پاورپوینت شاخص های آماری و آنالیز آمار بیمارستان ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت شاخص های آماری و آنالیز آمار بیمارستان ها دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت شاخص های آماری و آنالیز آمار بیمارستان ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت شاخص های آماری و آنالیز آمار بیمارستان ها

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت شاخص های آماری و آنالیز آمار بیمارستان ها

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت شاخص های آماری و آنالیز آمار بیمارستان ها :

اسلاید ۱ :

vآموزش کاربرد شاخصهای آماری جهت توانمند ساختن پرسنل آمار جهت استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در بیمارستان ها

v

vمشارکت پرسنل آمار در تحقق ماده های ۱۹۳ و ۸۹ برنامه سوم و چهارم توسعه

vآموزش جهت روشهای بدست آورن استاندارد و مبنا برای شاخصهای آماری

vانتقال اهمیت اقلام آماری موجود در فرم های آماری با ذکر مشکلات آمار بیمارستانها با ارائه راهکار جهت رفع مشکلات

اسلاید ۲ :

v تعریف شاخص ها

vمعیارهای ارزیابی شاخص ها

vشاخص های بیمارستانی و کاربرد آن ها

vپاره ای از شاخص های بیمارستانی

vآشنایی با ماده ۱۹۳ و ۸۹ در برنامه سوم و چهارم توسعه

vمنابع مختلف استانداردها و اطلاعات بیشتر در خصوص شاخص ها

vمسائل ومشکلات آماری موجود

vراهکارها

اسلاید ۳ :

vتعریف شاخص: ابزاری است برای ارزیابی و ارزش گذاری کردن از یک یا چند فعالیت  برنامه و یا هدف های موردنظر

vشاخص ها ممکن است یک مبنا یا یک وضعیت خاص یا یک استاندارد و یا ترکیبی از آنها را پایه سنجش قرار دهند.

vمعیارهای ارزیابی شاخص ها :

Validity(اعتبار) آیا شاخص مورد نظر قادر است آنچه که در نظر است سنجیده شود را ارزیابی نماید؟

Precision (قابلیت تعمیم به اجزا) آیا شاخص مورد نظر به اندازه کافی واضح و شفاف تعریف شده است تا  بر تمام جنبه های موضوع دلالت نماید ؟

Timeliness (بهنگام بودن) آیا شاخص مورد نظر می تواند بطور منظم و دوره ای و بدون تاخیر آماده می گردد؟

اسلاید ۴ :

v

v  Reliability(مورد اعتماد بودن) آیا دو بار اندازه گیری با شاخص مورد نظر قادر است نتایج یکسانی را در بر داشته باشد؟ این مورد خصوصا موقعی که شاخص در بررسیهای نظری(subjective)  استفاده می شود و یا هنگامیکه خطاهای اندازگیری زیاد است مشکل بزرگی محسوب می شود.

v

vComparability  (قابلیت مقایسه) آیا این شاخص در مقایسه عملکرد واحد مورد نظر با سایر واحدهای مشابه معنا دار می باشد؟ ضریب وزن دهی این معیارباید متناسب با هدف ارزیابی تعیین شود.

v

vAdditivity  آیا استفاده از شاخص مورد نظر برای گروههای جمعیتی کوچکتر(زیر مجموعه)  معنی داراست؟(مثل میزان درآمد)

v

vInterpretability (تفسیر پذیری)آیا بالا یا پایین بودن شاخص به منزله ارایه خدمت با کیفیت برتر یا نازلتر می باشد؟ تفسیر بعضی از شاخصها دشوار است و بالا یا پایین بودن آن ممکن است نشانه ضعف عملکرد باشد. مثل سهم هزینه تامین دارو از کل هزینه های جاری .

v

vCost  :  آیا هزینه تعیین شاخص قابل تهیه است؟ باید توجه داشت که اغلب بین هزینه از یک سو و قابلیت اعتماد و اعتبار و نیز بهنگام بودن شاخص از سویی دیگر تناسب اجتناب ناپذیری برقرار است.

علاوه بر موارد بالا، بهتر است تا  شاخصها بصورت نسبت بیان شوند تا اعداد مطلق( درصد یا نسبت بجای اعداد خام) این کار مقایسه شاخصها را آسانتر می کند، همچنین باعث می شود تعداد شاخصها برای انعکاس ابعاد مختلف عملکرد تا جایی که ممکن است کمتر شوند.

اسلاید ۵ :

شاخص ها نه تنها برای اندازه گیری متغیرهای موردنظر مانند سطح سلامت در یک جامعه مورد نیاز است بلکه برای مقایسه سطح سلامت در یک منطقه یا مناطق دیگر و یا یک کشور با کشورهای دیگر به کار می رود.

پاره ای از کاربرد شاخصهای بیمارستانی عبارتند از :

vبهره برداری از تسهیلات بیمارستانی برای مراقبت کامل از بیمار

vبرنامه ریزی و سازماندهی و هماهنگی خدمات بیمارستانی در محدوده جغرافیایی معین

vبهره برداری  و استفاده اقتصادی از تسهیلات بیمارستانی در برنامه های بهداشتی و شبکه بهداشت و درمان در سطح منطقه ای و ملی

vارزیابی وضعیت اپیدمیولوژیکی در جمعیت تحت پوشش

اسلاید ۶ :

vدرصد اشغال تخت،متوسط تخت فعال، متوسط روزهای بستری ، تعداد مراجعین سرپایی به تفکیک تخصص، تعداد موارد مثبت آزمایشات بیماریهای واگیردار و ;

vتخت فعال : امکانات تخصصی، نیروی انسانی، تجهیزات و پول و سایر منابع برای استفاده بیمار به منظور اعاده سلامت، تشخیص بیماری و سایر خدمات در زمینه اهداف بیمارستان است.

vتخت نوزادان یا کودکان بیمار در صورتی که  تجهیزات، نیروی انسانی و سایر منابع پیش بینی شده باشد جزو تخت فعال محسوب می گردد.

vبرخی از کارشناسان عنوان تخت ثابت را بیشتر واژه جهان سومی می دانند، چرا که به دلیل فقدان نظارت کافی تختهای بیمارستانی به صورت سلیقه ای و تصمیمات ناآگاهانه مرتباً در نوسان است

vچون در ایران مراکز مراقبتی به صورت حاد و مزمن از همدیگر جدا نیست، لذا نمی توان متوسط اقامت بیمار را بدون در نظر گرفتن تعداد بیماران با اقامت طولانی در بیمارستان را ملاک تصمیم گیری قرار داد

بنابراین باید توجه داشت که آمار خود تصمیم نمی گیرد ابزار و مبنای اتخاذ تصمیم است.

v

اسلاید ۷ :

میزان گردش تخت در بیمارستان: تعداد دفعاتی که بیماران از یک تخت بیمارستانی در یک دوره معین استفاده می کنند.

 فرمول محاسبه: تعداد فوت شدگان و ترخیص شدگان در یک دوره / متوسط تختهای فعال در همان دوره یا

(میزان اشغال تخت/ میانگین مدت اقامت) * (تعداد روزهای دوره / ۱۰۰)

فاصله چرخش تخت در بیمارستان:  مدتی که تخت بیمارستانی در طول یک دوره معین خالی مانده است.

 فرمول محاسبه: تعداد تخت روز آماده در یک دوره – تعداد تخت روز فعال در دوره / تعداد فوت شدگان و ترخیص شدگان در همان دوره

اسلاید ۸ :

vعنوان برنامه:

vاقدامات اجرائی ماده ۱۹۳ قانون برنامه سوم توسعه ( سطح بندی خدمات درمان بستری و تخصصی کشور)

vاهداف:

vبرآورد و تعدیل امکانات درمانی مازاد اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و جایگزینی واحدهای فرسوده و غیر استاندارد

vموضوع اول:

v ارزیابی و تعیین واحدهای درمانی بیمارستانی فرسوده و مستهلک به تفکیک بخش های بستری ،سرپایی، فوریت ها، مراقبت های ویژه و واحدهای خدماتی و پشتیبان

vهدف کلی(Goal):

vبهبود و ارتقاء ساختار فضای فیزیکی بیمارستان های کشور

vموضوع دوم:

vارزیابی تجهیزات پزشکی ثابت و سرمایه ای و تعیین اولویت های خرید، تعمیر و نگهداری در بیمارستان های کشور

vهدف کلی(Goal):

vبهبود و ارتقاء عملکرد تجهیزات پزشکی  بیمارستان های کشور

vموضوع سوم:

vارزیابی نیروی انسانی بیمارستان های کشور و تعیین اولویت های بکار گیری و تعدیل آن

vهدف کلی(Goal):

vبهبود و ارتقاء عملکرد نیروی انسانی بیمارستان های کشور

v

اسلاید ۹ :

vماده ۸۹

vوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است، به منظور دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی، درمانی و منطقی نمودن آن متناسب با نیازها در نقاط مختلف کشور، نظام ارائه حداقل استاندارد خدمات بهداشتی، درمانی کشور را مبتنی بر سطح‌بندی خدمات طراحی نماید. ایجاد، توسعه و تجهیز با تغییر در ظرفیتهای پزشکی و درمانی کشور و همچنین اختصاص نیروی انسانی جهت ارائه خدمات، مطابق با سطح‌بندی خدمات درمانی کشور انجام خواهد شد. احداث، ایجاد و توسعه واحدهای بهداشتی و درمانی توسط دستگاه‌های موضوع ماده (۱۶۰) این قانون و نیروهای مسلح، صرفا،ً با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر خواهد بود.

vدر خصوص واحدهای سلامت و ایمنی محیط کار H.S.E، طبق مقررات اختصاصی ذی‌ربط عمل خواهد شد.

vتبصره- مفاد این ماده شامل خدمات بهداشتی درمانی که از طریق سرمایه‌گذاری و اداره بخش خصوصی انجام می‌گردد،نمی‌‌باشد.

v

اسلاید ۱۰ :

vماده ۸۹ برنامه پنج ساله چهارم توسعه در استمرار اجرا و پیاده سازی  ماده ۱۹۳ برنامه سوم توسعه مورد طراحی ، پیشنهاد و تصویب قرار گرفت. با اینحال دو تفاوت عمده را می توان بین این دو ماده قانونی مشاهده نمودکه یکی از آنها بعنوان مکمل برنامه و دیگری بعنوان یک تغییر محتوایی و استراتژیک محسوب می گردد. این تفاوتها عبارتند از:

vماده ۱۹۳ فقط به سطح بندی خدمات بستری و اورژانس می پردازد در حالیکه ماده ۸۹ کلیه خدمات نظام سلامت را در بخش اجرایی (خدمات درمان بستری، درمان سرپایی، تشخیصی و نظام شبکه سلامت) مورد توجه قرار می دهد.

vماده ۱۹۳ با یک رویکرد منطقی هم بخش خصوصی و هم دولتی را مورد توجه  قرار می داد در حالیکه ماده ۸۹ با خارج کردن بخش خصوصی از قالب برنامه ریزی ، موجب تغییر زاویه قابل توجه در امتداد برنامه سوم شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.