اثر بازی های حرکتی خلاق بر رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بازی های حرکتی خلاق بر رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بازی های حرکتی خلاق بر رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بازی های حرکتی خلاق بر رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بازی های حرکتی خلاق بر رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

رشد اجتماعی سبب اعتلای رشد عقلانی و سایر جنبه های رشدی فرد می گردد (رهنما و علیین، ۱۳۸۴ ). ارزیابی رشداجتماعی کودکان کمتوان ذهنی بهتازگی موردتوجه پژوهشگران قرارگرفته است. این کودکان، عموما در فعالیتهای اجتماعیشرکت نمی کنند و اغلب دست به اعمال ضداجتماعی می زنند (الریچ، بردگارت، لیود، تیرنان و هورنیاک، ۲۰۱۱ ). بر اساس نظریهپردازشگر اطلاعات اجتماعی تجارب حرکتی در رشد اجتماعی نقش بسزایی دارد (عمارتی، نمازیزاده، مختاری و محمدیان،۱۳۹۰ ). یکی از این تجارب بازی است. بازی فرآیندی چندبعدی در خدمت تکامل و رشد کودک است و منجر به رشد اجتماعیو بهبود مهارتهای ارتباطی کودک میشود (جعفری و جعفری، ۱۳۸۹ ). بازی های حرکتی خلاق به کودک در بیان احساسات،علایق، تمایلات، ارزشها و اعتقادات کمک می کنند و تکیه گاهی برای قضاوت آنان محسوب میشود (سید عامری، ۱۳۸۳ ). درمورد نقش بازی در اجتماعی شدن نظرات متفاوتی وجود دارد. عدهای از محققان چون هیوود (۱۹۹۳ )، گاریتا، اوالسون و کاراسو کراپسای ( ۲۰۰۸ )، اسکینز، راجرز و باندی( ۲۰۰۶ )، همایون نیا، فاضل کلخوران و محمدزاده ( ۱۳۹۴ ) ،غلامی، آبانی آرانی، قاسمی و غفاری ( ۱۳۹۵ )، محرابیان، شفیع نیا، حیدری نژاد و مهدی پور ( ۱۳۹۵ )، ترن، بیگز،سیمسون، دملو، هانیه، گوین، ویر وفیشر ( ۲۰۱۴ )، مرادی کچلکی و فقیرپور ( ۲۰۱۵ ) معتقدند که مشارکت کودکان در فعالیتهای گروهی و بازی با همسالان موجبرشد اجتماعی آنها میشود. جهانیان نجف آبادی و آل ابراهیم ( ۱۳۹۲ ) در پژوهشی نشان دادند که بازیدرمانی نقش عمده ای دررشد اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر داشت. از طرفی عمارتی، نمازی زاده، مختاری،محمدیان( ۱۳۹۰ ) ،رمضانی نژاد ( ۱۳۷۵ )، بیتی( ۱۹۹۴ ) و نوسیو یانگشیم( ۲۰۰۵ ) افزایش رشد اجتماعی را از طریق فعالیت هایبدنی و بازی ضعیف می دانند (همایون نیا و همکاران، ۱۳۹۴ ). با توجه به اهمیت رشد اجتماعی و مشکلاتی که کودکان کم توانذهنی به دلیل ضعف در رشد اجتماعی تجربه می کنند، ضروری است اقدامات لازم برای بهبود آن صورت پذیرد. همچنین اغلبتحقیقات انجام گرفته درزمینه نقش ورزش و بازی در رشد اجتماعی توصیفی بوده است. به همین دلیل، هدف کلی پژوهشحاضر، بررسی تاثیر بازی های حرکتی خلاق بر رشد اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.