سنجش حافظه فعال براساس پارادایم تولید اعداد تصادفی:مبتنی بر نظریه پیچیدگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سنجش حافظه فعال براساس پارادایم تولید اعداد تصادفی:مبتنی بر نظریه پیچیدگی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سنجش حافظه فعال براساس پارادایم تولید اعداد تصادفی:مبتنی بر نظریه پیچیدگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش حافظه فعال براساس پارادایم تولید اعداد تصادفی:مبتنی بر نظریه پیچیدگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سنجش حافظه فعال براساس پارادایم تولید اعداد تصادفی:مبتنی بر نظریه پیچیدگی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

حافظه کاری یکی از اصلی ترین پردازش های شناختی و اساس فکر کردن و یادگیری است در این مطالعه سعی برآن است وضعیت حافظه فعال و همچنین اثر سن و جنسیت ب رعملکرد آن را براساس پارادایم تولید اعداد تصادفی در ۱۳۳ دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی و ۱۰۰ دانشجو پسر مبتنی بر نظریه پیچیدگی مورد بررسی قرار داده شود در این سنجش، از آزمون تولید اعداد تصادفی یا به اختصار آزمون RNG برای ارزیابی عملکرد حافظه کاری نمونه ها استفاده گردید. همچنین برای تحلیل داده ها از روش افت و خیزهای چند فرکتالی یا MF-DFA بهره گرفته شد نتایج نشان داد تغییر محسوسی در نمای همبستگی داده های تصادفی تولید شده نمای هارست برای هر دو جنسیت دیده نمی شود وذهن کودکان فارغ از جنسیت در مقطع ابتدایی پیچیدگی یکسانی دارد. در هر دو جنسیت کمترین مقدار نمای هارست دیده می شود که نشان از پیچیده تر بودن ذهن کودکان در این سن است با کاهش زمان پاسخگویی از یک ثانیه ای به نیم ثانیه ای، مشاهده شد که دانشجویان در ازمون یک ثانیه ای نسبت به نیم ثانیه توانستند اعداد تصادفی تری بیان کنند و این نشان می دهد که در مدت زمان بیشتر ذهن از پیچیدگی بالاتری برخوردار است همچنین رفتار تک فرکتالی داده های تصادفی دانشجویان در آزمون های یک ثانیه ای بیشتر است و بالطبع تنوع پاسخ دهی آنها در شرایط نیم ثانیه ای بیشتر است پیچیدگی توالی داده های دانشجویان از سن ۲۹ سالگی کاهش پیدا می کند. این نشان می دهد که اموزش ذهن افراد را ساختارمند می کند و به نوعی شاید بتوان گفت که به تنوع ذهنی افراد اسیب برساند در ۲۹ سالگی به نوعی ثبات فرد بیشتر می شود و ذهن افراد الگومندتر می شود که می توان گفت این آغاز سالمندی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.