مقاله مطالعه چگونگی انتقال قیمت در بازار محصولات باغی ( مطالعه موردی پسته و خرما )
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه چگونگی انتقال قیمت در بازار محصولات باغی ( مطالعه موردی پسته و خرما ) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه چگونگی انتقال قیمت در بازار محصولات باغی ( مطالعه موردی پسته و خرما ) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه چگونگی انتقال قیمت در بازار محصولات باغی ( مطالعه موردی پسته و خرما )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه چگونگی انتقال قیمت در بازار محصولات باغی ( مطالعه موردی پسته و خرما ) :
تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
اختلاف قیمت محصولات کشاورزی سر مزرعه با قیمت خرده فروشی یکی از مسائلی است که همواره در بازار رسانی محصولات کشاورزی مطرح است . از این تفاوت قیمت تحت عنوان حاشیه بازار یاد می شود و میزان آن در نهایت منجر به ارائه خدمات بازاررسانی محصولات کشاورزی می گردد . این امر تحت تاثیر عوامل مختلف از قبیل نوسانات قیمت ، کیفیت محصول ، آب و هوا و ; قرار دارد . نحوه انتقال قیمت در سطوح مختلف بازار ، چگونگی فعالیت نی روهای ت اثیرگذار در بازار را نمایان می کند . این اهمیت زمانی روشن تر میشود که اثر افزایش یا کاهش قیمت تولید کننده بر قیمت مصرف کننده بصورت نا متقارن در بازار واقع شود . نتایج این مطالعه برای دوره ) ۱۳۷۵ – ۱۳۸۵ آمار ماهیانه ) نشان داده است که در بازار پسته بر اساس رهیافت هوک، انتقال قیمت بصورت نامتقارن صورت می گیرد و بعبارتی افزایشهای قیمتی کاملتر و کاراتر انتقال مییابند . مدل تصحیح خطا در بازار خرما نشان می دهد که افزایش در قیمتهای سرمزرعه کاملتر به قیمتهای خرده فروشی منتقل می گردد تا کاهشهایی که در ناحیه تولیدکننده صورت می گیرد که این امر حاکی از عدم تقارن در انتقال قیمت میباشد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.