گزارش کار اموزی بانک صادرات استان کردستان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
18 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کار اموزی بانک صادرات استان کردستان دارای ۶۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کار اموزی بانک صادرات استان کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کار اموزی بانک صادرات استان کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کار اموزی بانک صادرات استان کردستان :

تاریخچه بانک صادرات
بانکداری به شیوه نوین در ایران از اوایل سال ۱۳۰۰ هجری شمسی بدلیل ضرورتهای اقتصادی و سیاسی آغاز شد اما از آنجائیکه نخستین بانکهای ایرانی تا حدودی با حمایت دولت و در راستای تحقق خواست و منافع حکومت شکل گرفته بودند کمتر به جلب رضایت آحاد مردم توجه داشتند از اینرو به غیر از عده قلیلی که دارای مکنت و سرمایه زیادی بودند، اکثریت مردم ترجیح می‌دادند بجای پس‌‌انداز وجوه مازاد خود در بانکها، به رغم وجود تمامی مخاطرات احتمالی پولهای نقد خویش را در خانه نگهدارند بطوریکه براساس آمار منتشره در سال ۱۳۳۰ (هجری شمسی)؛ «از کل

اسکناس و مسکوکات منتشره ایران تنها حدود ۱۱ درصد آن در اختیار بانکها و ۸۹ درصد مابقی آن در پستوهای منازل و صندوقچه‌های شخصی مردم و بعبارتی بصورت راکد و خارج از چرخه مالی و اقتصادی کشور نگهداری می‌شده است.

بنیانگذاران بانک صادرات ایران با درک صحیح این موضوع بر آن شدند بمنظور جذب حداکثر نقدینگی کشور و شکوفایی اقتصادی، برای اولین بار در کشور بانکی براساس اصول مشتری‌مداری تأسیس کنند که به این ترتیب بانک صادرات ایران بعنوان یک بانک خصوصی و بصورت سهامی عام در اواسط سال ۱۳۳۱ با سرمایه ۲۰ میلیون ریال که ۵۰ درصد آن نقداً پرداخت شده بود، تشکیل شد و در ۲۲ آبان همان سال با سیزده نفر پرسنل شروع بکار کرد درحالیکه خوش‌بین ترین افراد نیز با وجود بانکهای قدرتمند دولتی پیشرفت و موفقیت آن را پیش‌بینی نمی‌کردند.
ارایه تسهیلات بانکی بهتر به مردم، ایجاد شبکه گسترده بانکی در سراسر کشور، جلب سرمایه‌های داخلی و پس‌اندازهای هر چند کوچک، اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری در کلیه فعالیتهای اقتصادی، اهداف اولیه بانک صادرات بودند.
بانک صادرات ایران از بدو تأسیس؛ نوآوری در ارایه محصولات و خدمات بانکی و احترام به مشتریان و مراجعان را بعنوان اصلی لاینفک در وجهه همت خود گمارد و با جامه عمل پوشاندن به شعارهای انتخابی خود یعنی «بانک صادرات ایران در خدمت مردم» و «حق با مشتری است» (customer is the king) توانست طی مدت کوتاهی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب و مهمتر از آن مردم را با نظام بانکی آشتی دهد.

اولین شعبه خارج از کشور بانک صادرات ایران در سال ۱۳۴۰ در هامبورگ آلمان تأسیس و به راه افتاد و پس از آن شعب خارجی این بانک یکی پس از دیگری به افتتاح رسیدند. هم اکنون بانک صادرات ایران مالکیت ۴ بانک مستقل دایر در خارج از کشور (بانک صادرات تاشکند، لندن PLC، فیوچر بانک بحرین و آرین بانک افغانستان) را در اختیار دارد و علاوه بر این واحدهای بانکی متعلق به این بانک در اروپا و آسیا بالغ بر ۲۲ واحد است.
بانک صادرات ایران در حال حاضر عنوان گسترده‌ترین شبکه شعب بانکی ایران را با در اختیار داشتن ۳۳۰۰ شعبه فعال در اختیار دارد، سرمایه کنونی این بانک بالغ بر ۱۶۸۰۳ میلیارد ریال است و این بانک که از سال ۱۳۷۹ ارایه خدمات الکترونیکی (Online) را آغاز کرده، هم اکنون در زمینه‌های تعداد شعب آن لاین، تعداد دستگاه‌های ATM وpos و تعداد کارتهای صادره Debit پیشتاز و رکورددار نظام بانکی ایران است.

گفتنی است پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بانک صادرات در هفتم خرداد ماه ۱۳۵۸ با تصویب لایحه‌ای از سوی مجلس محترم شورای اسلامی، ملی شد و در زمره بانکهای تجاری دولتی کشور جای گرفت.
امروزه بانک معتبر و مردمی صادرات ایران با بهره‌مندی از بیش از نیم قرن تجربه علاوه بر پایبندی کامل به اصول اولیه خود و اجرای دقیق بانکداری غیر ربوی اسلامی م

ی‌کوشد ضمن همسویی با بانکداری بین‌المللی از طریق رعایت اصول مشتری مداری و ارایه خدمات مطلوب و نوین بانکی سرآمدی خود را در بازار پر رقابت بانکی داخلی حفظ و ارتقاء بخشد و افزون بر این رضایتمندی مردم را جلب و همچنین آبادانی میهن اسلامی را رقم زند.
نحوه خصوصی شدن بانک صادرات ایران پس از دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ در خصوص ضرورت تسریع در خصوصی سازی در اقتصاد کشور، خصوصی سازی این بانک در دستور کار کلیه مسئولان بانک صادرات قرار گرفت که بر این اساس کلیه مدارک و مقدمات لازم تهیه وبه مراجع ذیصلاح ارسال گردید که نهایتاً پس از اصلاحات اعلام شده، و به استناد صورت جل

سه مجمع عمومی فوق العاده بانک ها، در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۸۷، مالکیت بانک از«سهامی خاص» به«سهامی عام» تغییر یافت و طی شماره ۳۷۳۰۰/ت ۳۲ مورخ ۳ اسفند ۱۳۸۷ در اداره ثبت شرکتها ثبت شد. همچنین، بانک صادرات در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ و با شماره ی ۱۰۶۸۳ در فهرست شرکتهای ثبت شده سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد و در تاریخ ۳/۳/۸۸ ۸۸ نزد شرکت بورس اوراق بهادار تهران درج و سهام آن در بازار قابل معامله گردید. و با صدور مجوز عرضه با نماد “وبصادر” ، مراسم معارفه بانک به متقاضیان خرید سهام در سیزدهم، پانزدهم و هفدهم خرداد ماه در دبی، لندن و تهران برگزار شد.
۶ درصد سهام بانک صادرات ایران معادل یک میلیارد و ۸ میلیون و ۱۸۰ هزار

سهم در ساعت ۹صبح مورخ نوزدهم خرداد ۸۸ توسط بورس تهران و از طریق ۵۱۱ ایستگاه معاملاتی، ۸۷ شرکت کارگزاری در سراسر کشور و همچنین ۱۷ صندوق سرمایه گذاری مشترک عرضه که تنها پس از گذشت ۶ دقیقه کل سهام مورد نظر به فروش رسید.
سرمایه اولیه بانک صادرات:
سرمایه اولیه برای تاسیس بانک خصوصی طبق قانون آن روزگاران باید به ۲۰ میلیون ریال میرسید که پرداخت نیمی از آن هم با تعهد پرداخت نیمی دیگر، قابل پذیرش اداره ثبت شرکتها بود، این سرمایه با خرید ۷۶ سهم توسط آقایان جهانگیر تفضلی و احمد جلایر که از هیئت موسسین بانک بودند و سرمایه گذاری بقیه اعضای هیئت مدیره تامین گردید و سهامداران با واگذاری سفته به هیات مدیره تعهد نمودند ۵۰ درصد بقیه تعهد خود را از محل سود سالیانه پرداخت نمایند.
شروع کار اولین شعبه بانک صادرات :

استقرار بانک در محدوده بازار تهران که مرکز معاملات و گردش پولی بیشتری بود در جلسه‌ای تصویب گردید، اما اجاره محلی با موقعیتی مناسب در بازار، مستلزم پرداخت مبلغی کلان بابت هزینه سرقفلی بود که در توان مالی بانک نبود بدین جهت موافقت شد برای شروع کار، یک ساختمان استیجاری به مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع، با چند اطاق در طبقه دوم سرای بنایی بازار تهران، واقع در کوچه تکیه دولت کوی مرغیها، با پرداخت هفتاد هزار ریال سرقفلی اجاره شود تا بعدها با توانایی و امکانات مالی بیشتر، محل مناسبتری برای شعبه بازار تهیه گردد که در ۲۲ آبان ۱۳۳۱ شعبه یک بازار افتتاح شد و در آبان ۱۳۳۷ مالکیت و انتقال آن به شعبه فعلی بازار عملی گردید.
آرم اولیه بانک صادرات :
آرم اولیه بانک توسط مرحوم ادوارد ژوزف که عضو هیات مدیره و اولین مدیر عامل بانک صادرات و معادن ایران بود پیشنهاد و تصویب گردید و آن تصویر یک اسب بالدار در نگین انگشتری کهنه‌اش بود که از یک مغازه عتیقه فروشی در خیابان ناصر خسروی تهران به مبلغ یک هزار ریال خریداری کرده بود و توجیه این بود که اسب سمبل سرعت و استقامت

و نجابت است و بال‌هایش سمبل بلند پروازی و آغوش باز، ولی توجیه تاریخ‌اش آنست که این آرم مشابه مهر نقشین انوشیروان ساسانی پادشاه ایران باستان بود. این آرم پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استانی شدن بانک از سال ۱۳۵۸ تاکنون به دو

نقش متفاوت تغییر نقش داده شد و آرم فعلی بانک که دو دست سکه‌ای را در بر می‌گیرد، آرم مشخص بانک گردید.

افتتاح بانک صادرات و معادن ایران:
بانک صادرات و معادن ایران روز ۱۵ شهریورماه ۱۳۳۱ با شماره ۳۸۳۲ به ثبت رسید و اولین اقدام هیات مدیره انجام تعمیرات و تغییراتی در محل استقرار اولین شعبه بانک بود که با برداشتن دیوارهای بین سه اطاق از هفت اطاق، یک سالن معاملات به ابعاد ۱۲*۸ با پنج باجه برای دریافت و پرداخت و انتقالی چکهای واگذاری افتتاح حساب به وجود آمد و تعداد ۴ اطاق برای بایگانی و تدارکات «جهت لوازمات ضروری و ملزومات و مطبوعات» و اطاق مدیریت عامل و هیات مدیره در نظر گرفته شد و دقت به عمل آمد که ساختمان بانک جلوه بسیار آبرومندی داشته باشد.

آنگاه آگهی افتتاح بانک صادرات و معادن ایران در روز ۲۲/۸/۱۳۳۱ انتشار یافت و در فاصله ۱۵ شهریور تا ۲۲ آبان ماه ۱۳۳۱ مقدمات اجرایی کار از استخدام کارمند تا ارتباطات و هماهنگی با سایر بانک‌ها فراهم شد. در روز افتتاح، موسسین و کارمندان بانک که ۲۵ نفر بودند به گرمی از مراجعین پذیرایی کردند و با دعوت از بازرگانان و صاحبان صنایع و اصناف بازار با وعده استفاده از اعتبارات کوتاه مدت با نرخ بهره و کارمزد کمتر، علاقه آنها را نسبت به انجام معاملات با بانک صادرات و معادن ایران جلب نمودند و با تلاشی پی‌گیر برای شناساندن بانک به مردم فعالیت کردند و در پایان همان سال آنچه که از ترازنامه بانک مشهود است، مجموع سپرده‌های مردم حدود ۱۷ میلیون و ششصد هزار ریال و اعتبارات و تسهیلات اعطایی حدود ۶۷ میلیون ریال و مجموع دارایی‌های بانک ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و سود ویژه بانک حدود هفتصد هزار ریال بوده است. در حالیکه از سرمایه ۲۰ میلیونی آن فقط ۱۰ میلیون پرداخت شده بود.
با این ترتیب پایه‌های بانک پی‌ریزی و پس از آن آیین‌نامه‌های معاملاتی و کارگزینی و غیره به تدریج تدوین شدند و برای مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک، که تا پایان سال ۱۳۳۱ حقوق و دستمزدی دریافت نمی‌داشتند، ارقام ۵۰۰۰ ریال و ۳۰۰۰ ریال و برای کارمندان ۱۰۰۰ ریال تا ۲۰۰۰ ریال حقوق و مزایا پیش‌بینی گردید. و مشاوران حقوقی انتخاب گردیدند.
در زمان مدیریت مرحوم ادوارد ژزف ۳ شعبه دیگر بترتیب: شعبه سینا، فردوسی، خیام، در تاریخ‌های ۱۰/۱۰/۱۳۳۲ و ۷/۱/۱۳۳۳ و ۱۰/۲/۱۳۳۳ با مسئولیت آقایان حبیب ا; خلیلیان و جمشید بختیان و مصطفی بلورچی گشایش یافت.

انتخاب اعضای هیات مدیره بانک صادرات :
در انتخاب اعضای هیات مدیره بانک، روان شادان ادوارد ژوزف و مهندس محمد علی مفرح و مهندس محمد بلور فروشان به سمت اعضای اصلی و علی اکبر فخرائی و مهندس مصطفی امیر معزی به سمت اعضای علی البدل و مهندس ابوالفضل پاک و مهندس نصرت ا; رضائی به سمت بازرسان قانونی برگزیده شدند ولی مرحوم مهندس محمد علی مفرح چون سمت بازرس قانونی را در بانک بازرگانی ایران داشت از قبول عضویت هیات مدیره خودداری کرد و آقای حسن ملک افضلی را به جای خود پیشنهاد نمود که مورد موافقت قرار گرفت.
بنیانگذار بانک صادرات
محمدعلى مفرح در نهم عقرب سال ۱۲۹۴ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. پدرش ابوالقاسم خان از کسبه و تجار معتبر بازار بزرگ تهران همواره کوشش داشت تا فرزندش خودساخته بار آید و همیشه روى پاى خود بایستد. محمدعلى آنگونه که پدر مى خواست بزرگ مى شود و ضمن تحصیل، مخارج خود را بى نیاز از خانواده از راه کار کردن تامین مى کند. در عنفوان جوانى مدتى را نیز به کشاورزى در زمین پدرى خود که در محدوده منطقه یاغچى آباد فع

لى شهر تهران واقع شده بود مى گذراند. او در سال ۱۳۱۴ در رشته مهندسى الکترومکانیک دانشگاه تهران پذیرفته شده و پس از پایان تحصیلات به استخدام وزارت اقتصاد درمى آید و در همین دوره با یکى از بستگان خود ازدواج مى کند که ثمره این ازدواج دو دخت

ر و سه پسر بوده است. مفرح در وزارت اقتصاد به دلیل درستکارى و تن ندادن به فساد مالى مورد غضب قرار مى گیرد و مقامش به شدت تنزل مى یابد.وى از این شکست ناامید نمى شود و با اراده اى مصمم تر با پشتوانه وجدان و تقواى کارى تکاپو را از سر مى گیرد.
ابتدا کانون کار و آموزش را در جنوب تهران جهت آموزش کارى جوانان جویاى کار پى ریزى مى کند و سپس با کمک دوستان و آشنایان خود روزنامه «مجد ایران» را به انتشار مى رساند. آنگاه که سفارت انگلیس خواست روزنامه را وارد بازى هاى سیاسى کند روزنامه را یکسره تعطیل و به سراغ کارهاى بانکى رفت.مهندس به گروه موسسان اولین بانک خصوصى کشور یعنى بانک بازرگانى مى پیوندد و طى مدت کوتاهى پس از نمایش توانمندى هاى خود به سمت بازرس ویژه این بانک ارتقاى سمت مى یابدب دوستان قدیمى و گردانندگان سابق روزنامه منحل شده مجد ایران را گردهم مى آورد و با مشارکت آنان و عده اى از دوستان جدید شرکت تجارى «سیروان» را بنیان مى گذارد. طى یکى از جلسات این شرکت شرکا به صادرات پرمنفعت سنگ معدن اشاره مى کنند و خواستار تاسیس شرکتى به این منظور مى شوند که در این لحظه مفرح از جا برمى خیزد و به جاى راه اندازى یک شرکت در زمینه صادرات سنگ معدن، پیشنهاد تاسیس یک بانک خصوصى را پیش مى کشد و مى گوید: «از کل اسکناس ها و مسکوکات منتشره تنها حدود ۱۱ درصد آن در اختیار بانک هاى ملى، سپه، رهنى و کشاورزى است و از ۸۹ درصد بقیه مقدار بسیار کمى براى داد و ستد نقدى در جیب و کیف مردم است و مابقى پول ها

که مقدارشان بسیار زیاد است در صندوقچه هاى شخصى یا درون متکاها به صورت راکد مانده اند. پس اگر بانکى بیاید و اعتماد مردم را جلب کند ۸۹ درصد نقدینگى کشور را در اختیار خواهد گرفت و اقتصاد کشور را متحول خواهد ساخت.» این استدلال مهندس مفرح استقبال شرکا را براى تاسیس یک بانک خصوصى برمى انگیزاند و اینچنین سنگ بناى اولیه بانک صادرات بنیان نهاده مى شود.

محمدعلى مفرح در دومین سال (۱۳۳۳) فعالیت بانک صادرات درحالى که ۳۸ سال بیشتر سن نداشت از سوى هیات مدیره به سمت مدیرعاملى این بانک برگزیده مى شود و تا ۲۳ سال بعد با کمک هیات مدیره هدایت این بانک را برعهده گرفت.تاسیس دبیرستان بانکدارى یکى از شاهکارهاى مدیریتى مفرح بوده است. این دبیرستان که به منظور تامین کار متخصص بانک تشکیل شده بود، از دانش آموزان علاقه مند براى تحصیل دعوت به عمل مى آورد و آنان پس از پشت سر گذاردن دوره چهارساله کلاس ها موفق به اخذ مدرک دیپلم بانکدارى از دبیرستان بانکدارى بانک صادرات که مدارک آن از سوى نهادهاى ذیربط مورد تائید بود مى شدند و در صورت تمایل به استخدام بانک صادرات نیز درمى آمدند.بانک صادرات با مدیریت محمدعلى مفرح یک موفقیت بى نظیر دیگر را نیز تجربه کرد و آن حضور شعب این بانک در خارج از کشور بود. در مدت مدیریت مفرح شعب خارج از کشور نیز همسو با شعب داخلى اما در مقیاسى کوچک تر گسترش یافتند و بر اثر این تلاش ها بانک صادرات هم اکنون نیز با برخوردارى از ۳۳۰۰ شعبه داخلى و ۲۵ شعبه خارجى داراى گسترده ترین شبکه شعب بانکى در کشور است. دارایى این بانک هم اکنون بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال و منابع آن افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است و تسهیلات اعطایى آن به مردم از مرز ۲۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته و بزرگ ترین شرکت فعال در بورس کشور (شرکت سرمایه گذارى غدیر) متعلق به این بانک است.مفرح که سال هاى سال براى تعالى بانک صادرات تلاش کرده بود روزهاى پایانى عمر را با آرامش در کنار خانواده اش گذرانید تا اینکه در صبح بیست ودوم مهرماه سال ۶۱ بر اثر سکته قلبى روى در نقاب سرد خاک کشید و در قطعه ۸۲ بهشت زهراى تهران به خاک سپرده شد.

انواع سپرده ها در بانک صادرات
۱-تسهیلات اعتباری
۲-ضمانتنامه
۳-تلفنبانک
۴-صندوق امانات
۵-چک پول
۶-چک بر
۷- صادرات کارت
۸-بانکداری اینترنتی
۹-ایران چک
۱۰-ضمانتنامه ارزی
۱۱-انواع حسابهای ارزی
۱۲-سوئیفت
ضمانت نامه
بانک با صدور ضمانتنامه بانکی تعهد می نماید در صورتیکه متعهد( ضمانتخواه / مضمون عنه) ‌، تعهدات پیش بینی شده موضوع ضمانتنامه را در مواعد معین نپردازد و یا اینکه از انجام صحیح و بموقع تعهدات خود به هر علت خودداری نماید, به مجرد اعلام ذینفع (مضمون له و یاسازمانی که ضمانتنامه در قبال او صادر می شود) قبل از انقضای سررسی

د، وجه الضمان یا مبلغ قید شده در ضمانتنامه را در وجه ذینفع (مضمون له) بپردازد.
ضمانتنامه های بانکی غیر قابل انتقال بوده و فقط توسط ذینفع مندرج در متن ضمانتنامه قابل استفاده می باشد.
انواع ضمانتنامه های بانکی در بانک صادرات :
۱- ضمانتنامه شرکت در مناقصه یا مزایده
۲- ضمانتنامه حسن انجام تعهدات
۳- ضمانتنامه حسن انجام کار
۴- ضمانتنامه پیش پرداخت
۵- ضمانتنامه استرداد کسور وجه الضمان
۶- ضمانتنامه گمرکی

۷- ضمانتنامه تعهد پرداخت
۸- ضمانتنامه متفرق

تلفنبانک بانک صادرات
با استفاده از سیستم تلفنبانک ، قادر خواهید بود در هر ساعت ازش

بانه روز ، تنها با در اختیار داشتن یک خط تلفن ، ضمن تماس باسیستم از آخرین اطلاعات کلیه حسابهای خود در بانک صادرات مطلع گردید .
شماره تلفن تلفنبانک مرکزی تهران ۸۸۸۰۱۸۱۸ و ۸۱۲۷۷ مِباشد
امکانات و توانائیهای این سیستم بشرح زیر است :
الف – ارائه خدمات تلفنی و فاکس
– اعلام موجودی مشتریان به ریال و ارز بهمراه تاریخ آخرین گردش حساب
– اعلام سه گردش آخر حساب

– امکان تغییر رمز حساب توسط مشتریان
– دریافت صورتحساب توسط فاکس بصورت فارسی و لاتین دو دوبخش ۳۰گردش آخر حساب و ماههای قبل از تاریخ ;;;;;.. تا تاریخ ;;;;;..
– قابلیت استفاده از سیستم در دو حالت Pulse و Tone (در بعضی از مر

اکزو پیش شماره های اعلام شده توسط مخابرات Pulse رد نمی شود
-امکان انتقال وجه از یک حساب به سایر حسابهای بانک صادرات که در سیستم معرفی گردیده است

صندوق امانات
تعریف:
صندوق امانات گونه ای از خدمات است که به منظور ایجاد تسهیلات رفاهی در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد.
شرایط عمومی:
۱-کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مطابق قانون اهلیت انجام معامله را داشته و دارای هرنوع حساب نزد بانک صادرات باشند می توانند طبق ضوابط از خدمات صندوقهای امانات بانک استفاده نمایند.
۲- متقاضیان استفاده از صندوقهای امانات در صورت نداشتن حساب در بانک صادرات, ملزم به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز می باشند.
۳- چنانچه اجاره صندوق توسط اشخاص حقوقی باشد, رونوشت مصدق اساسنامه و یک نسخه از روزنامه رسمی کشورکه در آن آگهی ثبت شرکت و یا موسسه درج شده باشد و همچنین روزنامه رسمی مربوط به معرفی مدیر یا مدیران و آخرین تغییرات شرکت و یک قطعه عکس مدیر یا مدیران می بایست به بانک تسلیم گردد.

۴- اجاره صندوق, شخصی و اسمی بوده و قابل انتقال به دیگری نیست و فقط اجاره کننده و یا وکیل وی می تواند از آن استفاده نماید.

مشارکت مدنی بازرگانی
بانک صادرات در جهت گسترش فعالیتهای اقتصادی شامل بخشهای مختلف تولیدی، بازرگانی، خدماتی, صنعتی، معدنی و کشاورزی قسمتی از سرمایه و یا منابع مورد نیاز متقاضیان را بصورت مشارکت تأمین می نماید. اعطای تسهیلات مشارکت مدنی در بخشهای خصوصی، دولتی و تعاونی مجاز می باشد.
تعریف : مشارکت مدنی عبارت است از در آمیختن سهم الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، به نحو مشاع برای انجام کارهای انتفاعی (تولیدی، بازرگانی و خدماتی) به مدت محدود، طبق قرارداد.
مشارکت مدنی در صورتی تحقق خواهدیافت که شرکا طبق قرارداد, سهم الشرکه نقدی خود را به حساب مشترک در بانک واریز نمایند و در صورتی که تمام یا قسمتی از سهم الشرکه غیرنقدی باشد، بهای این سهم الشرکه باید بدواً طبق توافق طرفین تقویم گردیده و پس از توافق و امضای صورتمجلس، به مدیر یا مدیران شرکت تحویل گردد.
۱- مشارکت مدنی وارداتی و مشارکت مدنی بازرگانی داخلی
ضوابط اعطای تسهیلات:
۱- موضوع مشارکت باید حداکثر ظرف مدت یک سال خاتمه و تسویه شود.
۲- ارائه وثایق کافی توسط شریک به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای قراردادمشارکت مدنی به بانک الزامیست.
۳- شریک باید در کار موضوع مشارکت، دارای تجربه و مهارتهای متداول و لازم باشد و همچنین قادر باشد امکانات مورد نیاز را جهت اجرای امر مشارکت به هرصورت فراهم نماید.

۴- حداکثر مشارکت بانک در هر شرکت مدنی۸۰% کل سرمایه مشارکت خواهدبود.
۵- نسبت سود طرفین توسط بانک تعیین و در متن قرارداد درج می گردد.
۶- تغییر در شرایط و سرمایه قرارداد امضا شده مشارکت مدنی, موکول به بررسی مجدد سهم منافع بانک خواهدبود.
۷- پرداخت سهم الشرکه توسط شرکا می تواند به دفعات صورت گیرد. در اینصورت در ه

ر دفعه، شرکا باید به طور همزمان نسبت به سهم خود، سهم الشرکه مقرر را پرداخت نمایند.
تعهدات شریک:
۱- شریک حق ندارد از سرمایه مشارکت مدنی در فعالیتهای دیگری غیر از موضوع قرارداد استفاده نماید. ولی احیاناً اگر این عمل را انجام دهد و بانک نسبت به فسخ قرارداد اقدام ننماید، شریک نسبت به مبلغ و مدتی که از وجوه حساب مشترک مشارکت مدنی استفاده کرده است بدهکار محسوب و باید خسارت تأخیر تأدیه بنفع بانک پرداخت نماید.
۲- شریک باید هرگونه اطلاعات مورد نیاز (مانند ارائه دفاتر، حسابها و;) را در اختیار بانک قراردهد و به راهنماییهای نماینده بانک ترتیب اثر دهد.
۳- شریک بایدکلیه امور بانکی مورد نیاز فعالیت موضوع قرارداد مشارکت را از طریق بانک صادرات انجام دهد.
۴- چنانچه قرارداد به هر جهت و یا در اثر تخلف شریک از هر یک از مفاد تعهدات خود ، فسخ گردد و در استرداد سرمایه مشارکت (سهم بانک) تاًخیر بعمل آید, علاوه بر اصل سرمایه که شریک باید نقداً واریز کند، از زمان استفاده از سرمایه تا زمان وصول کلیه مطالبات بانک، معادل سود بخش اقتصادی مربوطه به اضافه ۶% در سال نسبت به سرمایه استفاده شده به عنوان جبران خسارت به بانک پرداخت نماید.
۵- چنانچه به هر دلیل خساراتی بر اصل سرمایه مشارکت (سهم بانک) وارد آید، شریک باید خسارت وارده را به میزانی که بانک تعیین می کند از اموال خود به بانک پرداخت نماید.
۶- شریک به بانک اختیار می دهد که وجوه لازم را جهت وصول وجه التزام و جبران نقصان و خسارات وارده بر اصل سرمایه، از هر یک از حسابهای موجود و اموال و اسناد خود نزد بانک برداشت و یا از محل وثایق نزد بانک بابت قرارداد تأمین نماید.
۷- قبل از امضای قرارداد، وثیقه تعیین شده توسط بانک برای حسن اجرای تعهدات شریک و تأمین خسارات وارده بر اصل سرمایه (سهم بانک) در اختیار بانک گذاشته شود.

ضوابط تقسیم سود حاصل از مشارکت مدنی:
۱- در بررسی هر تقاضا، بعد از احتساب قیمت تمام شده، با در نظر گرفتن میزان سود مجاز معامله، سود کلی قابل انتظار از انجام معامله محاسبه و سهم السود طرفین معین می گردد. همچنین مدت هر قرارداد در محاسبه و تعیین سهم سود طرفین آن نقش اساسی دارد و سود مورد انتظار از انواع کالاها و معاملات مشارکت مدنی نیز بنا به طبیعت و ماهیت آنها

متفاوت است.
۲- درپایان مدت قرارداد، پس از احتساب و وضع کلیه هزینه های مشارکت که مورد تصویب بانک قرارگرفته است و برداشت سرمایه هریک از شرکا (بانک و شریک)، سود مشارکت به نسبتی که به موجب قرارداد تعیین گردیده بین شریک و بانک، تقسیم خواهدشد.
توضیح: درصورتیکه قرارداد قبل از انقضاء مدت، توسط بانک فسخ گردد و سود قابل محاسبه باشد به تناسب تعیین شده در قرارداد، بین بانک و شریک تقسیم می گردد و سهم شریک به حساب او منظور می شود و درصورتیکه بعلت فروش نرفتن مقداری از کالا، سود قابل محاسبه نباشد، بدواً موجودی کالا به فروش می رسد و سپس طبق روش بالا، سود حاصله احتساب و طبق نسبت تعیین شده، تقسیم خواهدگردید.
هزینه های قابل قبول در مشارکت مدنی وارداتی:
– قیمت خرید کالا
– هزینه های بیمه حمل و بیمه انبارداری
– هزینه حمل و نقل
– هزینه انبارداری
– هزینه های بانکی
– حقوق گمرکی و سود بازرگانی
– هزینه های بسته بندی
– حق الثبت سفارش
هزینه های قابل قبول در مشارکت مدنی بازرگانی داخلی:
– قیمت خرید کالا
– هزینه های بیمه حمل و بیمه انبارداری
– هزینه حمل و نقل

– هزینه انبارداری
– هزینه های بانکی
– هزینه های بسته بندی
۲- مشارکت مدنی صادراتی
حداکثر میزان مشارکت:
۱- در خصوص آن دسته از صادرکنندگان که بدون گشایش اعتبار اسنادی مبادرت به صدور کالا یا خدمات فنی و مهندسی می نمایند حداکثر۷۰% ارزش ریالی موضوع قرارداد می باشد مشروط بر آنکه صدور تعهدنامه ارزی توسط یکی از واحدهای ارزی بانک صادرات صورت گیرد.
۲- در مورد آن دسته از صادرکنندگان که از طریق گشایش اعتبار اسنادی غیر قابل برگشت مبادرت به صدور می نمایندحداکثر میزان تسهیلات ۹۰% ارزش ریالی موضوع قرارداد می باشد.
مدارک مورد نیاز:
– داشتن کارت بازرگانی معتبر و کد اقتصادی
– ارائه تأییدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که دارای رتبه بندی سازمان مذکور می باشند و در خصوص شرکتها و مؤسساتی که فاقد رتبه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشند ارائه گواهی تأیید صلاحیت از مرجع ذیصلاح (کمیته متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه ذیربط و عنداللزوم تشکل صنفی تخصصی مربوطه).
– نداشتن تعهد ارزی سررسید گذشته و تسویه نشده نزد بانک صادرات
– ارائه قرارداد انجام کار در خصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی
– ارائه پروفرماهای صادره توسط صادرکنندگان (درصورت صدور کالا به صورت امانی) و یا تأیید واحد ارزی، مبنی بر گشایش اعتبار اسنادی غیرقابل برگشت.
مدت مشارکت مدنی:
موضوع مشارکت مدنی باید حداکثرظرف مدت ۱۲ ماه برای کالا و ۱۸ ماه برای خدمات فنی و مهندسی خاتمه پذیرد و ظرف همین مدت تسویه شود.
ارائه وثایق:

مشتری باید قبل از امضای قرارداد، وثایق تعیین شده را به بانک ارائه دهد.
هزینه های قابل قبول:
– قیمت خرید کالا
– هزینه حمل و نقل
– هزینه های بسته بندی

فروش اقساطی
تعریف:

فروش اقساطی عبارت است از واگذاری عین به بهای معلوم به غیر به ترتیبی که تمام یا قسمتی از بهای مزبور به اقساط مساوی و یا غیرمساوی در سررسید یا سررسیدهای معین دریافت گردد.
۱- فروش اقساطی مواداولیه، لوازم یدکی و ابزارکار
بانک صادرات به منظور ایجاد تسهیلات لازم جهت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، اعم از اینکه واحد تولیدی متعلق به شخص حقیقی و یا حقوقی باشد مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار مصرفی و سایر نیاز های اولیه مورد احتیاج این واحدها را طبق ضوابط، خریداری و بصورت اقساطی به متقاضی به فروش می رساند.
قیمت فروش اقساطی کالاهای مشمول، باتوجه به قیمت تمام شده و سود بانک تعیین خواهدشد و مدت وصول قیمت فروش اقساطی اموال و کالاها (جز در موارد استثنایی) معادل یک دوره تولید (حداکثر یک سال) می باشد. در صورتیکه خریدار قبل از پایان مدت قرارداد مبادرت به پرداخت و تسویه کامل باقیمانده بدهی خود بنماید، نسبت به باقیمانده مدت از تخفیف لازم برخوردار خواهدشد.
شرایط واحدهای تولیدی جهت استفاده از تسهیلات:
۱- واحد تولیدی دایر و یا در آستانه بهره برداری باشد.
۲- متقاضی تسهیلات باید دارای پروانه های لازم برای تأسیس و بهره برداری از واحد تولیدی خود باشد.
۳- متقاضی تسهیلات بایستی واجد کلیه ضوابط و شرایط بانک در مورد اعطای تسهیلات باشد.
۴- متقاضی باید وثایق و تأمین کافی را در اختیار بانک قراردهد.
مضاربه

تعریف:
مضاربه عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین (مالک) عهده دار تأمین سرمایه (نقدی) میگردد با قید اینکه طرف دیگر (عامل) با آن تجارت کرده و در سود حاصله هردو طرف شریک باشند.
کاربرد و مدت:
کاربرد مضاربه در امور بازرگانی اعم از داخلی و خارجی (شامل صادرات و واردات) می باشد که در آن سرمایه لازم از سوی بانک تأمین و کار لازم در آن باید تماماً توسط عامل انجام پذیرد.

مضاربه تسهیلاتی است کوتاه مدت و معادل یک دوره گردش کالا و به طور معمول حداکثر یک سال بطول می انجامد.
شرایط کلی متقاضی:
۱- بخش خصوصی (آن قسمت از اقتصاد که توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی که بیش از ۵۰% از سهام آنها متعلق به عامه مردم باشد اداره گردد) فقط می تواند از تسهیلات مضاربه بانک در رشته های صادرات و بازرگانی داخلی استفاده نماید.
۲- شرکتهای دولتی و وابسته به دولت برای کلیه رشته های بازرگانی شامل واردات، صادرات و بازرگانی داخلی مجاز به مضاربه با بانک می باشند
۳- تعاونیهای قانونی
سپرده قرض الحسنه پس انداز
اشخاص حقیقی:
– اشخاصی که دارای اهلیت و سن قانونی باشند می توانند به نام خود و یا فرزندانشان و یا افرادی که بر آنها سمت ولایت، وصایت و یا قیمومت دارند حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز عادی افتتاح نمایند.
– برای افتتاح حساب، متقاضی و یا قیم قانونی او باید شخصاً با در دست داشتن شناسنا

– افراد بیسواد میتوانند با ارائه دو قطعه عکس و شناسنامه عکسدار حساب افتتاح نمایند. در اینصورت مهر و اثر انگشت جانشین امضاء خواهد بود.
– حق برداشت از حساب با دارنده آن و یا قائم مقام قانونی او می باشد.
توضیح: در صورتیکه دارنده حساب صغیر باشد پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام حق استفاده از حساب مزبور منحصراً با صاحب حساب خواهد بود.
– مادران می توانند برای فرزندان صغیر خود حساب با حق برداشت باز نمایند.
– کلیه اطفال پس از رسیدن به سن ۱۲ سال تمام می توانند حساب باز نمایند.
– جد پدری با در قید حیات بودن پدر می تواند برای طفل صغیر وی حساب افتتاح نماید و چنانچه در زمان افتتاح حساب قید نماید که شخصاً حق برداشت دارد؛حق برداشت با اومی باشد در غیر اینصورت تا رسیدن صغیر به سن ۱۸ سالگی حق برداشت با هریک از ایشان(پدر و جد پدری)خواهدبود.
– افتتاح حساب برای اتباع خارجی مقیم ایران در قبال ارائه گذرنامه معتبر دولت متبوع متقاضی واحراز هویت کامل مانند سایرین و با رعایت سایر ضوابط، امکان پذیر بوده و تا زمانیکه در ایران هستند می توانند طبق مقررات مربوط از حساب خود استفاده نمایند.

توضیح: افتتاح حساب برای افاغنه مقیم ایران که دارای کارت شناسایی آبی و رانده شـدگان عراقی که دارای کارت شناسایی سبز می باشند (درمحل صدور) بلامانع می باشد.
– تکمیل وامضاء کارت افتتاح حساب.

اشخاص حقوقی:
– رعایت کامل شرایط افتتاح حساب در مورد اشخاص حقیقی.
– ارائه یک نسخه فتوکپی و یا رونوشت گواهی شده از اساسنامه شرکت یا شرکتنامه (در مورد شرکتهای غیر سهامی).
– ارائه یک نسخه از اولین آگهی ثبت شرکت ویک نسخه از آخرین آگهی های رسمی منتشرشده در روزنامه رسمی کشور که مبنی بر اطلاعات ذیل باشد:
الف) نام و نام خانوادگی و مشخصات اعضاء هیأت مدیره و مدیر عامل و یا هیأت عامل شرکت.
ب) مشخصات دارندگان حق امضاء شرکت با تصریح به اینکه چه کسانی حق برداشت از حسابهای شرکت را دارند و چگونه امضاء اسناد و اوراق تعهدآور را انجام می دهند.
ج) مدت و حدود اختیارات هیأت مدیره و مدیر عامل و یا هیأت عامل(مدیران اجرایی).
د) در اساسنامه حق افتتاح حساب برای شرکت پیش بینی شده باشد.
ه) مواردی از اساسنامه شرکت که تغییر یافته است.
توضیح: مدیران و افتتاح کنندگان حساب قرض الحسنه پس انداز-عادی باید کتباً تعهد نمایند که آخرین مدارک و اطلاعات مربوط به شرکت را در اختیار بانک قرار داده اند و متعهد شوند که هر نوع تغییری که در اساسنامه و یا شرکتنامه به عمل آید بلافاصله بانک را کتباً مطلع سازند.
– حق افتتاح حساب با صاحبان امضای مجاز می باشد.
– تکمیل کارتهای افتتاح حساب، امضاء مدیران اجرایی.
حداقل موجودی:
حسابهایی مشمول قرعه کشی جوایز اعطایی می گردند که حداقل مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ ریال موجودی داشته باشند.
دریافت و پرداخت:
دریافت از حساب و پرداخت به حساب، بوسیله دفترچه ویا بدون ارائه دفترچه، بنا به درخواست کتبی مشتری وپس از تأیید صحت مهر و امضاء توسط مسئول مربوطه ، با تنظیم سند انتقالی (دستور برداشت از حساب به منظور واریز به حساب دیگر در همان شعبه) ویا حواله امکان پذیر می باشد.
دریافت وجه نقد از حساب صرفاً بوسیله دفترچه و در شعبه دارنده حساب میسر می باشد.
فقدان دفترچه قرض الحسنه پس انداز:
در صورت مفقود شدن دفترچه پس انداز، صاحب آن مکلف است مراتب را بلادرنگ به بانک اطلاع دهد.بانک موظف است حساب مذکور را بسته و حساب دیگری برای صاحب حساب افتتاح نماید و دفترچه جدیدی را با دریافت هزینه مربوطه به وی تحویل دهد.
فوت صاحب حساب:

در صورت فوت صاحب حساب، در مقابل گواهی حصر وراثت، گواهی نامه واریز مالیات

بر ارث و شناسنامه وراث متوفی، مانده حساب به وراث قانونی طبق سهم تعیین شده پرداخت می شود. چنانچه جزو برندگان جوایز حسابهای قرض الحسنه باشد جایزه به وراث قا

نونی اعطاء می گردد.

۲- سپرده قرض الحسنه پس انداز- ویژه
پس اندازی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی افتتاح و تودیع کنندگان وجوه بانک را طی قراردادی به عاملیت قرارداده و به اشخاص حقیقی و حقوقی که از طرف آنان معرفی می گردند از طرف بانک وام قرض الحسنه اعطاء میگردد. حداقل مبلغ سپرده برای افتتاح حساب ۳۰۰,۰۰۰ ریال و حداقل قرض الحسنه پرداختی از این حساب مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ ریال می باشد. مدت بازپرداخت حـداکثر
۵ سـال می باشد. این نوع پس اندازها نیز در قرعه کشی شرکت داده می شوند. بانک بر اساس قرارداد منعقده، حق اخذ کارمزد را خواهد داشت.
۳-حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز- حساب در گردش
شرایط افتتاح حساب:
– متقاضی دارای اهلیت و ۱۸ سال تمام باشد.
– متقاضی باید شخصاً با در دست داشتن شناسنامه عکس دار و سه قطعه عکس جدید (یک قطعه روی کارت معرفی و دو قطعه روی کارتهای افتتاح حساب در گردش الصاق می گردد)، به هر یک از شعب بانک که مایل است مراجعه نماید.
– معرف داشته باشد.
– حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب ۱۰۰,۰۰۰ ریال و مانده معتبر برای نگاهداری حساب ۱۰,۰۰۰ ریال می باشد.
– افتتاح حساب برای افراد فاقد امضاء، انجمنها، شرکتها، مؤسسات و نیز به نام دو نفر یا بیشتر ممنوع است.
– تکمیل و امضاء کارت افتتاح حساب
سلفمعامله سلف عبارت است از پیش خرید نـقدی محصولات تـولیدی به قیمت معین.
شرایط متقاضی تسهیلات (فروشنده محصولات تولیدی):

۱- دارای اهلیت قانونی برای انجام معامله سلف باشد (داشتن اختیار انجام معامله). معاملات اشخاص حقوقی فقط با امضای افراد مجاز طبق آگهی روزنامه رسمی کشور، رسمیت و اعتبار دارد. ضمناً اساسنامه شرکت نباید منعی برای انجام این نوع معاملات ایجادکرده باشد.
۲- فروشنده محصولات تولیدی باید خود تولیدکننده محصول مورد معامله باشد.
۳- ازلحاظ مواد اولیه در تولید محصول خود، دچار کمبود نباشد.
۴- از لحاظ نیازهای واحد تولیدی خود در زمینه هزینه های اداری، فروش، هزینه های تولید و دستمزد غیر از هزینه استهلاک، در تنگنا قرارداشته باشد.
اشخاص حقیقی: سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت وبلند مدت ویژه
– متقاضی دارای اهلیت و ۱۸ سال تمام باشد.
– ارائه شناسنامه عکسدار و کپی از صفحه اول شناسنامه.
– تکمیل و امضاء فرم تقاضای افتتاح حساب با درج کامل مشخصات شناسنامه.
– افتتاح حساب توسط مادران یا افراد غیر از ولی، وصی و قیم به منظور هبه نمودن به اطفال صغیر با رعایت موارد ذیل امکان پذیر می باشد:
الف) تکمیل قسمت قرارداد اعطای وکالت (به بانک وکالت داده شود که پس از رسیدن طفل معرفی شده به سن ۱۸ سال تمام و یا ارائه حکم رشد از محاکم صالحه، کلیه وجوه موجود و منافع متعلق به حساب افتتاح شده، اعم از اصل و منافع را به وی هبه نماید) که بدین منظور باید حسابی را جهت واریز سود معرفی نماید.

ب) حق برداشت از حساب مفتوحه تا رسیدن طفل به سن ۱۸ سال تمام، منحصراً با افتتاح کننده حساب خواهد بود.
– امضاء فرم مقررات و شرایط افتتاح حساب.

اشخاص حقوقی:
– رعایت کامل شرایط افتتاح حساب در مورد اشخاص حقیقی.
– ارائه یک نسخه فتوکپی و یا رونوشت گواهی شده از اساسنامه شرکت یا شرکتنامه (در مورد شرکتهای غیر سهامی)و مطابقت با اصل آن.
– ارائه یک نسخه از اولین آگهی ثبت شرکت ویک نسخه از آخرین تغییرات منتشرشده در روزنامه رسمی کشور که مبنی بر اطلاعات ذیل باشد:

الف) نام و نام خانوادگی و مشخصات اعضاء هیأت مدیره و مدیر عامل و یا هیأت عامل شرکت.
ب) مشخصات دارندگان حق امضاء شرکت با تصریح به اینکه چه کسانی حق برداشت از حسابهای شرکت را دارند و چگونه امضاء اسناد و اوراق تعهدآور را انجام می دهند.

ج) مدت و حدود اختیارات هیأت مدیره و مدیر عامل و یا هیأت عامل(مدیران اجرایی).
د) در اساسنامه حق افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت برای شرکت پیش بینی یا بطور کلی افتتاح حسابهای بانکی قید شده باشد.
ه) مواردی از اساسنامه شرکت که تغییر یافته است.
تبصره: مدیران و افتتاح کنندگان حساب باید کتباً تعهد نمایند که آخرین مدارک و اطلاعات مربوط به شرکت را در اختیار بانک قرار داده اند و متعهد شوند که هر نوع تغییری را که در اساسنامه و یا شرکتنامه و یا تصمیمات هیأت مدیره در رابطه با سمت، اختیارات، مدت مأموریت مدیران و صاحبان امضاء به عمل آید بلافاصله بانک را کتباً مطلع سازند.
– تکمیل و امضاء فرم تقاضای افتتاح حساب توسط مدیران اجرایی.
– قبول شرایط عمومی حساب، امضاء آن توسط مدیران اجرایی و ممهور نمودن به مهر شرکت.
حساب مشترک:
– رعایت کامل شرایط افتتاح حساب در مورد اشخاص حقیقی.
– تکمیل و امضاء فرم تقاضای افتتاح حساب مشترک با درج نسبت سهم شرکاء (در ص

ورت عدم تعیین، سهم هریک بالمناصفه خواهدبود)، نحوه برداشت از اصل وجه سپرده

و نحوه ابطال(منفرداً یا متفقاً).
اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی مقیم ایران:
افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت به نام اشخاص حقیقی (غیر از افاغنه فاقد کارت آبی و آوارگان عراقی فاقد کارت سبز) و حقوقی خارجی (که در ایران به ثبت رسیده باشند) مقیم ایران با رعایت شرایط افتتاح حساب مزبور برای اشخاص حقیقی و حقوقی بلامانع می باشد.
مدت سپرده:
– مدت سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه، ۶ ماه می باشد.
– مدت سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یکساله، دو ساله، سه ساله، چهار ساله و پنج ساله می باشد.
تمدید سپرده:
کلیه سپرده ها در سررسید متناوباً برای دوره های بعدی با همان مدت قبلی و مشخصات موجود، در چارچوب و ضوابط و مقررات بانک تمدید می گردد مگر آنکه سپرده گذار بصورت مکتوب دستور دیگری به بانک اعلام نموده باشد.
فقدان برگ گواهینامه سپرده:
در صورت مفقود شدن برگ گواهینامه سپرده، صدور المثنی منوط به اخذ تعهد نامه محضری خواهد بود.
ابطال سپرده:
سپرده گذار گواهینامه تودیع سپرده خود را به شعبه تحویل می دهد و کتباً تقاضای استرداد وجه سپرده و منافع متعلقه خود را می نماید.مسئول مربوطه با توجه به سررسید و اطمینان از صحت امضاء مشتری بر روی تقاضا و پس از کنترلهای لازم، منافع متعلقه را به شرح ذیل محاسبه می نماید:
۱- سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه:
۱-۱- چنانچه سپرده بعد از ۳۰ روز وقبل از سررسید مسترد گردد سودی معادل نیم درصد کمتر از سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت به صورت روز شمار و به تعداد کل روزهای سپرده گذاری پرداخت می گردد.
۲-۱- چنانچه قبل از ۳۰ روز مسترد گردد سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.