مقاله بررسی مقایسه ای آثار فیزیولوژیکی حمل ۳ مدل مختلف ارگونومیکی ازکیف های مدرسه ای در دانش آموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی مقایسه ای آثار فیزیولوژیکی حمل ۳ مدل مختلف ارگونومیکی ازکیف های مدرسه ای در دانش آموزان دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مقایسه ای آثار فیزیولوژیکی حمل ۳ مدل مختلف ارگونومیکی ازکیف های مدرسه ای در دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه ای آثار فیزیولوژیکی حمل ۳ مدل مختلف ارگونومیکی ازکیف های مدرسه ای در دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه ای آثار فیزیولوژیکی حمل ۳ مدل مختلف ارگونومیکی ازکیف های مدرسه ای در دانش آموزان :
تعداد صفحات:۷
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه آثار حمل ۳ مدل مختلف ارگونومیکی کیف حملی شامل کوله پشتی، کیف شانه ای و کیف دستی بر ضربان قلب ) ) HR ، فشار خون سیستولی ) ) SBP ، فشار خون دیاستولی ) ) DBP و انرژی مصرفی ) ) EE دانش آموزان بود . بدین منظور ۱۵ دانش آموز با میانگین سن ۱۲/۵ ± ۰/۵ سال، قد ۱۶۴/۷ ± ۱/۸ سانتیمتر و وزن ۵۵ ± ۱/۶ کیلوگرم به صورت تصادفی هدفدار انتخاب شده و بطور داوطلبانه در تحقیق حاضر شرکت نمودند . هر یک از آزمودنیها کیفهایی معادل %۱۰ وزن بدن خود را به مدت ۱۵ دقیقه و با سرعت ۳/۹۶ کیلومتر بر ساعت بر روی تریدمیل حمل کردند . تغییرات HR و EE به صورت » نفس به نفس « در هر یک از آزمون های حمل کیف و در ۳ حالت استراحت، فعالیت ( دقیقه (۱۵ و ریکاوری ۳) دقیقه پس از آزمون راه رفتن ) به وسیله دستگاه گاز آنالایزر اندازه گیری و ثبت شد . اندازه گیری SBP و DBP نیز به کمک یک فشار سنج دیجیتالی صورت گرفت . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر، آزمون تعقیبی LSD و آزمون t همبسته نشان داد که، در شرایط حمل کیفهای دستی و شانه ای، SBP ، DBP و EE در حین حمل و نیز ۳ دقیقه پس از حمل، بطور معناداری بیشتر از وضعیت راه رفتن بدون کیف ( وضعیت کنترل ) بود ).p =0/000) علاوه بر این، مقادیر متغیرهای مذکور در شرایط حمل کیفهای دستی و شانه ای، ۳دقیقه پس از حمل، هنوز بطور معناداری بیشتر از سطوح پایه استراحتی بود ). p=0/000) بین وضعیت حمل کوله پشتی و راه رفتن بدون کیف، تفاوت معنی داری در متغیرهای مذکور چه در حین حمل و چه ۳ دقیقه پس از آن مشاهده نشد ). p>0/05) ضربان قلب آزمودنی ها چه در حین .( p>0/05) حمل و چه پس از حمل کیفهای مختلف، تفاوت معناداری را نشان نداد نتایج تحقیق حاضر نشان داد که از بین روشهای مختلف حمل وسایل آموزشی، کوله پشتی، به دلیل ایجاد کمترین اختلالات فیزیولوژیکی، بهترین و مناسب ترین وسیله می باشد . لذا توصیه می شود برای حمل وسایل آموزشی مدرسه از کوله پشتی استفاده گردد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.