مقاله تحلیل عاملی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی از دیدگاه آموزشگران


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحلیل عاملی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی از دیدگاه آموزشگران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل عاملی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی از دیدگاه آموزشگران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل عاملی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی از دیدگاه آموزشگران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل عاملی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی-کاربردی کشاورزی از دیدگاه آموزشگران :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

هدف کلی این مطالعه تحلیل عاملی مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی -کاربردی کشاورزی ایران است. پژوهش حاضر کاربردی است و از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. متغیرهای این تحقیق شامل کلیه عواملی آموزشی هستند که از دیدگاه آموزشگران در توانمندی کارآفرینانه دانشجویان تأثیرگذار میباشند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه ۸۷ % برآورد شد. جامعه آماری تحقیق ۳۹۲ نفر از آموزشگران آموزش های عالی علمی- کاربردی کشاورزی در استانهای منتخب مناطق هشتگانه کشور می باشد که ۱۵۰ نفر بعنوان نمونه از طریق نمونه گیری طبقاتی متناسب انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داد ههای حاصله در دو بخش توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفت. میانگین سنی آموزشگران مورد مطالعه ۳۷/۹ سال بوده است که ۸۷/۹ درصد این افراد را مردان تشکیل دادند. وضعیت شغلی این آموزشگران حاکی از آن است که ۶/۳ درصد از آنها استخدام رسمی هستند. همچنین نتایج نشان میدهد که ۳۷/۱ درصد از افراد مورد مطالعه علاوه بر اشتغال به تدریس، دارای کسب و کار شخصی بوده و بصورت خوداشتغالی نیز فعال هستند. مقایسه دیدگاه آموزشگران با سوابق آموزشی مختلف در خصوص تأثیر مؤلفه های آموزشی در توانمندی کارآفرینانه دانشجویان نشان میدهد که تنها در چند مورد از هر یک از مؤلفه ها اختلاف نظر وجود دارد. بر اساس نتایج تحلیل عاملی، از دیدگاه آموزشگران مؤلفه های آموزشی مؤثر بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان را میتوان در ۸ عامل روش های آموزشی، مدیریت و سازماندهی، محتوی آموزشی، عوامل فردی، امکانات و تجهیزات، ویژگی های آموزشگران، ویژگی های دانشجویان و عوامل محیطی دسته بندی نمود. این عوامل توانستند ۶۷/۴ درصد واریانس مربوط به عامل ها را تبیین نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.