مقاله مدلسازی ضریب زبری مانینگ در بازهای از رودخانه کارده


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
20 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدلسازی ضریب زبری مانینگ در بازهای از رودخانه کارده دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدلسازی ضریب زبری مانینگ در بازهای از رودخانه کارده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدلسازی ضریب زبری مانینگ در بازهای از رودخانه کارده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدلسازی ضریب زبری مانینگ در بازهای از رودخانه کارده :

تعداد صفحات:۱۶

چکیده:

برای مطالعه مقاومت جریان در کانال های طبیعی رایج ترین مدل در اکثر کشورها من جمله ایران رابطه مانینگ است . مهمترین پارامتر ا ین رابطه n یا ضر یب زبر ی مان ینگ بوده که یکی از مهمترین پارامتر های توص یف جر ی ان آب میباشد . تعیین دق یق n ، یک گام مهم در فرآ یند مدل سازی ه یدرودینامیکی است و موجب برآورد صح یح دب ی، سرعت و عمق جریان در کانال های طبیعی و نیز برآورد دقیق ظرفیت انتقال سیل و رسوب م یشود . مطالعات و تحق یقات مربوط به تخم ین ضر یب زبر ی مان ینگ از دهه س ی م یلادی آغاز و سپس روند تکو ینی آن با افزایش دانش تخصص ی تا امروز ادامه یافته است . عمده مطالعات انجام شده به صورت آزما یشگاهی و با شب یهساز ی فیزیک ی صورت گرفته و مدلهای تهیه شده نیز منطبق با شرایط طبیعی آن منطقه میباشد . استفاده از مدلهای تجربی بدون واسنجی آنها احتمال خطای محاسبات ی را بسیار افزا یش میدهد و از ا ین رو ته یهی مدل های منطقه ای از ضرور یات م یباشد . در هم ین راستا تحقیق حاضر با هدف مدلسازی ضر یب زبر ی مان ینگ، در بازهای به ط ول ۲۰۴۴ متر در رودخانه ی کارده و بالادست سد کارده به دلیل موجود یت اطلاعات، امکان دسترس ی و اهم یت منطقهای در استان خراسان رضو ی انجام پذ یرفت . برای این منظور بازه ی مورد نظر به سه قسمت جداگانه و هر کدام به چند مقطع تقس یم و اندازه گی ریها ی ضر یب زبری از طر یق تع یین سرعت جر یان با مولینه و سایر مشخصات هیدرولیکی مقاطع و طی ۶ نوبت در ماه ها ی نیمه ی دوم سال ۱۳۸۴ انجام پذ یرفت . پس از بررس ی بیش از ۲۶ عامل توسط آنال یز تحل یل عامل ی، عوامل تأث یرگذار ضر یب زبری در منطقه مشخص گرد ید و اقدام به ته یه مدل شد . از بین مدل های ته یه ش ده ۴ مدل مقاد یر قابل قبول ی را ارائه نمودند که در نها یت پس از بررس ی خطا ی تخم ین و خطا ی تب یین مدل ها، یک مدل به صورت نها یی برا ی منطقه مورد مطالعه پیشنهاد شد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.