مقاله علوم انسانی در ایران و راه های ارتقاء آن


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله علوم انسانی در ایران و راه های ارتقاء آن دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله علوم انسانی در ایران و راه های ارتقاء آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله علوم انسانی در ایران و راه های ارتقاء آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله علوم انسانی در ایران و راه های ارتقاء آن :

تعداد صفحات:۳۳

چکیده:

درهرجامعه ای، مرتبه و اعتبارعلوم انسانی به میزانی است که آن جامعه برای انسان و ح یات جمعی قائل است.از یکسو،علوم انسانی از منظر تاریخی و فلسفی، نظیر بسیاری از حوزه های دیگر دانش، در متون و ادبیات گذشته ونزد قدما و پیشینان ما از وج هه واعتباری خاص برخوردار بوده است؛ به دیگر سخن، رویکردهای حکیمانه و فیلسوفانه به زندگی انسان و ابعاد و مسائل آن در این قلمرو دارای سابقه ای کهن است؛لیکن از منظر علم روش شناسی و رویکردهای علمی و تجربی به واقعیت ها و پدیده ها و نیز شاخص های یک مطالعه روشمند و ساخت مند، همچون بررسی و مشاهده، گردآوری و طبقه بندی داده ها، توصیف و تحلیل پدیده هاو نیز تبیین نظریه ها و الگوها، علوم انسانی در ایران حوزه ای بالنسبه جوان قلمداد می شود.از سوی دیگر، علوم انسانی در ایران در قیاس و تطبیق با سایر حوزه های علم و دانش، شرایط دشوار و پرچالشی را سپری کرده است. اگرچه مصادیق بسیاری از مسائل و چالش های دهه های دور علوم انسانی در ایران بسیار کمرنگ هستند ،در شرایط کنونی با مسائل و چالش های خاص درونی، هنجاری و محیطی زمانه روبر واست که در این مقاله به بخشی از آنها اشاره خواهد ش د. این مقاله پژوهشی در صدد است ،ضمن درآمدی بر علوم انسانی در ایران و بیان عمده ترین مسائل و چالش های علوم انسانی در دو دهه اخیر، دلایل و ریشه های توسعه نیافتگی علوم انسانی و در نهایت شیوه های رشد و تعالی آن را برشمارد . روش این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ گردآوری داده، توصیفی است . جامعه آماری این پژوهش استادان، پژوهشگران و صاحب نظران مرجع و شناخته شده علوم انسانی ه ستند. روش نمونه گیری، ترکیبی از نمونه گیری هدفمند ۱ و نمونه گیری زنجیره ای ۲ بوده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.