مقاله مقایسه شناورهای صید سنتی سواحل خلیج فارس با استانداردهای بین المللی؛ مطالعه موردی (استان های هرمزگان و بوشهر)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه شناورهای صید سنتی سواحل خلیج فارس با استانداردهای بین المللی؛ مطالعه موردی (استان های هرمزگان و بوشهر) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه شناورهای صید سنتی سواحل خلیج فارس با استانداردهای بین المللی؛ مطالعه موردی (استان های هرمزگان و بوشهر) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه شناورهای صید سنتی سواحل خلیج فارس با استانداردهای بین المللی؛ مطالعه موردی (استان های هرمزگان و بوشهر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه شناورهای صید سنتی سواحل خلیج فارس با استانداردهای بین المللی؛ مطالعه موردی (استان های هرمزگان و بوشهر) :
تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
در این تحقیق شناورهای صیادی سنتی که محل صید آنها از مکان پهلوگیری حداکثر ۵۰ مایل دریایی فاصله داشته و به صورت سنتی طارحی و ساخته می شوند از لحاظ تجهیزات کمک ناوبری، ادوات صیادی، سیستمهای ایمنی و غیره در سواحل استانهای بوشهر وهرمزگان مورد مطالعه قرار گرفت. بیش از ۳۰ نوع شناور صیادی سنتی در چهار منطقه ساحلی فعال صیادی آبهای بحرکان تا دیلم با تعداد ۶۰ فروند شناور و ۱۶۰ قایق صیادی که تناژ شناورها از حداقل زیر یک تن تا ۴۵ تن که حداکثر آنها در محدوده ۱ تا ۱۰ تن وقدرت ۳۳ تا ۵/۲۱۸ اسب بخار که بیشترین آنها ۳۰ تا ۹۰ اسب بخار قدرت دارند. با تعداد ۳۵۲۹ مجوز صید که ۷/۶ درصد ازکل مجوزهای صادره استان بوشهر است، صید می نمایند. تمام شناورها مجهز به بی سیم و قطب نما بوده ولی مخازن سوخت و آب، انبارهای نگهداری ماهی، انبار نگهداری ادوات صید در آنها از هم جدا نیست و آبزیان صید شده مستقیما در روی سینه شنور با یخ خرد شده مخلوط می گردند در حالی که قایقهای صیادی فاقد هرگونه امکاناتی می باشند. در منطقه فقط یک کارگاه تعمیرات و بازسازی وجود دارد. درمنطقه دیلم تاکنگان که عمده ترین منطقه صیادی استان بوشهراست. در مجموع ۴۵۱ فروند شناور موجود است که توان قدرت موتور شناورها حداکثر ۳۵۰ اسب بخار است. دو کارگاه ساخت کشتی و تعداد متعدد کارگاه تعمیرات و بازسازی فعال است. ۷۰ درصد کل شناورها با روشهای ترال میگو، گوشگیر و گرگور صید می نمایند. بیش از ۸۰ درصد از شناورها دارای براین تانک هستند که ۵۰ درصد آنها ایزوله می باشند. در ضمن ۷۰ درصد آنها به تجهیزات ایمنی مجهز هستند. منطقه کنگان تا نایبند به عنوان آخرین قسمت صیادی استان بوشهر محسوب می گردد که در آن ۱۵۸ شناور و ۳۹۷ قایق وجود دارد. کلیه شناورهای سنتی منطقه از یک یا چند روش صید شامل استفاده از تورهای گوشگیر، ترال میگو، جل ساردین، گرگور و قلاب تک رشته ای می باشن. همگی دارای قطب نما، رادار وبی سیم هستند. در منطقه کنگان تا جاسک به علت مجاورت با دریای مان عمدتا از شناورهای بزرگ استفاده می شود که شامل ۸۰۴ فروند شناور و ۲۷۲۶ فروند قایق صیادی است ظرفیت شناورها از ۲۰ تا ۲۰۰ تن متغیر بوده و ۴۰ درصد آنها از تورهای ترال میگو، ۳۰ درصد تورهای گوشگیر، ۱۰ درصد گرگور و ۱۲ درصد هم لانگ لاین را به همراه سایر روشها بکار می گیرند. این مطالعه مشخص ساخت شناورهای سنتی موجود در این مناطق بر اساس ظرفیت، تجهیزات و نوع رشد صید در بیشتر جنبه ها فاقد استاندارد لازم بوده و تجهیز آنها برابر استانداردهای موجود جهت افزایش کارایی کاملاً ضروری بنظر می رسد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.