مقاله بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزشی ( روش جاری و روش پویایی ) بر روی دانش و نگرش کارگران تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک ۱۳۸۵اصفهان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزشی ( روش جاری و روش پویایی ) بر روی دانش و نگرش کارگران تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک ۱۳۸۵اصفهان دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزشی ( روش جاری و روش پویایی ) بر روی دانش و نگرش کارگران تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک ۱۳۸۵اصفهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزشی ( روش جاری و روش پویایی ) بر روی دانش و نگرش کارگران تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک ۱۳۸۵اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزشی ( روش جاری و روش پویایی ) بر روی دانش و نگرش کارگران تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک ۱۳۸۵اصفهان :
تعداد صفحات:۷
چکیده:
آموزش ایمنی و بهداشت کار یک فاکتور موثر در پیشگیری و کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار در واحدهای تولیدی و از جمله معادن بوده و از طرف دیگر روش های متنوع آموزشی تاثیرات متفاوتی را در فراگیران خواهد داشت . هدف از این تحقیق مقایسه تاثیرگذاری دو روش آموزش جاری ( سنتی ) و پویایی بر روی حیطه های یادگیری دانش و نگرش در کارگران معادن شرق شهرستان اصفهان می باشد . این پژوهش یک مطالعه توصیفی – تحلیلی بوده که در آن کارگران معادن به تعداد ۲۱۰ نفر به شکل تصادفی و به دو گروه تقسیم و یک گروه تحت آموزش به روش جاری (سنتی) و گروه دوم تحت آموزش به روش پویایی قرار گرفتند و در شروع و پایان هر کلاس آموزشی دانش و نگرش آن ها مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار گرفته و نتایج با هم مقایسه شدند .
در روش جاری (سنتی) آموزش بدون توجه به نیازهای محسوس فراگیران ، عوامل ارتباطی و حیطه های یادگیری اجرا گردید و در روش پویایی با هدف افزایش کارایی و به حداکثر رساندن بازدهی آموزش ها براساس پاسخگویی به نیازها و انتظارات فراگیران تعیین و با اولویت بندی نیازها به محسوس و غیرمحسوس نسبت به تعیین موارد ضروری برای دانستن و تهیه طرح درس بر اساس نیازهای محسوس اقدام می گردد ، سپس آموزش ها بر اساس طرح درس تهیه شده و رعایت عوامل ارتباطی اجرا شده و در پایان نسبت به ارزشیابی آموزش ها از فراگیران بر اساس اهداف رفتاری اقدام می شود .
در تهیه طرح درس نسبت به تعیین موضوع ، گروه هدف ، هدف کلی ، اهداف رفتاری ، حیطه های یادگیری ، فن آموزش ، وسیله کمک آموزشی و زمان اجرا به دقیقه اقدام و نسبت به تبدیل نیازهای آموزشی غیرمحسوس به محسوس از طریق آگاهی دادن و حساس سازی اقدام می گردد . تجزیه و تحلیل اطلاعات با نرم افزارSPSS مورد بررسی قرار گرفت و نتایج این پژوهش مقایسه ای نشانداد که میانگین سطح دانش و نگرش کارگران معدن در روش جاری (سنتی) به ترتیب ۴/۱۳ درصد و ۹ درصد و در روش های پویایی به ترتیب ۴۹/۲ درصد و درصد و ۳۷ درصد افزایش داشته که مقایسه فوق با P<0/000اختلاف معنی داری را نشان می دهد .
این تحقیق نشان داد که انجام نیازسنجی و اولویت بندی آن ها و به دنبال آن اجرا روش پویایی ، نتایج مطلوب و جالب توجه از نظر تاثیرگذاری آموزش را در بر داشته و بیانگر کارآیی این شیوه در آموزش ها بوده کهپیشنهاد می شود در کلیه آموزش ها از این روش استفاده گردد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.