پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی دارای ۱۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت طراحی معماری مجتمع فرهنگی :
اسلاید ۱ :
موزه ها به عنوان مرکز فرهنگی
موزه ها دارای اهداف مشهبه و یکسانی هستند و به عنوان ساختمان نیزدر بسیاری از مشخصه ها مشترکند.در کل،اهدافاصلی موزه جمع آوری،مستندسازی،حفظ، پژوهش،تعبیرونمایش صورتی از شواهدمادی است.
به منظورنمایش کارهای هنری و اشیای فرهنگی و علمی،موسسه مورد نظرباید حفاظت های لازم در برابر خسارت،سرقت،رطوبت،خشکی،نورآفتاب و گردوغباربه عمل آوردو این آثتر رت بت بهترین نورپردازی به معرض نمایش بگذارد.نمایش بایدبه گونه ای صورت پذیرد که عموم،امکان دید اشیا را بدون هیچ تقلا و تلاش اضافی داشته باشند.این امر،تدابیر کاملاخاصی را در اتاق هایی با شکل مناسب می طلبد.تاسرحدامکان،هرگروه ازتصاویر یک موزه بایددارای اتاقی جداگانه باشندوهرتصویریک دوارمختص به خود،که این به معنای فضاهای کوچک است.زاویه عادی دید انسان از ۲۷ متر بالاتراز سطح چشم آغاز می گردد.این برای یک ناظر ایستاده ؛به این معناست که تصاویری که به خوبی نورپردازی شده اند باید در فاصله ۱۰ کیلومتری و کمتر از ۹۰/۴ متربالاتر از سطح چشم یا ،حدودا ۷۰سانتی متر پایین تراز سطح چشم به دیوارآویخته شده باشند.
اسلاید ۲ :
بنابراین ضروری است تا سطحی برابر ۳-۵ مترمربع برای هرتصویر،۶-۱۰ مترمربع از مساحت کف رابرای هر مجسمه و۱ مترمربع از فضای کابینت،برای هر ۴۰۰ سکه اختصاص داده شود.محاسبات لازم برای نور پردازی موزه ها و گالری های هنری ،کاملا تئوریک است وکیفیت نور تعیین کننده می باشد.مطابق با مشاهدات انجام شده در بوستون،فضای دید مطلوب روی دیوار بین ۳۰ و ۶۰ رو به بالا،از
نقطه ای در وسط کف اتاق است.
اسلاید ۳ :
در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از:
ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد . تقارن محوری برای تمرکز سیالیت در نقاط مشخص ، برای نمونه در جلوی بخاری یا به سمت منظر اصلی
( چشم انداز ) بکار گرفته شده است.
اسلاید ۴ :
GUGGENHEIM MUSEUM
New York, New York(1956)
فرانک لوید رایت علاقه زیادی به طرحهای اسپیرال به عنوان پایه و اساس بسیاری از طرحهای خود داشت که نمونه ای از این شاهکارها را بوسیله طراحی موزه گوگنهایم خلق کرده است. طرحی بسیار زیبا و کم نظیر
وی با الهام از زیگوراتهای باستانی تصمیم به طراحی این موزه گرفت. پایه و اساس اصلی طراحی این موزه یگ گالری است که بصورت یک رمپ از طبقه همکف شروع میشود و بالا میرود. در سال ۱۹۹۳ توسط Gwathmey Siegel Associates قسمتهای دیگری به ساختمان این موزه اضافه شد.
اسلاید ۵ :
موزه کاگنهیم
Frank Llyod wright, 1867-1959/Newyork city, Newyork, USA 1943-59
سالامون کاگنهیم یک مرد ثروتمند آمریکایی بود که علاقه جدی و زیادی به جمع کردن کلکسیونهای هنری با ذائقه کلیشهای داشت، تا اینکه هیلا ریبی هنرمند را ملاقات کرد کسی که از مدافعان مدرنیته محسوب میشد او ارتباط نزدیکی با رادولف بایر نقاش داشت که بر این باور بود که نقاشیهایش الهاماتی از روح کیهانی عالماند.
ریبی در سال ۱۹۲۷ به نیویورک نقل مکان کرد جایی که او گاگنهیم را ملاقات کرد و در سفر اروپایی که دو سال بعد داشتند آنها را همراهی کرد.
او پولی را در اختیار ریبی قرار داد و راجع به یک موزه با او گفتگو کرد، ریبی به شدت تحت تأثیر طراحیهای رایت قرار داشت از نظر ریبی موزه گاگنهیم فضایی امن و سرشار از آرامش بود که بیشتر مناسب کسانی بود که احساس نیاز به یک زندگی فرهنگی را در خود دارند.
اسلاید ۶ :
اگرچه رایت بر طبق ایدهها و نظرات ریبی طرح را اجرا کرد ولی هرگز دست از اجرای مدرنیته برنداشت رایت سایتی بر روی تپه در مجاورت رودخانه هارسون در نظر گرفته شد اما در نهایت فضایی در خیابان پنجم نزدیک موزه متروپلیس و در مجاورت پارک مرکزی مورد تأیید قرار گرفت.
برای همین امر او به طراحیهای ۴-۱۹۲۳ خود رجوع کرد.
طرح شکلی کاملاً مدور دارد که از دایرهای روی هم قرار گرفته شده تشکیل شد که آ÷رین دایره فرم زیگوراتی به خود میگیرد او رمپهای شیبداری را در داخل نظر گرفت که بازدیدکنندگان بر روی آنها قدم میزدند رایت فکر کرد که چطور باید تابلوهای نقاشی را در این رمپهای شیبدار به نمایش گذارد به طوری که هنگامی که سبک طرحها عوض میشود تماشاچی متوجه شود. رایت برای نمایش نقاشیها از قابهای شیشهای که از سقف به طرف ماشین آویزان شده بودند استفاده کرد که بر روی دیوارهای منحنی قرار میگرفتند. او از آنها به عنوان فضایی برای مباحثات هنری یاد کرد که در مقایسه با دیگر گالریها از قدرت بسیار زیادی برخوردار بود. رایت بیشتر از بافت طبیعی بتون در ساختمان بهره برد.
اسلاید ۷ :
زمانی که پروژه سرانجام افتتاح شده خیل عظیمی از جمعیت هم به لحاظ موقعیت سایت مجموعه و هم به لحاظ جذابیت بنابراین بازدید بدان جا سرازیر شدند. به عنوان یک ساختمان موزه طراحی رایت کاملاً بینقص بود و بنا ظاهری شبیه به یک معبد پیدا کرده بود.
موفقیت رایت در انجام پروژه درست از زمانی که آن افتتاح شد به همگان منجمله مخالفانش اثبات شده بود به طوری که خودشان دست به تعریف و تمجید برآوردند.
موزه گوگنهایم به زودی تبدیل به یکی از جاذبههای توریستی نیویورک شد و تبدیل به محیطی برای ملاقاتها و مباحثات مهم هنری گردید.
اسلاید ۸ :
موزه گوگنهایم
Frank Gehry, 1929- / Bilbao, Spain, 1991-7
طرحهای هنری جدید همچون کاتالیزورهایی در شهرهای اروپایی در طی دهه ۱۹۹۰ عمل کردند و در Bilbao با موفقیت چشمگیرتری خودنمایی کردند.
این موزه واقع در منطقه ملی گرای اسپانیایی به نام باسکو طی یک همکاری مابین وزارت کشور و یورک سالامون انجام شد.
مرکز گوگنهایم به منظور گردآوری مجموعهای از هنرهای اصلی طراحی شد.
سایت مجموعه در مجاورت رودخانه نرویون و پل لاسالوکه از عرض آن عبور میند واقع گردیده است.
سایت ساختمان به گونهای احداث شد تا یک میدان جدید بوجود بیاورد و عابرین پیاده را به سوی بنا هدایت کند.
اسلاید ۹ :
تسهیلات اصلی در ساختمان شامل رستوران، فروشگاهها و تالار اصلی بود که در اطراف میدان جدید گردآوری شده بودند و امکان دسترسی راحت به هر یک فراهم شده بود.
فضای اصلی موزه به سه نوع نمایشگاه مختلف نیاز داشت:
یک مجموعه دائمی، یک مجموعه موقت و مجموعه دیگری از نمایش زندگی و شرح فعالیت هنرمندان.
این فضاها همگی بر روی فضاهای خدماتی احداث شدند و با توجه به حس تنوع طلبیگری این سه قسمت با سه طرح مختلف اجرا شدند.
در مجموعه دائمی از شیوههای سنتی استفاده شد اتاقها همگی مربع شکل در سطوح مختلف بوجود آمدند.
مجموعه موقت نیز در فضای کاملاً مستطیل شکل بوجود آمد.
و سرانجام مجموعه نمایشگاه نیز با به کارگیری فرمهای فضایی با مشخصههای خاص فراهم آمد. همه این فضاهای بوجود آمده توسط یک فضای مرکزی قابل دسترس هستند. این بنا در بین مؤثرترین و دیدنیترین ساختمانهای قرن بیستم با سطوح متنوع و سطوح شیشهای به کار رفته از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.
اسلاید ۱۰ :
بنا با ارتفاع ۴۵ متری از سطح رودخانه بالا آمده و حجم فلزی عظیمی با کلاهکی بر سر همچون تندیسی تاج گذاری شده است و این فلز غول پیکر با انعکاس نورها به یک طغیان نوری میانجامد که در نوع خود بینظیر است.
به لحاظ مصالح پوشش خارجی پروژه از دو نوع مصالح بوجد آمده که تا حدودی یادآور پروژه اپرای سیدنی است.
فضای داخلی از سکوهای سنگ آهکی اسپانیایی و سطوح تیتانیومی تشکیل شده است این موزه به عنوان سمبلی در شهر در راستای توسعه شهری و جذب توریست بسیار موفق عمل کرد و به لحاظ سیاسی و فرهنگی بحث انگیزترین فرم امپریالیستی فرهنگی محسوب شد که از یک هنر نوین جهانی منشأ گرفته بود و در راه اندازی و پیشرفت فرهنگ محلی گامی مؤثر محسوب میشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.