تعیین نرخ انتشار آلاینده های ناشی از هواپیما در فرودگاه بین المللی مهرآباد


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین نرخ انتشار آلاینده های ناشی از هواپیما در فرودگاه بین المللی مهرآباد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین نرخ انتشار آلاینده های ناشی از هواپیما در فرودگاه بین المللی مهرآباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین نرخ انتشار آلاینده های ناشی از هواپیما در فرودگاه بین المللی مهرآباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین نرخ انتشار آلاینده های ناشی از هواپیما در فرودگاه بین المللی مهرآباد :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

امروزه یکی از معضلات مهم آلودگی هوا است. منابع مختلفی در نشر آلاینده های هوا مشارکت دارند که مهمترین آن بخش حمل ونقل است. در بخش حمل ونقل نیز منابع تقسیم میشوند که حمل ونقل هوایی یکی از آنهاست. این مقاله به تخمین انتشار آلاینده های HC,CO,NOX ,SO2 ناشی از هواپیماها در چرخه LTO در فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران پرداخته است. مدل محاسباتی بر اساس اطلاعات پرواز ثبت شده توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور در ایران ارایه شده است. اطلاعات پرواز شامل نوع و تعداد هواپیما، مقدار حداکثر ظرفیت و اطلاعات دیگری که وابسته به روز-زمان و تاریخ را شامل میشود. اطلاعات مربوط به هواپیماها از قبیل نوع موتور هواپیماها و میزان انتشار آلایندههای هر موتور و نحوه محاسبه انتشار آلاینده ها از سازمان هوایی ایکایو برگرفته شده که شامل نرخهای جریان سوخت و فاکتورهای انتشار نیز است. با استفاده از بانک اطلاعاتی، انتشار آلایندهها ناشی از هواپیماها در چرخه LTO در سال ۱۳۹۰ این فرودگاه، ۲۹۲۴/۴۲ton تخمین زده شده است که مقدار قابل توجهی از این میزان انتشار در هنگام حرکت هواپیما بر باند خزش اتفاق میافتد. این مقاله نشان میدهد که آلودگی هواپیماها در فرودگاها رابطهی مستقیم و تقریبا خطی با تعداد پروازها و مقدار زمان حرکت هواپیما در چرخه LTO دارد. مدل تخمینی استفاده شده در این مقاله میتواند برای توسعه و برنامه ریزی فرودگاهها از دیدگاه زیست محیطی مورد استفاده قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.