نقص توجه و مهارت های اجتماعی ضعیف در کودکان: نقش تعامل والد کودک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقص توجه و مهارت های اجتماعی ضعیف در کودکان: نقش تعامل والد کودک دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقص توجه و مهارت های اجتماعی ضعیف در کودکان: نقش تعامل والد کودک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقص توجه و مهارت های اجتماعی ضعیف در کودکان: نقش تعامل والد کودک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقص توجه و مهارت های اجتماعی ضعیف در کودکان: نقش تعامل والد کودک :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

کمبود توجه در کودکان یکی از مهم ترین اختلال های عصبی دوران کودکی است که می تواند تا بزرگسالی باقی بماندو در عملکرد فرد اختلال ایجاد کند. از سوی دیگر، کودکان با مشکلات نقص توجه اغلب در تعاملات اجتماعی باهمسالان خود نیز دچار مشکل هستند و با طرد همسالان و انزوای اجتماعی مواجه می شوند. از آنجا که مهارتهایاجتماعی یکی از مهم ترین دستاوردهای دوران کودکی است، بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی نقش کیفیتتعامل والد- کودک در پیش بینی مشکلات توجه و مشکلات اجتماعی کودکان بود. در قالب یک طرح همبستگی، ۱۲۰ دانش آموز ابتدایی ۱۱ و ۱۲ ساله (۶۷ دانش آموز پسر و ۵۳ دانش آموز دختر) از طریق روش نمونه گیریخوشه ای از ۹ مدرسه مناطق ۱، ۹ و ۱۸ شهر تهران انتخاب شدند که در نهایت با کنار گذاشتن پرسشنامه های مخدوش و ناکامل، تعداد ۹۸ نفر (۳۹ دختر، ۵۹ پسر) باقی ماندند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش سیاهه رفتاریکودک و پرسشنامه تعامل والد- کودک بود که توسط والدین کودکان پاسخ داده شد. برای تحلیل نتایج از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد بین اغلب مولفه های متغیرتعامل والد- کودک با مشکلات توجه و مشکلات اجتماعی در کودکان رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد از بین مولفه های متغیر تعامل والد کودک، مولفه تعارض قادر به تبیین ۲۵/۵ درصد از تغییرات متغیر مشکلات توجه و همچنین مولفه رابطه مثبت کلی قادر به تبیین ۱۶/۷ درصد از تغییرات مشکلات اجتماعی در کودکان بود.نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به بستر خانوادگی و کیفیت تعاملات بین والدین و کودک درزمینه مشکلات توجه و مشکلات اجتماعی کودکان می باشد. لذا در رابطه با مشکلات توجه و مشکلات اجتماعیکودکان، کیفیت تعامل والد کودک و افزایش رابطه مثبت اهمیت پیدا می کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.