پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب :

اسلاید ۱ :

یک ایده یا ایده های متعدد؟

مواجهه با مشکل اغلب برای انسان ناخوشایند است و برای رهایی از آن بدنبال اولین راه حل ممکن می گردد.  امّا

داشتن فقط یک ایده یا راهکار مخاطره آمیز محسوب می‌شود چراکه انعطاف پذیری، شرط بقا در دنیای امروز، را کاهش می دهد.

با داشتن فقط یک ایده، امکان مقایسه میزان کارایی ایده، وجود ندارد.

بهترین راه برای به دست آوردن یک ایده خوب داشتن ایده‌های مختلف است.

فیلسوف فرانسوی، Emile Chartier می گوید: « هیچ امری خطرناک تر از آن نیست که فرد فقط یک ایده داشته باشد.»

روش طوفان فکری، یک تکنیک رایج برای تولید ایده است.  برای شناسایی راهکارهای مختلف یک مسئله / مشکل قابل استفاده است.

اسلاید ۲ :

ایده اصلی:

در یک جلسه طوفان فکری، افراد مختلف صاحب نظر درباره یک موضوع خاص دور هم جمع شده و نظراتی را که به ذهنشان می‌رسد، بدون هیچ گونه محدودیتی بیان می‌کنند.

اسلاید ۳ :

چگونه انجام می شود؟

تمامی افرادی که در این مرحله سهیم هستند، در یک اتاق گردهم می آیند.

ابتدا خلاصه‌ای از مشکل مطرح می شود.

قواعد برگزاری جلسه و هدف جلسه، به همه افراد گفته می شود.

کاغذ و قلم در اختیار افراد گذاشته می شود.

افراد ایده‌های خود را به صورت شفاهی و کتبی بیان می کنند.

اسلاید ۴ :

شیوه انجام:

بهترین چیدمان برای اتاق،U  شکل است. این بدان معنی است که صندلی‌ها به صورت نیم دایره در اتاق چیده شوند و در وسط کاغذ یادداشت ایده های مختلف، به گونه‌ای قرار گیرد که کلیه‌ی حاضران به راحتی بتوانند آن‌ را ببینند.

اسلاید ۵ :

زمان جلسه:

مدت زمان پیشنهاد شده برای خلق ایده در جلسه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است.

نشست طوفان فکری عملاً در هر ساعتی از روز به جز بعد از صرف ناهار امکان پذیر است. زیرا بعد از ناهار فعالیت مغز کاهش می‌یابد. بهتر است که نشست‌ها در ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح برگزار گردند، چرا که در این زمان سطح فعالیت مغز بالاست و جلسات عصر نیز بازدهی بالا دارند.

اتاق باید آرام باشد؛ تهویه مناسب داشته باشد؛ و از روشنایی کافی برخوردار باشد. وجود رنگ‌های مختلف به فعالیت مغز کمک می‌کند.

اسلاید ۶ :

مراحل طوفان فکری

خلق ایده: هدف از این مرحله، تولید یک گروه بزرگ و انبوه از ایده هاست.

¢در طی این مرحله، مهمترین چیز، پرهیز از انتقاد از ایده هاست.  ارزیابی ایده ها باید تا زمانی که اعضای تیم قبول کنند که ایده دیگری به نظر آنها نمی رسد به تعویق بیفتد.

کوتاه نمودن لیست ایده ها: عواملی مانند امکان ناپذیری، ناموجه بودن و هزینه برای حذف ایده های نامناسب استفاده می شوند.

دسته بندی و ترکیب ایده های باقیمانده: هدف از این مرحله، انتخاب تعدادی از ایده ها برای ارزیابی است.

اسلاید ۷ :

خلاقیت (creativity)- قواعد و تکنیکها

همه می توانند (باید) در آن شرکت کنند.

اجازه خیال پردازی در تولید ایده وجود دارد. در این گام، کمیت و نه کیفیت ایده ها مورد توجه است.

چیزی بنام ایده بد وجود ندارد. پس هیچ گونه قضاوتی درباره پیشنهاد و یا نظر افراد، انجام ندهید.

به شرایط ایده آل فکر کنید. مسائل حدی را در نظر بگیرید. شرایط غیرمحتمل را مانند شرایط محتمل در نظر بگیرید. از ترکیب ایده ها برای تولید ایده جدید کمک بگیرید.

اسلاید ۸ :

خلاقیت (creativity)- محرک ها

فراهم آوردن محرک ها، عامل کلیدی در افزایش خلاقیت است.

در اغلب طوفان فکری ها، تولید ایده ابتدا از سطح بیرونی مغز شروع می شود و سپس با عمیق تر شدن در لایه های مغز ادامه می یابد.

اگر محرک ها به اندازه کافی باشد، افراد از مغزشان فقط برای بیرون کشیدن ایده ها استفاده نمی کنند بلکه از آن برای تولید ایده با ترکیب ایده های دیگر نیز استفاده می کنند.

اسلاید ۹ :

خلاقیت (creativity)- محرک ها

محرک می تواند هر چیزی باشد که افراد را از قالب معمول فکر کردن به منظور ساختن پیوندهای جدید خارج کند.

محرک می تواند هر چیزی باشد که شما می شنوید، مزه، لمس، یا بومی کنید یا می بینید.

در یک تحقیق در دانشگاه اکلاهما با شرکت گروه های ۴ نفره دانشجویی مشاهده شد که متوسط تعداد ایده ها در مورد غذای سبک (snack food) با استفاده از نمونه محصولات، تصویر مجلات، و تغییر یکباره شرایط محیطی مثلا با موسیقی بلند و غذای خوب، از ۲۹/۷ به ۳۱۰/۸ افزایش یافت. 

اسلاید ۱۰ :

محدود کردن تعداد ایده ها (narrowing down)

با در نظر گرفتن عملی بودن، موجه بودن، هزینه و ;  تعداد کم یا زیادی از ایده ها حذف می شوند.

گرچه در مرحله اول، انتقاد از ایده های دیگران ممنوع است، اما پس از آن، ایده های نامناسب حذف می شوند.

ایده های باقی مانده با فرایند هایی که در یک طیف از ساده تا تخصصی مثلا از رأی گیری تا فرایند سلسله مراتبی تحلیل (AHP)  ارزیابی می شوند.

چنانچه تعداد زیادی از ایده ها حذف شوندو فقط ایده هایی که بسیار مناسب تر بنظر می رسند باقی بمانند مرحله ارزیابی آسان تر خواهد بود. امّا امکان حذف ایده هایی که در بررسی تفصیلی مناسب تر باشند نیز افزایش می یابد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.