مقاله ارزشیابی وتجزیه وتحلیل پوسچرهای کارکنان ایستگاههای کاری سالن برش وپرس شماره ۱ و ۲ شرکت ایران خودرو به روشQEC وارائه پیشنهادات واصلاحات ارگونومیکی ایستگاهها:


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزشیابی وتجزیه وتحلیل پوسچرهای کارکنان ایستگاههای کاری سالن برش وپرس شماره ۱ و ۲ شرکت ایران خودرو به روشQEC وارائه پیشنهادات واصلاحات ارگونومیکی ایستگاهها: دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزشیابی وتجزیه وتحلیل پوسچرهای کارکنان ایستگاههای کاری سالن برش وپرس شماره ۱ و ۲ شرکت ایران خودرو به روشQEC وارائه پیشنهادات واصلاحات ارگونومیکی ایستگاهها:  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزشیابی وتجزیه وتحلیل پوسچرهای کارکنان ایستگاههای کاری سالن برش وپرس شماره ۱ و ۲ شرکت ایران خودرو به روشQEC وارائه پیشنهادات واصلاحات ارگونومیکی ایستگاهها:،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزشیابی وتجزیه وتحلیل پوسچرهای کارکنان ایستگاههای کاری سالن برش وپرس شماره ۱ و ۲ شرکت ایران خودرو به روشQEC وارائه پیشنهادات واصلاحات ارگونومیکی ایستگاهها: :

تعداد صفحات:۷

چکیده:

آسیب های اسکلتی – عضلانی ناشی از کار جزء مهمترین مشکلات بهداشت شغلی درکشورهای توسعه یافته ودرحال توسعه میباشد.باتوجه به شیوع واهمیت این نوع عوارض درجوامع کنونی،دهه حاضر( ۲۰۰۰ تا )ازسوی سازمان تندرستی جهانی(WHO) 2010 عنوان می گردد « اپیدمی خاموش » به کنترل این عوارض که بناماختصاص یافته است.براساس آمارهای منتشره ازسوی مرکز آمارایران ووزارت بهداشت ودرمان هزینه های ناشی از اختلالات اسکلتی –عضلانی درکشورمعادل یک سیزدهم بودجه عمومی دولت درسال ۱۳۷۹ بوده است.کارکنان صنایع کشورمامنجمله شرکت ایران خودرو به دلیل ماهیت کار از اثرات سوء اختلالات اسکلتی- عضلانی درامان نیستند.
برای پیشگیری وکنترل عوارض یادشده ارزیابی پوسچرهای کاری کارکنان ودرنتیجه تعیین ریسک فاکتورهای اصلی آسیب های اسکلتی –عضلانی امری اساسی وضروری میباشد.
درپروژه حاضرکه بااستفاده از روش QEC ودرسالنهای برش وپرس شماره ۱ و ۲ شرکت ایران خودرو انجام شد هدف اساسی شناسائی ریسک فاکتورهای مهم وتعیین سهم آنها دربروز اختلالات اسکلتی-عضلانی ودرنهایت ارائه اقدامات اصلاحی ارگونومیکی بمنظور کنترل نرخ بروز اینگونه آسیب ها بود.یافته های مطالعه نشان داد که میانگین سطح مواجهه کل بدن درسالن پرس شماره یک ۲۹/ ۶۶ ، درسالن پرس شماره دور ۶۸/۷۱% درسالن برش وخم(پرس ضربه ای) باحداکثر امتیاز ۱۶۲ معادل۶۴/۵۰% ودرسالن برشوخم(پرس ضربه ای) باحداکثر امتیاز ۱۷۶ معادل ۵۷ میباشد. نتایج بدست آمده برتعیین عوامل موثر بربالابودن سطوح مواجهه تاکیدمیکند.باتوجه به وضعیت فعلی کارگاههای مورد مطالعه طراحی وپیاده سازی یک سیستم چرخش شغلی میتواند راهکارمناسبی تلقی شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.