مقاله نقش تحقیق و توسعه در گسترش عملکرد بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط (SMEها) و هم افزائی حاصل از تشکیل خوشه های صنعتی از آنها


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش تحقیق و توسعه در گسترش عملکرد بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط (SMEها) و هم افزائی حاصل از تشکیل خوشه های صنعتی از آنها دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش تحقیق و توسعه در گسترش عملکرد بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط (SMEها) و هم افزائی حاصل از تشکیل خوشه های صنعتی از آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش تحقیق و توسعه در گسترش عملکرد بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط (SMEها) و هم افزائی حاصل از تشکیل خوشه های صنعتی از آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش تحقیق و توسعه در گسترش عملکرد بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط (SMEها) و هم افزائی حاصل از تشکیل خوشه های صنعتی از آنها :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

توسعه SMEها و نقش ایفا شده توسط آنها در اشتغال زایی و توسعه صنعتی انکارپذیر است. ویژگی اصلی حوزه ها و خوشه های صنعتی تشکیل شده از آنها که به عنوان موج جدید توسعه صنعتی از آنها یاد می شود. بالا بودن سهم تحقیق و توسعه یا دانش نیروی انسانی در تولید محصولات و خدمات جدید و کارآمد می باشد. تحقیق و توسعه در SMEها بصورت خاص و در حالت کلی عبارت است از یک فعالیت خلاقانه که روی یک اساس طبقه بندی شده و اعتبار یافته از ارتباطات موجود بین داخل و خارج سازمان، به منظور ایجاد محصولات جدید و گسترش دامنه اجرا می شود. در مقاله حاضر ضمن بررسی مفهوم، تعاریف و جایگاه تحقیق و توسعه در SMEها، چگونگی نهادینه سازی پژوهش و توسعه ایده های قابل سرمایه گذاری زود بازده نتیجه شده از آن شرح داده شده است.
نوآوری متکی به فناوری در SMEها به عنوان ابزاری برای توامندسازی واحدهای فوق مطرح است که باعث استفاده از دانش فنی، مهارت و تجربه آنها در جهت توسعه و تولید محصولات و فرآیندهای جدید و پاسخگو به تقاضای بازار می گردد. در این مقاله مولفه های نوآوری در SMEها شامل: انتخاب و تدارک ماشین آلات و سایر ابزار، دریافت تکنولوژی مورد نیاز خارجی، طراحی صنعتی و مهندسی موثر، تحقیق بازار به انضمام نحوه ارتباط دادن به مولفه های فوق با نوآوری در تولید و فرآیند تجزیه و تحلیل شده اند. در نهایت ایده شکل گیری شبکه به هم پیوسته تحقیق و توسعه (نشات گرفته از دانش ذخیره موجود در SMEها) در خوشه های صنعتی تشکیل شده از اتحاد آنها مطرح و مدلی به این منظور پیشنهاد گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.