تحلیل ونقد دیدگاه مفسران اهل سنت پیرامون مصادیق اهل البیت در آیه تطهیر


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل ونقد دیدگاه مفسران اهل سنت پیرامون مصادیق اهل البیت در آیه تطهیر دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل ونقد دیدگاه مفسران اهل سنت پیرامون مصادیق اهل البیت در آیه تطهیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل ونقد دیدگاه مفسران اهل سنت پیرامون مصادیق اهل البیت در آیه تطهیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل ونقد دیدگاه مفسران اهل سنت پیرامون مصادیق اهل البیت در آیه تطهیر :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

مفسران اهل سنت مصادیقی را برای تعبیر اهل البیت در آیه تطهیراذعان داشته اند بدین ترتیب که برخی از آنان مانند (بلخی، آلوسی، ابن عاشور و…) معتقدند تعبیر اهل البیت در این آیه شریفه، فقط در شان همسران پیامبر آمده است و بر احدی دیگر را شامل نمی شود. برخی دیگر از ایشان مانند (قرطبی و اندلسی و…) معتقدند که تعبیر اهل البیت در آیه مربوط به همسران پیامبر و اصحاب کساء می باشد.دیگر مفسران اهل تسنن (شوکانی، سیوطی، طبری و …) معتقدند که تعبیر اهل البیت در این آیه شریفه،همسران پیامبر و تمام بنی هاشم هستند که صدقه بر آنان حرام است. نگرش کلی در نقد اقوال علمای اهل سنت را در خطای ایشان در مبحث تشخیص یابی مصداقی در آیه تطهری می توان دانست چرا که بنابر پاسخ ها و نقدهایی که بر اقوال ایشان شده است غالبا متذکر عدم تخصیص واحد به همسران پیامبر دیده می شود. مفسران بزرگ شیعی مانند علامه طباطبایی و علامه جوادی آملی دو گونه نقد مذکور را بر مفسران اهل تسنن ایراد می کنند: روایاتی صحیح السند که دلالت آیه را اهل بیت پیامبر بیان داشته اند؛ همچنین عدم وجود دلیل قطعی بر حمل مدلولی آیه تطهیر و دلالت آن بر همسران پیامبراکرم صلی الله وعلیه وآله.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.