مقاله مطالعه فشار دینامیکی کف حوضچه آرامش با استفاده از مدل فیزیکی(مطالعه موردی سد نمرود)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه فشار دینامیکی کف حوضچه آرامش با استفاده از مدل فیزیکی(مطالعه موردی سد نمرود) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه فشار دینامیکی کف حوضچه آرامش با استفاده از مدل فیزیکی(مطالعه موردی سد نمرود) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه فشار دینامیکی کف حوضچه آرامش با استفاده از مدل فیزیکی(مطالعه موردی سد نمرود)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه فشار دینامیکی کف حوضچه آرامش با استفاده از مدل فیزیکی(مطالعه موردی سد نمرود) :
تعداد صفحات:۸
چکیده:
بررسی و تحلیل فشارهای دینامیکی یکی از مباحث مهم در مطالعه مدلهای هیدرولیکی به شمار می رود و تغییرات دبی یکی از عوامل مؤثر بر فشار دینامیکی می باشد. از جمله مناطق مهمی که به دلیل آشفته بودن جریان و افزایش سرعت، مطالعه نوسانات دینامیکی در آنها توصیه می شود حوضچه های آرامش می باشند. در این تحقیق از مدل سرریز و حوضچه آرامش سد نمرود در مقیاس ۱:۴۰ که در موسسه تحقیقات اب تهران موجود می باشد استفاده شده است. حوضچه آرامش این مدل از نوع USBR تیپ ۲ می باشد. با برقراری ۴ دبی متفاوت فشار دینامیکی در محور وسط و طرفین جریان، در ۵ ایستگاه کف حوضچه به وسیله ترانسدیوسر اندازه گیری شده است. بررسی آماری فشارهای دینامیکی شامل محاسبه حداکثر، متوسط و حداقل فشار در یک پریود زمانی (۳۰ ثانیه) شامل ۳۰۰۰ نمونه در هر پیزومتر می باشد. نتایج نشان داد که با افزایش دبی در ایستگاه ۱، به دلیل سرعت بالا همواره با کاهش فشار روبرو هستیم. در ایستگاه ۲، در تمامی دبی ها افزایش فشار دینامیکی داریم که دلیل آن برخورد مستقیم آب به پیزومتر می باشد. در ایستگاه ۳، در دو دبی ۲۹۵ و ۷۱ , ۴۸۲ افزایش فشار داریم اما در دو دبی ۷۰۰ و ۵۴ , ۱۰۱۷ متر مکعب بر ثانیه جهش هیدرولیکی به طور کامل در حوضچه انجام نمی شود لذا با کاهش شدید فشار روبه رو هستیم. در ایستگاه ۴ در تمام دبی ها افزایش فشار دینامیکی داریم که دلیل آن تلاطم ها و جریان های آشفته در محدوده پرش می باشد.در ایستگاه ۵، با افزایش فشار مواجه می شویم که دلیل آن نزدیکی با Sill انتهایی می باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.