رابطه ویژگی های شخصیتی و طرحواره های هیجانی با اضطراب امتحان دردانش آموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
رابطه ویژگی های شخصیتی و طرحواره های هیجانی با اضطراب امتحان دردانش آموزان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رابطه ویژگی های شخصیتی و طرحواره های هیجانی با اضطراب امتحان دردانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه ویژگی های شخصیتی و طرحواره های هیجانی با اضطراب امتحان دردانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن رابطه ویژگی های شخصیتی و طرحواره های هیجانی با اضطراب امتحان دردانش آموزان :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
این مطالعه با هدف بررسی رابطه ویژگی های شخصیت و طرحواره های هیجانی با اضطراب امتحان در بین دانش آموزان پسر دوره اول مقطع متوسطه ناحیه چهار شهر تبریز انجام گرفت. بدین منظور، ۲۳۴ دانش آموز با روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از بین جامعه آماری انتخاب شد و ابزارها را تکمیل نمودند. ابزارهای پژوهش شامل نسخه فارسی مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی (LESS)، پرسش نامه شخصیت پنج عاملی نیو NEO-) (FFI و سیاهه اضطراب امتحان (TAI) بودند. طرح پژوهش همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه همزمان برای تحلیل فرضیه ها و سوال ها استفاده شد. نتایج نشان داد که اضطراب امتحان با ویژگی های شخصیتی روان رنجوری، برون گرایی، خوشایند بودن و با وجدان بودن همبستگی معنادار دارد. علاوه بر این نتایج رگرسیون نشان داد که فقط روان رنجوری به صورت معناداری اضطراب امتحان را پیش-بینی میکند .(=۰/۵۵) هم چنین اضطراب امتحان با طرحواره قابل کنترل بودن، خودآگاهی هیجانی، قابل درکبودن هیجان، نشخوار، پذیرش، ساده اندیشی در مورد هیجان ها، ابراز هیجان و نهایتا طرحواره سرزنش همبستگی معناداری دارد؛ طرحواره قابل کنترل بودن هیجان ها (r=0/41) بوده بالاترین همبستگی و در گام های بعد خودآگاهی هیجانی (r=0/31)، نشخوار (r=0/30 ) و ساده اندیشی درباره هیجان ها (r=0/29 ) قرار دارد و چهار طرحواره دیگر، همبستگیشان با اضطراب نسبتا پایین اما معنادار است. نتایج تحلیل رگرسیون طرحواره های هیجانی نیز نشان داد از بین طرحوارههای هیجانی، قابل کنترل بودن، خودآگاهی هیجانی، نشخوار، ساده اندیشی و ابراز به صورت معناداری اضطراب امتحان را پیش بینی میکنند. یافته ها حاکی از نقش ویژگی های شخصیتی از جمله روان رنجوری در اضطراب امتحان هستند؛ علاوه بر این طرحواره های هیجانی نیز نقش مهمی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان دارند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.