پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو.ppt
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو.ppt دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو.ppt کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو.ppt
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو.ppt
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت سیستم های خنک کننده خودرو.ppt :
اسلاید ۱ :
موتورهای بنزینی گرچه تا حدزیادی بهبود یافته و اصلاح شدهاند، اما هنوز بازده بالایی برای تبدیل انرژی شیمیایی به توان مکانیکی ندارند. بیشترین میزان انرژی موجود در بنزین (شاید ۷۰درصد) به گرما تبدیل میشود و مهمترین وظیفه سیستم خنککاری خودرو، مراقبت و استفاده صحیح از گرمای ایجاد شده است.
اسلاید ۲ :
خنک کاری در موتور دو علت دارد:
۱) نگه داشتن دمای اجزای موتور در دمایی که روغنکاری مؤثر در آن ممکن باشد.
۲) نگه داشتن دمای اجزای مختلف موتور در یک محدوده خاص به طوری که به سلامت قطعات موتور صدمه نزند
اسلاید ۳ :
انواع سیستم خنک کننده خودرو
الف)دستگاه خنک کننده مستقیم، که کلیه دستگاه با هوا خنک می شود.
ب) دستگاه خنک کننده غیر مستقیم، که کلیه دستگاه با آب خنک می شودو دارای رادیاتور می باشند
اسلاید ۴ :
سیستم خنککاری با مایع
در این سیستم، برای خنک کردن موتور از لولهها و مسیرهای تعبیه شده در موتور استفاده شده و مایع موردنظر دراین مسیرها گردش و جریان دارد. براثر جریان مایع در طول مسیر، گرمای موتور جذب شده و موتور خنک میشود. بعد از اینکه مایع، گرمای موتور را جذب کرد و از موتور خارج شد، به رادیاتور یا مبدل انتقال حرارت وارد شده و بر اثر دمیدن هوا توسط فن و انتقال گرما به هوای اطراف خنک میشود.
اسلاید ۵ :
سیستم خنککاری با هوا
برخی خودروهای قدیمی و تعداد زیادی از خودروهای مدرن امروزی، مجهز به سیستم خنککاری با هوا هستند. بدنه وبلوک موتور با پرههای آلومینیمی پوشیده شده است تا گرمای سیلندر را به هوای اطراف منتقل کند. فنی بسیار قوی نیز تعبیه شده که هوا را با سرعت و فشار زیاد به سطح این پرهها میدمد ودرنهایت گرما را به هوای اطراف منتقل میکند
اسلاید ۶ :
دستگاه سیستم خنک کننده تشکیل شده از
رادیاتور
لوله ناقل اب
واتر پمپ
فن یا پروانه
اسلاید ۷ :
اسلاید ۸ :
انواع رادیاتور
فین تیوب (fin-Tube)
- رادیاتور عمودی :در این نوع رادیاتور جریان سیال خنک کننده از طرف بالا رادیاتور وارد شده بعد از خنک کاری از ناحیه کف ان خارج می شود.
کروگیت (crougate)
- رادیاتورافقی:در این نوع رادیاتور سیال از جهت عرضی وارد و بعد از عبور شبکه ها به طریق افقی از ان خارج می شود
اسلاید ۹ :
در یا سرپوش رادیاتور
درب رادیاتور، در عمل باعث افزایش دمای نقطه جوش مایع خنککننده به میزان تقریبی ۲۵ درجه سانتیگراد میشود. وقتیکه مایع در طول مسیر سیستم خنککاری، گرم میشود عملا منبسط شده و فشار آن بالا میرود. درب رادیاتور تنها محلی است که افزایش فشار ایجاد شده، میتواند از آن خارج شود. بنابراین، فنر درب رادیاتور را به نحوی طراحی میکنند که کارکردی متناسب با حداکثر فشار ایجاد شده داشته باشد
خواص استفاده فنر در درب رادیاتور
۱جلوگیری از خروج مایع سیستم خنک کننده از داخل رادیاتوردر اثر افزایش دمای اب
۲ایجاد فشار نسبی در سیستم خنک کننده جهت افزایش دمای نقطه جوش
اسلاید ۱۰ :
مایع خنککاری
خودروها در گسترهای وسیع از دماهای مختلف کار میکنند و به همین دلیل، مایع خنککاری موجود در موتور آنها، دماهای مختلفی را شامل میشود
مایع خنککاری مناسب باید دمای نقطه جوش بالا، دمای نقطه انجماد پایین و ظرفیت گرمایی بالایی داشته باشد. آب، یکی از مایعهای متداول است که ظرفیت حرارتی بالایی دارد، اما فاقد نقطه انجماد پایین بوده و به همین دلیل، آب خالص برای خنککاری موتور و استفاده در خودرو، مایعی مناسب نیست
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.