بررسی رابطه بین ادراک زبان شناختی و عملکرد ذهنی کودکان بر حسب ویژگی های دموگرافیکی و ارایه راهکارهای مشاوره ای به خانواده ها


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین ادراک زبان شناختی و عملکرد ذهنی کودکان بر حسب ویژگی های دموگرافیکی و ارایه راهکارهای مشاوره ای به خانواده ها دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین ادراک زبان شناختی و عملکرد ذهنی کودکان بر حسب ویژگی های دموگرافیکی و ارایه راهکارهای مشاوره ای به خانواده ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین ادراک زبان شناختی و عملکرد ذهنی کودکان بر حسب ویژگی های دموگرافیکی و ارایه راهکارهای مشاوره ای به خانواده ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین ادراک زبان شناختی و عملکرد ذهنی کودکان بر حسب ویژگی های دموگرافیکی و ارایه راهکارهای مشاوره ای به خانواده ها :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین ادراک زبان شناختی و عملکرد ذهنی کودکان بر حسب ویژگی های دموگرافیکی و ارایه راهکارهای مشاوره ای به خانواده ها در قالب یک مطالعه کاربردی گذشته نگر انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلالات زبانی بودند که در سال تحصیلی ۱۳۹۵ در مراکز پیش دبستانی شهرستان خمینی شهر مشغول به تحصیل بودند که برای انتخاب کودکان دارای اختلالات زبانی نیز از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. ابزار مورد استفاده برای سنجش متغیرهای تحقیق شامل پرسشنامه اطلاعات فردی، تکالیف نظریه ذهن و آزمون هوش بهر بود که به طور کلی آزمون های مربوط به هوش کلامی، هوش علمی و باورهای کاذب را مورد سنجش قرار داد. برای توصیف و طبقه بندی داده های گردآوری شده نیز از روش های آمار توصیفی تحلیلی نظیر میانگین، انحراف استاندارد، محاسبه میزان تغییرات و تحلیل کوواریانس استفاده شد که در سطح p0/05 و بوسیله نرم افزارهای آماری SPSS تحلیل شد. یافته ها نیز حاکی از برقراری رابطه بین درک کودکان از زبان حالات ذهنی و توانایی های نظریه ذهن بود و تحلیل رگرسیون نشان داد هنگامی که توانایی کلامی و سن کنترل شود، درک زبان فراشناختی متغیری است که به بهترین شکل عملکرد کودکان در تکالیف باورهای کاذب و آزمون درک هیجان را تبیین می کند. همچنین طبق نتایج اثر اصلی وضعیت گفتار بر رشد تیوری ذهن کودکان پیش دبستانی از لحاظ آماری معنی در بود اما اثر اصلی متغیرهای دموگرافیکی با وضعیت گفتار بر نظریه ذهن در کودکان پیش دبستانی از لحاظ آماری معنی دار نبود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.