مقاله فراشناخت و آموزش خواندن به دانش آموزان دبستانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله فراشناخت و آموزش خواندن به دانش آموزان دبستانی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله فراشناخت و آموزش خواندن به دانش آموزان دبستانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فراشناخت و آموزش خواندن به دانش آموزان دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله فراشناخت و آموزش خواندن به دانش آموزان دبستانی :
تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
مهارت خواندن یکی از مهمترین مهارت های اساسی برای دانش آموزان دبستانی محسوب می شود . موفقیت در این مهارت لازمه ی انجام بسیاری از تکالیف درسی است و نقص در آن موجب مشکلات فراوانی برای دانش آموزان در سایر دروس خواهد شد . بر اساس تحقیقات موجود، فراشناخت ن قش مهمی در خواندن ایفا می کند ( ایلرز و پینکلی، ).۲۰۰۶ منظور از فراشناخت » آگاهی از شناخت های خویش و توانایی تنظیم و کنترل آن است ) « فلاول، ۱۹۸۵ ؛ مارتینز، ).۲۰۰۶ شواهد فزاینده حاکی است که تفاوت دانش آموزان قوی و ضعیف در روخوانی بیشتر به این دلیل است که دانش آموزان قوی از راهبردهای فراشناختی بیشتری استفاده می کنند ( بلاک، ).۲۰۰۴ همچنین تحقیقات نشان داده اند که این راهبردها را می توان به کودکان دبستانی آموزش داد .
هدف از مقاله ی حاضر پاسخ گویی به این سؤال است که معلمان چگونه می توانند از راهبردهایفراشناختی برایکمک به تقویت مهارت روخوانی دانش آموزان دبستانی استفاده کنند؟ در
این مقاله ، ابتدا مفهوم فراشناخت و تاریخچه ی مطالعات فراشناختی مطرح می گردد . پس از آن به دیدگاه های فراشناختی در زمینه ی خواندن و نیز راهبردهای فراشناختی خواندن اشاره خواهد شد . بحث بعدی درباره ی چگونگی آموزش فراشناختی خواندن به دانش آموزان دبستانی است و در نهایت، بحث برنامه ی درسی و آموزش فراشناخت در روخوانی مطرح می شود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.