مقاله بررسی نقش سرعت در کیفیت ارائه خدمات بخش اورژانس کودکان در یکی از مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نقش سرعت در کیفیت ارائه خدمات بخش اورژانس کودکان در یکی از مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای ۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش سرعت در کیفیت ارائه خدمات بخش اورژانس کودکان در یکی از مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش سرعت در کیفیت ارائه خدمات بخش اورژانس کودکان در یکی از مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش سرعت در کیفیت ارائه خدمات بخش اورژانس کودکان در یکی از مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران :

تعداد صفحات:۲

چکیده:

مقدمه:
از آنجائیکه یکی از مهمترین شاخص های کیفیت ارائه خدمات در بخش بیمارستانی میزان رضایت مددجویان از خدمات ارائه شده در آن بخش ها است. و بخش های اورژانس یکی از مهمتین بخش های بیمارستان است که عملکرد آن می تواند تاثیر فراوانی بر عملکرد سایر بخش های بیمارستان و رضایتمندی بیماران داشته باشد و از آنجا که یکی از مهمترین شاخص هایی که رد ارزیابی مراکز اورژانس بکار گرفته می وشد مدت زمانی است که بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی معطل می شوند. پژوهش حاضر به منظرو کسب اطلاعات لازم جهت تعیین نقاط ضعف و بررسی راهکارهائی برای بهبود کیفیت خدمات رسانی به بیماران مراجعه کننده به این مرکز آموزشی و درمانی انجام شد.
روش تحقیق:
این تحقیق به روش مقطعی و به منظرو تعیین مدت زمان انتظار وتعیین تکلیفبیمار و رضایتمندی بیماران انجام گردید. جامعه مورد مطالعه ۳۶۰ بیمار مراجعه کننده به اورژانس کودکان در سال ۱۳۸۵ می باشد. اطلاعات به صورت مصاحبه و ثبت مشاهدات در فرم های مخصوص جمع آوری شده و با استفاده از نرم افزار spss و روش آماری t-test و chi squer ، میانگین ، فراوانی نسبی و غیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها:
نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که میانگین مدت زمان انتظار بیماران جهت ویزیت آنها ۸ دقیقه و در طول مدت ویزیت آنها ۱۵ دقیقه بود. حدود ۱۵% بیماران بیش از ۱۰ دقیقه در بیمارستان جهت ویزیت معطل شدند. ۹۰% بیماران توسط انترن ورزیدنت و ۱۰ % توسط متخصص ویزیت شدند . ۹۰% موارد جهت تشخیص ، آزمایش و ۳۵%موارد رادیولوژی درخواست شده داشتند. میانگین فاصله زمانی فرستادن بیمار به رادیولوژی تا گرفتن نتیجه ۲ ساعت بود ، در حالیکه درمورد زمان آزمایش ۳ ساعت بود . فاصله زمانی ورود به اورژانس تا ترخیص در حدود ۱۰% کمتر از یک ساعت ۲۵% حدود یک ساعت و ۶۵% بیش از یکساعت بود . به طور متوسط میانگین مدت زمان ترخیص بیماران از اورژانس ۸ ساعت بود. میانگین فاصله زمانی شروع ویزیت تا تشخیصقطعی برای بیماران که بعلت گاستروآنتریت ( بیشترین مراجعه کننده) ، مراجعه کرده بودند ، ۲ ساعت بود. میزان رضایتمندی همراهان از مدت زمان صرف شده در بیمارستان جهت دریافت خدمات ۴۵% بود.
نتیجه گیری:
مقایسه این نسبت ها نشان می دهند که سرعت خدمت رسانی اورژانس این مرکز در مقایسه با استاندارهای بین المللی پائین تر است . بیشترین زمان اتلافشده در واحد اورژانس تشخیص قطعی بیماری بوده که جهت این امر کارهای تشخیصی مثل آزمایشات ، و کرافی و مشاوره را مورد نیاز بود که این موارد می توانند ناشی از حضور طولانی انترن ها و رزیدنت ها در بخش و حضور کوتاه متخصصین و رزیدنت های سال بالا در بخش ، عدم حضور متخصصین در شیفت های عصر و شب ، کم بود. نیروی انسانی ، تجهیزات ناکافی آزمایشات می باشند . بنابراین لازم است تمهیداتی در زمینه تامین نیروی انسانی ، در آزمایشگاه و پزشکان و پرستاران مجرب دوره دیده ، مجهز نمودن آزمایشگاه به تجهیزات نوین و امکانات رفاهی برای همراهان در نظر گرفته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.