بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید دارای ۱۱۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول (کلیات)
مقدمه ۲
بیان مسئله ۵
اهمیت و ضرورت پژوهش ۷
اهداف پژوهش ۱۰
فرضیه های پژوهش ۱۰
متغیرها ۱۱
تعریف واژهها بصورت مفهومی وعملیاتی
فصل دوم (ادبیات وپیشینه تحقیق)
مقدمه ۱۴
پروژه کامپیوتری کردن نظام آموزش عالی ۱۷
مدیریت فایل(ویندوز) ۱۷
ویندوز ورد ۱۸
نرم افزار واژه پرداز(ورد ۱۸
پایگاه داده(آسس ۱۸
نسخه گسترده(اکسل) ۱۹
عملیات اکسل ۲۰
پاورپوینت ۲۱
اینترنت چیست ۲۱
اینترنت وسیله ای برای اطلاع یابی واطلاع رسانی ۲۲
فناوری به عنوان یک عنصر در آموزش ۲۳
استراتژیهای ملی تکنولوژی اطلاعات ۲۴
تعریف اصطلاح تکنولوژی اطلاعات (IT 24
اساتید،آموزش وفناوری اطلاعات ۲۵
ارتباطات وفناوری اطلاعات در نظام آموزشی ۲۸
عوامل مؤثر بر توسعه فناوری اطلاعات ۳۰
تأثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد وتجارت ۳۱
ویژگیهای فناوری اطلاعات ۳۲
ماهیت فناوری اطلاعات وارتباطات ۳۴
تأثیر فناوری اطلاعات وارتباطات در برنامه درسی ۳۵
کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش ۴۲
اصول اساسی یادگیری الکترونیکی ۴۵
فناوری نوین تدریس ۴۶
عملکرد ونگرش ۴۹
اهمیت موضوع عملکرد ۵۳
معیارهای ارزیابی عملکرد ۵۷
ویژگیهای لازم برای ارزیابیکننده ۵۹
پیشینه پژوهش
فصل سوم( روش تحقیق)
روش پژوهش ۶۵
جامعه آماری ۶۵
نمونه وروش نمونه گیری ۶۶
ابزارسنجش ۶۶
روش اجرا پژوهش ۶۷
روش تجزیه وتحلیل داده ها۶۷
فصل چهارم(تجزیه وتحلیل اطلاعات)
(روش تجزیه وتحلیل داده ها ۶۹
فصل پنجم(نتیجه گیری)
بحث و نتیجه گیری ۷۸
پیشنهادهای پژوهشی ۸۳
محدودیت های پژوهش ۸۴
منابع ومآخذ ۸۵
ضمائم ۸۷
چکیده:
مقدمه:پژوهش حاضر با عنوان بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب در سال ۱۳۹۳ صورت گرفته است .
روش: جامعه آماری پژوهش حاضر تمام کارکنان و اساتید دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و نمونه آماری هم با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد۶۰نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب را در نظر می گیریمبرای جمع آوری اطلاعات ازآزمون پرسشنامه پرسشنامه فناوری اطلاعاتجودیت سیمون و برای آزمون فرضیه ها ی پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد .
یافته ها:در فرضیه اول با توجه به ضریب همبستگی بدست آمده(۰.۳۵)و سطح معنی داری(۰.۰۰۱)با احتمال ۰.۰۱، فرض رد شد وفرض تایید شد ونتیجه گرفته شد که اهمیت دادن به اینترنت بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه تاثیر دارد.در فرضیه دوم شایستگی شخصی در استفاده از کامپیوترها بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه تاثیر دارد. فرضیه سوم: آگاهی از مسائل مربوط به استفاده از کامپیوتر هابر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه تاثیر دارد.در فرضیه چهارمبا توجه به t بدست آمده(۰.۲۹t=( و سطح معنی داری۰.۷۷p>،با احتمال ۹۵ درصد اطمینان فرض تایید می شود وفرض رد می شود و بین عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب تفاوت معنی داری وجود ندارد.
مقدمه :
عصر حاضر را باید تلفیقی از ارتباطات واطلاعات دانست.عصری که به بشر در آن بیش از گذشته خود را نیازمند به داشتن اطلاعات وبرقراری ارتباط برای کسب اطلاعات مورد نیاز می داند.انسان ها از اولین لحظات زندگی در حال تلاش وتکاپو هستند.دلایل مختلفی برای این تلاش وجود دارد.نقطه مشترک تمام این تلاش ها نیاز است واین تکاپو جهت تأمین نیازها صورت می پذیرد.امروزه با در اختیار داشتن فناوری اطلاعات وارتباطی مختلف وپیشرفته امکان برقراری سریع ارتباط وتبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است.ونیاز است که شخص را به تحرک وا می دارد وبه کارهای فرد جهت می دهد.هر خدمتی که ارائه شود وهر نیازی که تأمین گردد یک محصول است که می تواند شامل عقاید،مکانها،خوراک،پوشاک واطلاعات باشد.یکی از اساسی ترین نیازهای بشر دسترسی به اطلاعات است.تا اطلاعات وجود نداشته باشد،امکان تأمین هیچ یک از نیازهای بشری وجود ندارد.با توجه نقشی که کتابخانه ها باید در امر آموزش ایفا نمایند،بدیهی است بالا بودن امکانات پیشرفته تر ومنابع اطلاعاتی بسیار غنی تری را نسبت به گذشته فراهم می کنند وجهت آموزش در اختیار ما قرار می دهند. اطلاعات ،عنصری که همواره با بشر همراه بوده است.ولی متأسفانه به دلیل محدود بودن منابع چندان مورد توجه قرار نداشت، البته حتی امروزه در بسیاری از مناطق از وجود فناوری های اطلاعاتی نیاز روز افزون داشته باشیم وبرای استفاده به موقع لازم است که در هر خانه ای یک دستگاه کامپیوتر وجود داشته باشد که متأسفانه چنین نیست.در دوره ای که بشر بیش از پیش خود را نیازمند به داشتن اطلاعات وبرقراری ارتباط با جوامع دیگر برای کسب اطلاعات می داند اساسی ترین نیاز برای اثربخشی فناوری اطلاعات در دانشگاه وجود تجهیزات مناسب است ودنیای پیش روی ما چنان دچار تغییر وتحولات شده است که به زودی همه اساتید مجبورند از رایانه وفناوری اطلاعات در تدریس استفاده کنند.ما انسانها روز به روز در حال پیشرفت هستیم ولازم است همه ما تلاش کنیم از فناوری های پیشرفته امروزی حداکثر استفاده را به عمل آوریم توجه به فناوری مدرن روز یکی از قابلیتهای دنیای امروز است وبی توجهی به آن عامل عقب افتادگی است وتوجه به آن مفید وفراهم کردن استفاده تمام اقشار جامعه از آن قابل تحسین می باشد.(آصفی زاده،۱۳۸۵،ص۱۱۵).
منابع:
۱-غفاریان،سحر (۱۳۸۶) کاربرد ICT ومیزان استفاده از آن در بین دانشجویان دانشگاه آزاد پایان نامه کارشناسی ارشد.
۲-مرادی پور،وفا (۱۳۸۷) مدیریت آموزش وپرورش در عصر اطلاعات،شماره ۴ ،نشر نی.
۳-مظفری عاطفی،(۱۳۸۶) گسترش ICT در میان دانشجویان وعوامل مؤثر بر آن،پایان نامه دانشجویی.
۴-نیک نژادیان،بهنام (۱۳۸۷) بررسی نظرات ونحوه استفاده از فناوری اطلاعات توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان،پایان نامه دانشجویی.
۵-ترکاشوند، احمد (۱۳۸۲) ،شبکه های کامپیوتری و اینترنت،انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران.
۶- هیل،مایکل(۱۳۷۵) تأثیر اطلاعات بر جامعه(ترجمه:محسن نوکاریزی) مهر:چاپار
۷- کاستنر،مانوئل،(۱۳۸۶)عصر اطلاعات،اقتصاد، جامعه و فرهنگ(ترجمه:احمد علیقلیان)طرح نو،تهران
۸- بهال کیت و هولمز،دیانا(۱۳۷۹) آشنایی با تکنولوژی اطلاعات(ترجمه:جعفر مهراد)تهران انتشارات سمت
۹- شیرکوند،علی اکبر و هدایتی آذری ابولفضل(۱۳۸۳)کاربرد کامپیوتر تهران انتشارات دانشگاه پیام نور
۱۰- نانگیر،محمد رضا و حسینی،سید حسن(۱۳۸۳) خود آموز گواهی نامه بین المللی راهبردی کامپیوتر مطابق با استاندارد نسخه۴ تهران انتشارات آوای قلم
۱۱- سرمدی،محمد رضا (۱۳۸۵) ،روش تحقیق در علوم رفتاری مؤسسه انتشارات آگاه
۱۲- فولادی فرید (۱۳۸۰) واحد تحقیق و توسعه- شرکت کامپیوتر و روش های مکانیزه انتشارات سبزان
۱۳- مهدوی،محمد نقی (۱۳۷۱)پتانسیل و عملکرد تکنولوژی اطلاعات تهران صنعت روز
۱۴- فاضلی ،زهره (۱۳۷۲) ،اهمیت اطلاعات و نقش تکنولوژی در پیشرفت جامعه امروزی تهران مؤسسه فرهنگی نشر گستر.
۱۵- هنسون،اوما(۱۳۷۹)،نقش پارک های علم و فناوری در توسعه اقتصادی (ترجمه: مصطفی کریمیان انتشارات آگاه)
۱۶- حیدری،داوود (۱۳۷۹)،تکنولوژی جدید ارتباطی در کشورهای در حال توسعه مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
۱۷- تپ اسکات (۱۳۸۰) ارزش آفرینی در اقتصاد شبکه ای (مترجم: حسن حسینیان) نشر فرا
۱۸- دلاور علی (۱۳۸۵)،روش های آماری در علوم تربیتی و روانشناسی،انتشارات دانشگاه پیام نور
۱۹- سیف ،علی اکبر (۱۳۸۲)سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی انتشارات داتشگاه پیام نور
۲۰-آصفی زاده،مجید(۱۳۸۵) آموزش وپرورش در عصر اطلاعات،تکنولوژی آموزشی،شماره ۱۶-۱۵.
۲۱-ابراهیمی،خلیل(۱۳۸۷) مفاهیم پایه فناوری اطلاعات،نشر علوم رایانه،شماره ۳.
۲۲-احسانی بصیرت،بهزاد(۱۳۸۶) بررسی تأثیر فناوری های جدید بر جوانان،پایان نامه کارشناسی ارشد.
۲۳-جاویدان،محمدرضا(۱۳۸۶) آموزش وپرورش وتوسعه در عصر فناوری،تکنولوژی آموزشی،شماره۱،ص۱۲۱.
۲۴-خواجویی،حسن (۱۳۸۵) آموزش فناوری در کتابهای دانشگاهی در کشورهای پیشرفته،شماره۶ ،ص۲۱۱.
۲۵-دهقان، علیرضا(۱۳۸۵).روزنامه نگاری الکترونیک : فرصتها ومحدودیت ها. مجله جهانی رسانه دسترسی در ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۶ ازآدرس
http://dcfs.ut.ac.ir/gmj.2/sardabir.asp
۲۶-مطالعه شاخص های فناوری اطلاعات درایران در ۱۰ دی ماه ۱۳۸۶ ازآدرس
http://www.tabriziintencity.com/cile/dic10.html
۲۷-عبداللهیان،حمید وزهرا اجاق(۱۳۸۵). نقش هویت ساز روشنفکری درتوسعه حوزه ی عمومی ایرانی؛تیپولوزی روشنفکران.فصلنامه مطالعات ملی،سال هفتم،شماره ۴.صص ۳-۲۶.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.