانهای ناپیوسته پالس مستطیلی برای پیکربندی درایو موتور DC بدون جاروبک، مورد نیاز است.

جریان‌های Sin در پیکربندی موتور همزمان AC پیوسته و بی‌نهایت مشتق پذیر هستند.

در نتیجه، بطور کلی آن آسانتر  به تولید جریانهای Sin و بنابراین آسانتر به ریپل گشتاور نسیم در این مورد می‌باشد. از سوی دیگر تولیدات از جریانهای Sin مورد نیاز دارای موقعیت اطلاعات بیشتر نسبته به تولیدات ۳ سنسور اثر Hall می‌باشد.

اسلاید ۱۰ :

در مورد موتور همزمان AC ، اطلاعات موقعیت مورد نیاز هست اگرچه، دوره الکتریکی فقط در شش نقطه تبدیل در درایو موتور DC بدون جاروبک نیست.

به طور قدیمی، این موقعیت اطلاعات به وسیله یک برطرف کننده یا موقعیت رمزگذاری ارائه شده است هزینه و پیچیدگی وارده با استفاده از تصمیم‌گیری و یا رمزگذاری است که براحتی در برنامه‌های کنترل موقعیت که در آن سنسور موقعیت،‌فراهم می‌کند بازخورد برای مقاصد کنترل و همچنین توجیه می‌شود. در کاربرد کنترل سرعت، نیاز برای این سنسورهای فیزیکی اغلب می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های پردازش،‌سیگنال‌های دیجیتال را به اطلاعات مربوط به موقعیت تخمینی از دقت کافی حذف شود.

به صورت                         هستند به ازای                                      مخالف صفر و برابر ۳ برای ۶q+1=n به ازای هر q>0.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.