نقش هوش معنوی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش هوش معنوی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش هوش معنوی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش هوش معنوی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش هوش معنوی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان :
تعداد صفحات :۱۰
چکیده مقاله:
هدف مطالعه، بررسی نقش هوش معنوی و هوش هیجانی در پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی (دوره دوم) بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان دبیرستانی بودند که در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۵ -۹۶، در مدارس شهر کرمانشاه مشغول تحصیل بودند. از بین این جامعه، نمونه ای به حجم ۱۷۵ نفر( ۱۱۲ پسر و ۶۳ دختر)، با روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده و داده های مورد نیاز با استفاده از مقیاس هوش معنوی عبداالله زاده و همکاران، پرسشنامه ی هوش هیجانی شرینگ و پرسشنامه ی فرسودگی تحصیلی جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که فرسودگی تحصیلی با مولفه های نگرانی از اشتباهات، انتظارات والدین، تردید در مورد اعمال و نیز نمره ی کل هوش معنوی رابطه ی مثبت (p<0/05) و با انتقادات والدین رابطه ی منفی (p<0/01) دارد. بین فرسودگی تحصیلی و مولفه های هوش معنوی نیز نمرهی کل هوش هیجانی نیز رابطه ی منفی وجود دارد .(p<0/05) نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که کمال گرایی و هوش هیجانی با تبیین ۱۴ درصد از واریانس نمره کل فرسودگی تحصیلی و ۲۰ تا ۲۷ درصد از واریانس خرده مقیاسه ای فرسودگی تحصیلی، قابلیت پیشبینی متغیر ملاک را دارد .(p<0/01) این یافته ها ضرورت توجه جدی برنامه ریزان، مشاوران و مسیولین امر را به موضوع فرسودگی تحصیلی دانش آموزان نشان داده تلویحاتی را برای استفاده از مداخلات مربوط به هوش معنوی و هوش هیجانی جهت پیشگیری از پیامدهای منفی فرسودگی تحصیلی به دنبال دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.