مقاله بررسی اثر پارامترهای تزریق سوخت بر روی آلاینده های خروجی از یک موتور دیزلی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر پارامترهای تزریق سوخت بر روی آلاینده های خروجی از یک موتور دیزلی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر پارامترهای تزریق سوخت بر روی آلاینده های خروجی از یک موتور دیزلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر پارامترهای تزریق سوخت بر روی آلاینده های خروجی از یک موتور دیزلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر پارامترهای تزریق سوخت بر روی آلاینده های خروجی از یک موتور دیزلی :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

پارامترهای تزریق سوخت در سیستم سوخت رسانی نقش بسزایی در فرایند اختراق و در نتیجه آلاینده های خروجی بویژه آلاینده soot , NOx دارند. به همین دلیل در این مطالعه، اثر پارامترهای تایمینگ تزریق، فشار تزریق و هندسه نازل شامل قطر، تعداد سوراخ و زاویه اسپری نازل بر روی آلاینده های soot , NOx در موتور دیزلی تزریق مستقیم OM 355 در بار کامل و دور ۱۴۰۰rpm با استفاده از کد KIVAانجام گرفته است. در ابتدا به منظور ارزیابی ، نتایج حاصل از شبیه سازی عددی در حالت پایه موتور با نتایج تجربی مقایسه شده است. پس از تایید تطابق خوب بین نتایج حاصل از حل عددی و نتایج تجربی، اثر پارامترهای تزریق بر روی الاینده های soot , NOx مورد بررسی قرار گرفته اند.
نتایج عددی نشان می دهداگرزمان تزریق سوخت آوانس شود مصرف سوخت ویژه موتور بهبود می یابد. البته مقدار آلاینده NOx افزایش می یابد که این مقدار افزایش را می توان با استفاده از مبدل های کاتالیزوری کاهش داد. از طرفی دیگر با افزایش فشار تزریق از ۱۹۵به ۳۶۰bar ، آلاینده soot به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد اما از طرف دیگر آلاینده NOx افزایش می یابد.
از بررسی اثر تعداد و قطر سوراخهای نازل بر روی آلاینده ها مشخص شد ک ه بطور کلی از بین نازلهای بررسی شده، نازل ۶ ضربدر ۲۶۰ نسبت به نازلهای دیگر الاینده های NOx , soot کمتری را ایجاد می کند و همچنین مشخص شد که نازلهای ۸ سوراخه بر خلاف انتظار آلاینده NOx کمتری را نسبت به نازل های ۴و۶ سوراخه ایجاد می کنند. بنابراین به منظور کاهش آلاینده ها در این موتور بهر است که از منازل ۶ سوراخه بجای نازل ۴ سوراخه استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.