اثر بخشی مداخله مثبت اندیشی بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان پیام نور


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی مداخله مثبت اندیشی بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان پیام نور دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی مداخله مثبت اندیشی بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان پیام نور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی مداخله مثبت اندیشی بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان پیام نور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی مداخله مثبت اندیشی بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان پیام نور :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

مقدمه و هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی مداخله مثبت اندیشی بر انعطاف پذیری روانشناختی دانشجویان دانشگاه پیام نور انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور نطنز در سال تحصیلی ۱۳۹۵ – ۱۳۹۴ بودند که از میان آنها ۳۰ نفر که کمترین نمره را در آزمون سرزندگی تحصیلی کسب کرده و مایل به همکاری بودند، انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش ( ۱۵ ) نفر و کنترل ( ۱۵ ) گمارش شدند. هر دو گروه در مراحل پیش آزمون و- تحت شرایط یکسان – به پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال ( ۲۰۱۰ ) پاسخ دادند. برنامه مداخله ای مثبت اندیشی برای گروه آزمایش به مدت هشت جلسه گروهی به صورت یک بار در هفته برگزار شد در این مدت گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکردند؛ سپس شرکت کنندگان گروه آزمایش و کنترل بار دیگر با استفاده از پرسشنامه انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال بررسی شدند. داده های پژوهش با استفاده از آزمون کوواریانس چند متغیره تحلیل شدند. یافته ها : نتایج نشان داد که انعطاف پذیری روانشناختی و سه خرده مقیاس آن، در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، افزایش معناداری داشت. نتیجه گیری : براساس نتایج این پژوهش، آموزش مثبت اندیشی می تواند به عنوان یک مداخله موثر در جهت افزایش انعطاف پذیری شناختی دانشجویان در نظر گرفته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.