پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت آیین نامه ارزشیابی :
اسلاید ۱ :
مقدمه :
مأموریت های مهم و اساسی دوره ابتدائی
ایجاد زمینه برای بیداری گرایش های فطری کودکان ( حقیقت جویی ، خداجویی ، پرسشگری ، پیشرفت خواهی ، دیگردوستی ، زیبادوستی و 😉 و ایجاد بنیادهای لازم در این زمینه
آموزش مهارتهای پایه کسب معرفت و توسعه آن ( دیدن ،گوش کردن ، سخن گفتن ، استدلال کردن ، محاسبه کردن ، نوشتن ، خواندن )
توسعه مهارتهای اساسی زندگی متناسب با ارزشهای جامعه و عصر حاضر
اسلاید ۲ :
وظایف مهم معلمان :
طراحی آموزشی و اجرای آن
مدیریت فرایندهای یاددهی – یادگیری
سنجش و ارزشیابی
هدایت و رهبری دانش آموزان
سنجش و ارزشیابی کارکردی مهم اما پیچیده :
سنجش شناخت ، نگرش رفتار
مهارت های لازم برای انجام کارکرد ارزشیابی
حساس و زمان بر
تأثیرگذاری مثبت ومنفی
الگوهای سنجش وارزشیابی تحصیلی و الگوی مناسب دوره ابتدایی
اسلاید ۳ :
سنجش و ارزشیابی کارکردی مهم اما پیچیده :
سنجش شناخت ، نگرش رفتار
مهارت های لازم برای انجام کارکرد ارزشیابی
حساس و زمان بر
تأثیرگذاری مثبت ومنفی
الگوهای سنجش وارزشیابی تحصیلی و الگوی مناسب دوره ابتدایی
اسلاید ۴ :
تاریخچه :
- آغاز و شکل گیری :
- نظام ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی با رأی شماره ۶۷۴ مورخ ۵/۲/۸۱ آغاز شد.
- دوره اول اجرای آزمایشی :
- با رأی شماره ۶۷۹ مورخ ۳۰/۸/۸۱ به مدت یکسال به صورت آزمایشی اجرا شد .
اسلاید ۵ :
دوره دوم اجرای آزمایشی :
-با صدور رأی ۷۱۰ مورخ ۳/۶/۸۳ ، طرح به مدت ۳ سال به طور آزمایشی در کلیه استان ها در تعداد محدودی از مدارس اجرا شد و بعد از ارزیابی توسط پژوهشگاه تعلیم و تربیت ، به شورای عالی ارائه شد و نتیجه آن صدور رأی شماره ۷۳۸ در مورخ ۵/۷/۸۵ و تمدید اجرای آزمایشی تا
-پایان سال ۸۷-۸۶ بود .
اسلاید ۶ :
تصویب قطعی واجرای سراسری :
- اجرای قطعی و سراسری آن در جلسه شماره ۷۶۹ مورخ ۱۸/۴/۸۷ به تصویب رسید .
اسلاید ۷ :
تعریف ارزشیابی کیفی – توصیفی
ارزشیابی کیفی – توصیفی رویکردی در ارزشیابی تحصیلی- تربیتی است که از طریق آن اطلاعات لازم، معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری (شناختی- عاطفی مهارتی) با استفاده از ابزارها و روشهای مناسب مانند پوشه کار، آزمونها (آزمونهای مداد کاغذی و عملکردی) مشاهدات و ; در طول فرایند یاددهی- یادگیری به دست میآید تا براساس آنها بازخوردهای مورد نیاز برای کمک به یادگیری بهتر در فضای روانی- عاطفی مطلوبتر برای دانشآموزان و اولیاء آنان ارائه گردد.
اسلاید ۸ :
تعریف ارزشیابی کیفی – توصیفی
ارزشیابی کیفی – توصیفی رویکردی در ارزشیابی تحصیلی- تربیتی است که از طریق آن اطلاعات لازم، معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری (شناختی- عاطفی مهارتی) با استفاده از ابزارها و روشهای مناسب مانند پوشه کار، آزمونها (آزمونهای مداد کاغذی و عملکردی) مشاهدات و ; در طول فرایند یاددهی- یادگیری به دست میآید تا براساس آنها بازخوردهای مورد نیاز برای کمک به یادگیری بهتر در فضای روانی- عاطفی مطلوبتر برای دانشآموزان و اولیاء آنان ارائه گردد. تقویت مشارکت دانشآموزان و اولیاء آنان در فرایند ارزشیابی تحصیلی – تربیتی
اسلاید ۹ :
تقویت مشارکت دانشآموزان و اولیاء آنان در فرایند ارزشیابی تحصیلی – تربیتی
- جامعیت:
- ارزشیابی کیفی- توصیفی به دنبال توجه به همه ابعاد دانشآموز است. ابعادی که در این فرایند دچار تغییر و تحولات گستردهایی میشود. قضاوت با این شکل ارزشیابی میتواند از اعتبار بالایی برخوردار باشد
- پویایی:
- ارزشیابی کیفی – توصیفی یک جریان پیوسته است که از مبادی آغاز میشود و به نتایجی میرسد و دوش به دوش یادگیری به پیش میرود و آن جریان را در مسیر رشد خود سامان میدهد و غنا میبخشد.
اسلاید ۱۰ :
کیفی بودن:
کیفی بودن به این معنی است که منابع، ابزار و اطلاعاتی که از دانشآموزان جمعآوری میشود صرفاً اطلاعات کمی (نمره) نیست. بلکه این اطلاعات از طریق مشاهده و بررسی تکالیف و تحلیل آزمونهایی که در طول فرایند از دانش آموز به دست میآید نیز جمعآوری میشود. علاوه بر این کیفی بودن به نوع مقیاس مورد استفاده در گزارش نهایی نیز اشاره دارد که مقیاس رتبهای، جایگزین مقیاس عددی شده است.
رویکرد:
رویکرد ارزشیابی کیفی – توصیفی رویکرد تلفیقی است. این شیوه ارزشیابی به دیدگاههای مطرح در ارزشیابی (قابلیت مدار- رشد گرا- فرایند شناختی انسان گرایانه) توجه نموده و از نظریات آنان در طول فرایند یاددهی – یادگیری و گزارش پیشرفت تحصیلی استفاده شده است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.