پاورپوینت زیر ساخت های تجارت الکترونیکE-Commerce Infrastructures
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت زیر ساخت های تجارت الکترونیکE-Commerce Infrastructures دارای ۶۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت زیر ساخت های تجارت الکترونیکE-Commerce Infrastructures کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت زیر ساخت های تجارت الکترونیکE-Commerce Infrastructures
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت زیر ساخت های تجارت الکترونیکE-Commerce Infrastructures
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت زیر ساخت های تجارت الکترونیکE-Commerce Infrastructures :
اسلاید ۱ :
تجار
- در عرف هر کس به خرید و فروش کالایی مبادرت نماید، تاجر یا بازرگان نامیده
می شود. - تجارت مقید به اموری است که برای تجار ایجاد الزام و تکلیف می نماید، مانند:
–داشتن دفاتر
–پروانه بازرگانی
–اسم تجاری
–ثبت تجاری
–
- تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار بدهد.
- بنابر این تعریف هر کسی که شغل معمولی و عادی او معاملات تجاری باشد تاجر است. منظور از شغل معمولی دوام و استمرار آن می باشد.
- یعنی کسی که به طور عادی اوقات خود را صرف امور تجاری می نماید به او تاجر گفته می شود.
اسلاید ۲ :
رقبا
- دانستن چگونگی رقابت موجود با سایر سازمانها همواره باید آزمون شود.
- سه عامل را باید در مورد رقبا بررسی نمود که عبارتند از:
–ورود و خروج رقبای عمده
–وجود جایگزین
–تغییرات عمده در استراتژی رقبای موجود
اسلاید ۳ :
واحدهای توزیع فیزیکی
- به شرکت در امر انبار داری و جابجایی کالا از مبداء به مقصد کمک می کنند.
- مؤسسات حمل و نقل شامل راه آهن، شرکتهای ترابری جاده ای و دریایی، هواپیمایی و سایر واحدهایی که در جابجایی کالا از جایی به جایی دیگر تخصص دارند از جمله واحدهای فیزیکی بشمار می آیند.
اسلاید ۴ :
مشتریان
- یک شرکت معمولاً در پنج نوع بازار مشتری قادر به فعالیت است:
–بازار مصرف کننده
–بازار صنعتی
–بازار واسطه ای
–بازار دولتی
–بازار بین المللی
اسلاید ۵ :
کالا
- هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن، استفاده یا مصرف در بازار عرضه نمود و توانایی تأمین یک خواست یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.
- مفهوم کالا محدود به حدود فیزیکی آن نیست.
- به هر چیزی که بتواند نیازی را تأمین کند می توان کالا اطلاق کرد.
- علاوه بر کالاهای مادی و خدمات، مفهوم کالا شامل اشخاص، مکانها، سازمانها، فعالیتها، و ایده ها و عقاید نیز می شود.
- کسانی که درباره کالها برنامه ریزی می کنند باید سه جنبه آن را در نظر داشته باشند:
–شالوده یا اساس آن
–برمبنای شالوده کالا یک کالای واقعی را بوجود می آورند. کالای واقعی دارای پنج ویژگی است:
- سطح کیفی
- ویژگی ها
- طرح
- نام تجاری
- بسته بندی
–مزایای اضافی
–
اسلاید ۶ :
محیط غیر مستقیم(۱)
- محیط اقتصادی
–از عواملی تشکیل می شود که بر قدرت خرید و الگوهای هزینه مصرف تأثیر
می گذارند.
–
- محیط اجتماعی و فرهنگی
–این محیط بیشتر متوجه ارزشها و طرز تلقی مردم، مشتریان و کارکنان است.
–این ارزشها بر تقاضا برای کالاها و خدمات و با روشهایی که مؤسسات با کارکنان خود دارند تأثیر دارد.
–
- محیط سیاسی و قانونی
–این محیط از مجموعه قوانین، ادارات دولتی و دستجات و گروه هایی تشکیل می شود که در یک جامعه مشخص، افراد و سازمانها را تحت تأثیر قرار می دهد و برای آنها محدودیت هایی ایجاد می کند.
اسلاید ۷ :
محیط غیر مستقیم(۲)
- محیط جمعیتی
–مطالعه جمعیتی از نظر تعداد، تراکم، محل اسکان، سن، جنس، نژاد، اشتغال و سایر موارد آماری بسیار اهمیت دارد. چرا که در این بررسی این مردم هستند که مورد مطالعه قرار می گیرند و بازارها نیز از همین مردم تشکیل می شود.
–عوامل اولیه تقاضا
- تغییر در جمعیت
- تغییر سن در جمعیت
- تغییر درآمد جمعیت
–محیط تکنولوژیکی
- محیط تکنولوژی از نیروهایی تشکیل می شود که یشرفت های فنی جدید و فرصت تولید کالا و ایجاد بازار جدید را تحت تأثیر قرار می دهد.
اسلاید ۸ :
اولویت بندی عوامل محیطی
- برای اولویت بندی عوامل محیطی از دو روش می توان استفاده نمود:
–اول از طریق آزمون مقایسه چندگانه میانگین ها به روش شفه، اولویت ها را مشخص و از دیدگاه آماری تجزیه و تحلیل نمود.
–
–روش دوم بدین صورت است که ابتدا ضریب اهمیت ( وزن ) هریک از پرسش های اصلی و فرعی در ارتباط با عوامل محیطی را مشخص نموده و سپس از آن طریق اولویت بندی می نماییم.
–
اسلاید ۹ :
روش اول
- عوامل مستقیم
–تجار، واحدهای توزیع فیزیکی و مشتریان دارای یک وزن
–و رقبا بعد از آنان قرار می گیرد.
–
- عوامل غیر مستقیم
–محیط تکنولوژیکی، اولویت اول
– محیط سیاسی و قانونی، اولویت دوم
–و محیط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، و جمعیتی در اولویت سوم قرار می گیرند.
–
- نقطه ضعف روش اول این است که نمی توان برای متغیرهایی که ضریب اهمیت یکسان دارند، اولویت قائل شد و آنها را رتبه بندی کرد.
اسلاید ۱۰ :
روش دوم
- در این روش با توجه به پاسخ متخصصین به سئوالات پرسشنامه مطرح شده، ضریب اهمیت، وزن و درصد هر کدام از عوامل محیطی تعیین و آنها را رتبه بندی نموده و اولویت هر کدام را مشخص می نماییم.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.