پاورپوینت پروژه راه آهن


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت پروژه راه آهن دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت پروژه راه آهن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت پروژه راه آهن

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت پروژه راه آهن

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت پروژه راه آهن :

اسلاید ۱ :

وظیفه تراورس در خط آهن :

۱- فاصله بین ریل ها را ثابت نگه می دارد .

۲- نیروهای افقی وعمودی را که از قطار تولید می گردد به بالاتر منتقل
می کند .

۳- جذب ارتعاش های حاصل از حرکت چرخ روی ریل

ویژگیهای تراورس:

۱- تراورس ها با ۸ دارای طول کافی بوده تا بتوانند در پایداری خط ها موثر باشند

۲- مانع جابجایی طولی یا عرضی خط شوند

۳- مانعی برای کوبیدن بالاتر نباشند

اسلاید ۲ :

انواع تراورس ها :

چوبی ، بتنی ، فولادی

تراورس چوبی :

تاریخچه تهیه تراورس های چوبی به قرن نوزدهم می رسد . در اواسط این قرن شخصی به نام اوتگرس با احداث کارخانه اشباع تراورس چوبی ، اولین تراورس های چوبی اشباع شده را تولید کرد . اشباع تراورس با مایعی به نام کوئوزوت که از قطران زغال سنگ بدست می آید انجام می شد .

اسلاید ۳ :

مشکلات زیست محیطی تراورس های چوبی از حمله قطع بی رویه درختان جنگلی و نیز سمی بودن مایع اشباع کننده آنها همچنین عمر مفید نسبتا کم سبب شدکه امروزه این تراورس ها کم کم منسوخ شوند . دو دسته تراورس چوبی داریم :

۱- تراورس چوبی نرم : که از چوب کاج ، صنوبر و نارون تهیه می شوند و عمر مفیدشان ۱۲ تا ۱۵ سال است .

۲- تراورس چوبی سخت : که از چوب راش ، کاج و بلوط تهیه می گردد وعمر این تراورس ها ۹۵ تا ۳۱ سال است .

اسلاید ۴ :

ظرفیت ویژه تحمل بار چوب :

D : وزن مخصوص نسبی

E : مدول الاستیسیته چوب

مواد اشباع کننده تراورس چوبی :

۱- مشتقات قطران و کروئوزوت

۲- مواد اشباع کننده محلول در نفت

۳- مواد اشباع کننده محلول در آب

اسلاید ۵ :

روش های اشباع چوب :

  ۱- روش بتل

  ۲- روش سوپتیک

  ۳- روش دسرموند

  ۴-روش استرا

  ۵-روش بورنه

  ۶-دوتکرس

  ۷-روش ترکیب های آرمنیکی

اسلاید ۶ :

تراورس بتنی :

این نوع تراورس برای اولین بار در سال ۱۸۸۷ توسط یک فرانسوی به نام مویز ابداع شد . سالها بعد راه آهن اتریش و ایتالیا طرح دویز را بسط و گسترش دادند .

نویتها :

۱- عمر طولانی حدود ۴۰ تا ۵۰ سال

۲- بریل عایق بودن برای عبور خط های برقی مناسب است .

۳- عدم قابلیت اشتعال پذیری یا زنگ زدگی و آفت زدگی

۴- تراورس بتنی را می توان به تعداد زیاد و یکجا از مصالح محلی تهیه کرد.

اسلاید ۷ :

تراورس فلزی :

در خط های با بار محوری بالا ، تناژ بار زیاد و در منطقه هایی که احتیاج به تثبیت خط باشد نظیر قوس های تند مناطق کوهستانی ، پلها و تونل ها می شود .

فاقد صفحه زیر ، ریل هستند و دو سیستم پابند نوع ها و پانردل سوی آنها نصب می شود .

از آنجا که این تراورس ها چندان سنگین نیستند سطح مقطع آنها را به شکل U برعکمس در می آورند  و قسمت های کناری را در بالاتر می کوبند .

تراورس های ترکیبی :

مواد اولیه این تراورس ها شامل الیاف شیشه ای طویل و کف پلی اورتان است . عمر این تراورس ها حدود ۵۰ سال است و به دلیل استحکام فوق العاده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند از این تراورس ها برای دوراهی نسبت خط استفاده می شود .

تراورس ترکیبی ابتدا از ترکیب چوب با پلیمر (WPC) تولید می شود .

اسلاید ۸ :

انواع ریل :

ریل دوقارچی

ریل پایه دار

ریل لبه دار

ریل دوقارچی :

این ریل دارای مقطع متقارن و I شکل است که از دو قارچ تقریبا یکسان در بالا و پایین برخوردار است . این ریل یکی از اولین تقاطع تکامل یافته ریلهاست.

نوع دیگری از این ریل ها که دارای قارچ فوقانی بزرگتری نسبت به قارچ پایینی است اختراع شد که به ریل کله گاوی معروف است که مدت زمان بیشتری می توانند مورد استفاده قرار گیرند .

ریل پایه دار :

این نوع مقطع یکی از رایج ترین مقاطع برای ریل هاست. این نوع ریل دارای پایه با عرض بیشتر و ضخامت کمتر (حدود نصف) قارچ فوقانی ریلی می باشد .

 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.