بررسی اثر بخشی روش آموزش در حد تسلط بر کاهش اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم، شهر هشتبندی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی روش آموزش در حد تسلط بر کاهش اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم، شهر هشتبندی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی روش آموزش در حد تسلط بر کاهش اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم، شهر هشتبندی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی روش آموزش در حد تسلط بر کاهش اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم، شهر هشتبندی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی روش آموزش در حد تسلط بر کاهش اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم، شهر هشتبندی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

روش تدریس معلم یکی از متغیرهای مهم مرتبط با پیشرفت تحصیلی و کاهش اضطراب دانش آموزان است. از این رو هدف پژوهش حاضر عبارت بود از: بررسی اثر بخشی روش آموزش در حد تسلط بر کاهش اضطراب ریاضی و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه نهم، شهر هشتبندی. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه نهم شهر هشتبندی بود. حجم نمونه پژوهش شامل ۶۰ دانش آموزان پایه نهم بود که به روش تصادفی در دو گروه ۳۰ نفری کنترل و آزمایش قرار داده شدند. ابزارهای گردآوری اطلاعات عبارت بودند از: الف) مقیاس اضطراب امتحان. ب) پیش آزمون معلم ساخته، پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. و ج) پیش آزمون معلم ساخته، پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. از آزمون های آماری تحلیل کواریانس یک متغیری (ANCOVA) و تحلیل کواریانس چندمتغیری (MANCOVA) برای آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شد. تجزیه و تحلیل فرضیه اول پژوهش حاضر نشان داد که روش تدریس درحد تسلط همزمان هم در کاهش اضطراب یادگیری ریاضی (P<0/01, F=296/77) و هم در کاهش اضطراب سنجش درس ریاضی (P<0/01, F=43/57) موثر بوده است. آزمون فرضیه دوم پژوهش نشان داد تفاوت میانگین نمره پس آزمون بین گروه آزمایش و کنترل در متغیر وابسته پیشرفت تحصیلی درس ریاضی معنادار بوده است (P<0/01, F=25/74). در مجموع یافته های پژوهش حاضر بیانگر این مطلب بود که آموزش درس ریاضی به روش درحد تسلط هم در کاهش اضطراب درس ریاضی و هم در افزایش پیشرفت تحصیلی درس ریاضی موثر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.