مقاله اندازه گیری میزان صدا وتهیه نقشه های صوتی درمناطق حساس اطراف را ه آهن غرب اهواز وارائه راههای کاهش آثار آن


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اندازه گیری میزان صدا وتهیه نقشه های صوتی درمناطق حساس اطراف را ه آهن غرب اهواز وارائه راههای کاهش آثار آن دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اندازه گیری میزان صدا وتهیه نقشه های صوتی درمناطق حساس اطراف را ه آهن غرب اهواز وارائه راههای کاهش آثار آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اندازه گیری میزان صدا وتهیه نقشه های صوتی درمناطق حساس اطراف را ه آهن غرب اهواز وارائه راههای کاهش آثار آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اندازه گیری میزان صدا وتهیه نقشه های صوتی درمناطق حساس اطراف را ه آهن غرب اهواز وارائه راههای کاهش آثار آن :

تعداد صفحات:۸

چکیده:

شهر اهواز دارای منابع مولد صدایی مانند راه آهن، راههای ارتباطی و فرودگاه از نظر بررسی آلودگی صوتی بشمار می روند. بررسی های اولیه نارضایتی و شکایت ساکنین مناطق فوق الذکر را از بالا بودن میزان سروصدا نشان میداد. هدف اصلی از این پژوهش بررسی آلودگی صوتی در مناطق تردد قطار در منطقه غرب اهواز که محل اصلی تردد میباشد و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت موجود بود. که به همین منظور میزان تراز معادل صوتی در محدوده زمانی روز ( ۷ صبح تا ۲۲ شب ) به مدت ۳ ماه انجام گرفت. در این مطالعه ۱۳ ایستگاه درمسیر تردد قطار در مناطق غرب شهرو در فاصله ۱۵ متری از وسط ریل قطاردرمحدوده ای به وسعت ۱۴ کیلومتر به منظور بررسی و اندازه گیری میزان تراز معادل صوتی شامل نواحی مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و.. انتخاب گردید که در هرایستگاه ۵ مرتبه میزان صدا هنگام عبور قطار و ۵ مرتبه میزان صدای زمینه اندازه گیری شد.ضمناٌ میزان صدا در فواصل ۴۵،۳۰،۱۵ و ۶۰ متری از وسط ریل در دو طرف تردد قطار محاسبه شد. بررسی نقشه های تراز صوتی نشان میدهد صدای غالب در مناطق dB-A 77/24 می باشد که انحراف از استانداردی برابر dB-A 4/08 می باشد. از نتایج مهم این مطالعه میتوان به این نکته اشاره نمود که از طریق تجزیه و تحلیل داده ها به دو فرمول جهت پیش بینی میزان تراز معادل صدا وحداقل میزان صدا ناشی از ترددقطاربدست آمد واینکه میانگین تراز معادل صوت دراکثر مناطق از مقدار استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران و استاندارد EPA بالاتر و بیشتر می باشد. از دیگر نتایج مهم این مطالعه میتوان به تهیه نقشه های میزان تراز معادل صوت درکلیه مناطق تردد قطار وشناسایی سایر منابع تولید کننده صدا موثر برافزایش صدای قطار اشاره نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.